Gå til innhold

er det medisin mot suicidalitet???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest suiCidal

Å være suicidal er bare et symptom på noe annet.

Du må finne ut hva det er som plager deg også få hjelp ut i fra det.

vet da godt hva problemene mine er etter 15 år i terapi;overgrep av begge kjønn,depresjoner,vold,mobbing,mye flytting etc,hva mer trenger du???

Gjest bare en

vet da godt hva problemene mine er etter 15 år i terapi;overgrep av begge kjønn,depresjoner,vold,mobbing,mye flytting etc,hva mer trenger du???

Da kommer den store jobben og bearbeide alle disse tingene og finne meningen med livet. Det er en stor og tung oppgave, men heldigvis så går den å løse med en behandler du kan stole på.

Gjest suiCidal

Da kommer den store jobben og bearbeide alle disse tingene og finne meningen med livet. Det er en stor og tung oppgave, men heldigvis så går den å løse med en behandler du kan stole på.

og finner jeg ikke denne meningen?selvmord???jo takk, gammelt nytt

Annonse

Etter så mange års terapi, er det kanskje på tide å gjøre helt andre ting.

Finn noe å holde på med som i det minste er til nytte - enten for deg eller andre - og bestem deg for å holde ut en lang periode. Noen ganger vil aktivitet gradvis kunne endre følelser, slik at tilværelsen blir ok.

Her er mine råd: Begynne å mosjonere/trene, noe du synes er gøy. Trening og mosjon øker serotoninnivået i hodet og har mange andre gode virkninger som bedre selvbilde, mer overskudd, bedre humør, slankere og sunnere kropp etc. Da kan du komme inn i en bedre sirkel. En annen er å gjøre ting du liker: ta en tur til byen, sitt i parken med et blad/bok/avis, kjøp deg noe nytt, reise, eller fornye hjemmet. Det er bare noen av forslagene, men det viktigste er at du finner noe som gir deg mening. Kanskje en deltidsjobb hvis du greier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...