Gå til innhold

bruskskade ankel og trening

Gjest SMMG

Anbefalte innlegg

Hei, jeg pleier å trene med friskis og svettis 3 ganger i uka, altså en del hopp + at jeg jogger og går tur en del i tillegg. Har hatt vondt i høyre ankel/fot i 9 måneder. Har akkurat fått brev fra lege etter at jeg var til MR undersøkelse om at jeg har fått påvist bruskskade mm, henvises videre til ortoped. Men det står ingenting om hvordan jeg skal forholde meg til dette. Kan jeg fortsette å trene som før?. Har veldig vondt i foten etterpå, men det går som regel over til neste dag!. Har trosset smertene siden jeg fikk vondt. Lurer på om jeg kan fortsette med det eller om det bare blir verre og verre.? Er det noen form for trening som er bedre for meg?. Har tilgang til et treningsrom på jobben med forskjellige apparater, men synes det er så kjedelig. Takknemlig for noen tips og svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

En brusk-skade i ankelleddet som gir smerter skal du være litt forsiktig med inntil du er nærmere undersøkt . Dvs. vektbærende trening kan forværre skaden. Men det er en rekke ting du ellers kan gjøre. Svømming, sykling med lette tråkk, vekt-trening av resten av kroppen, er god og nyttig erstatningstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...