Gå til innhold

Arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Gjest arbeidsledig
Skrevet

Kan noen hjelpe meg? Betaler en skatt på dagpenger når en får arbeidsledighetstrygd. Og ca. hvor mye i skatteprosent?

Noen som kanskje har en link?

Gjest toya-1
Skrevet

Ja, når man går på dagpenger betaler man vanlig skatt. Skatteprosenten eller tabellen man har avhenger vel litt av hva man får utbetalt.

Men dersom du går på ventestønad er dette helt skattefritt. Da betaler man ikke skatt i det hele tatt. Men får å gå på ventestønad må du ha gått ferdig perioden med dagpenger.

Gjest arbeidsledig
Skrevet

Ja, når man går på dagpenger betaler man vanlig skatt. Skatteprosenten eller tabellen man har avhenger vel litt av hva man får utbetalt.

Men dersom du går på ventestønad er dette helt skattefritt. Da betaler man ikke skatt i det hele tatt. Men får å gå på ventestønad må du ha gått ferdig perioden med dagpenger.

Er 36% i skatteprosent urimelig når en har tjent normalt?

Skrevet

Det er en helt vanlig trekk-prosent. Hadde det selv da jeg var gift og i skatteklasse 1.

Skrevet

36 % er vel ganske vanlig. Jeg har 36 % på alle ekstravaktene mine, uavhengig av skatteprosenten på fastlønnen. Alle ekstrajobber som krever eget skattekort skatter jeg også 36 % på.

Det jevner seg ut ved skatteoppgjøret uansett :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...