Gå til innhold

hva kan jeg forvente av en psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest Whats the point

Har gått til samme psykologen i tre år.Hun sier det er lite fremgang,men at det går gradvis fremover med "museskritt".Jeg lurer på om denne psykologen i det hele tatt har noe å tilby meg!bør vel merke forbedring på tre år??Føler hun bare vil snakke om hverdagslige ting,lite om det som plager meg(overgrep,selvmordstanker osv)

Er det lett å bytte terapaut selv om jeg ikke kan klage på noe konkret ift nåværende behandler?Og hva med en psykiater,blir det mindre "småprat" hvis man har det som behandler??

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276172-hva-kan-jeg-forvente-av-en-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mista nikket

Har du prøvd å foreslå tema selv? Jeg har to psykologer for tiden. Den ene snakker jeg mest om nåtiden og det er det jeg foretrekker. Den andre virker mest interessert i å dra fram grums fra fortiden. Er vel stor forskjell på psykologer.

Det kan ha en fordel å grave litt i fortiden for å forstå årsaken til ting en gjør i dag.

Gjest Whats the point

Det kan ha en fordel å grave litt i fortiden for å forstå årsaken til ting en gjør i dag.

er enig i det,skulle gjerne gått mer i dybden,men psykologen sier hun ikke vet hvor mye jeg klarer.(har jo en fortid med fire overgripere over mange år,vold,trusler,deprsjoner,selvmordsforsøk).

Men jeg ser ikke poenget i behandlingen hun tilbyr."hverdagspraten" kan jeg ta med andre

Gjest ghb64

er enig i det,skulle gjerne gått mer i dybden,men psykologen sier hun ikke vet hvor mye jeg klarer.(har jo en fortid med fire overgripere over mange år,vold,trusler,deprsjoner,selvmordsforsøk).

Men jeg ser ikke poenget i behandlingen hun tilbyr."hverdagspraten" kan jeg ta med andre

Åh er det ikke irriterende når terapeuten bakker ut når temaene blir tøffe. Hvis hun ikke klarer å ta slik terapi må hun overlate dette til andre. Du ønsker jo å komme vidre, ikke å gå i samme dritten år etter år. Har du sagt det rett ut hva du ønsker å oppnå i behandlingen og hvordan du tror du kommer dit?

Mista nikket

Har du gått hos henne i 3 år, burde hun vite hvor mye du klarer. Hvis hun er usikker, kan hun gå veldig forsiktig fram og se og lese deg hvor langt hun kan gå. Det er egentlig du som vet best hva du tåler. Fortell henne at du vil gå dypere.

Annonse

Gjest Whats the point

Åh er det ikke irriterende når terapeuten bakker ut når temaene blir tøffe. Hvis hun ikke klarer å ta slik terapi må hun overlate dette til andre. Du ønsker jo å komme vidre, ikke å gå i samme dritten år etter år. Har du sagt det rett ut hva du ønsker å oppnå i behandlingen og hvordan du tror du kommer dit?

Ja,jeg har gitt klar beskjed om at jeg vil dypere til verks.Jeg vil bli ferdig!!Men hun ser for seg åreslang terapi...Bør nok vurdere å bytte,men det er jo både ventelister samt at jeg nå lever på en type trygd der jeg forplikter å ha kontakt med psykiatrien.Kanskje jeg skal være kynisk nok å gå til det dukker opp noe bedre,til trygde-perioden er over?Men i mellomtiden får jeg jo ingen nytte ut av dette!

Ja,jeg har gitt klar beskjed om at jeg vil dypere til verks.Jeg vil bli ferdig!!Men hun ser for seg åreslang terapi...Bør nok vurdere å bytte,men det er jo både ventelister samt at jeg nå lever på en type trygd der jeg forplikter å ha kontakt med psykiatrien.Kanskje jeg skal være kynisk nok å gå til det dukker opp noe bedre,til trygde-perioden er over?Men i mellomtiden får jeg jo ingen nytte ut av dette!

Jeg vil tro at psykologen din har en plan....

Men det er da bare å spørre hvorfor dere unngår div temaer!

Det kan også tenkes at psykolgen din er redd du vil bryte sammen,å derfor ikke

finner det forsvarlig.(kanskje du er alene mor?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...