Gjest SMMG Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei, jeg pleier å trene med friskis og svettis 3 ganger i uka, altså en del hopp + at jeg jogger og går tur en del i tillegg. Har hatt vondt i høyre ankel/fot i 9 måneder. Har akkurat fått brev fra lege etter at jeg var til MR undersøkelse om at jeg har fått påvist bruskskade mm, henvises videre til ortoped. Men det står ingenting om hvordan jeg skal forholde meg til dette. Kan jeg fortsette å trene som før?. Har veldig vondt i foten etterpå, men det går som regel over til neste dag!. Har trosset smertene siden jeg fikk vondt. Lurer på om jeg kan fortsette med det eller om det bare blir verre og verre.? Er det noen form for trening som er bedre for meg?. Har tilgang til et treningsrom på jobben med forskjellige apparater, men synes det er så kjedelig. Takknemlig for noen tips og svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 En brusk-skade i ankelleddet som gir smerter skal du være litt forsiktig med inntil du er nærmere undersøkt . Dvs. vektbærende trening kan forværre skaden. Men det er en rekke ting du ellers kan gjøre. Svømming, sykling med lette tråkk, vekt-trening av resten av kroppen, er god og nyttig erstatningstrening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.