waitz1365381085 Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Er det mulig å behandle psykopati, så fremst personen selv innser at han er syk? 0 Siter
Gjest Rrose Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det tror jeg ikke. Psykopaten innser jo heller ikke at han er syk. For en psykopat er det verden som er syk og han selv frisk! 0 Siter
Gjest kållbjørn Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det tror jeg ikke. Psykopaten innser jo heller ikke at han er syk. For en psykopat er det verden som er syk og han selv frisk! Er det noen forskjell på å være psykopat og å oppføre seg som en psykopat? 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Er det noen forskjell på å være psykopat og å oppføre seg som en psykopat? Du er hva du gjør.... 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det tror jeg ikke.. Jeg mener å ha lest at om en psykopat vil la seg behandle, er dette for å oppnå fordeler, som feks få tilbake ektefelle/kjæreste, få mildere fengselstraff o.l. Jeg mener også å ha lest at en psykopat ikke har selvinnsikt. Det er alle andre som har feil, ikke h*n. 0 Siter
Gjest aghost Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Jeg hadde klare asosiale tendenser som ungdom, og fikk deretter en depresjon som gjorde meg veldig samvittighetsfull. Har også lest at psykopati kan reduseres med alderen. Jeg har selv vært borti en kvinnelig psykopat, som ikke har blitt bedre dog. 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Jeg hadde klare asosiale tendenser som ungdom, og fikk deretter en depresjon som gjorde meg veldig samvittighetsfull. Har også lest at psykopati kan reduseres med alderen. Jeg har selv vært borti en kvinnelig psykopat, som ikke har blitt bedre dog. Men det betyr vel ikke at du hadde denne diagnosen? 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Du er hva du gjør.... Anna Molina; Jeg har tenkt masse på hva du har ment med disse ordene. Nå forstår jeg.. 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Anna Molina; Jeg har tenkt masse på hva du har ment med disse ordene. Nå forstår jeg.. Det er i allefall en fin og konkret måleenhet for meg. Kanskje er det litt hardt å si det slik....for potensiale som er i oss det kommer kanskje aldri frem til det punktet hvor det forløses i handling. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Nei, det er ikke mulig. Ny forskning har dog vist at dersom behandling settes inn tidlig (senest før 12 år) mot både barnet og foreldrene, kan vedkommende bli langt mindre antisosial enn uten behandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.