Gå til innhold

Alopam og stesolid

Gjest Lurer-bare-litt-i-dag

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer-bare-litt-i-dag
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med angst, og bruker Stesolid når angsten blir for kraftig. Men har det problmet at jeg får hard avføring, og noen ganger forstoppelse av Stesolid. Jeg vurderer derfor annen medisin. Har sett litt på Alopam og ser at den ikke har den bivirkningen. Stemmer det? Er Alopam et godt alternativ til Stesolid?

Jeg har problemer med å svelge hele/delte tabletter, derfor tygger jeg Stesolid før jeg svelger den med vann, noe som fungerer fint. Går det ann å gjøre det samme med Alopam?

Gjest Happiness
Skrevet

Hei.

Jeg har ikke selv gått på stesolid eller vival, men har brukt sobril/alopam i perioder. Personlig har jeg aldri hatt bivirkningen du har vært plaget av. Alopam/sobril er et godt alternativ på mange måter, siden den ikke er så avhengighetsskapende som stesolid. Den tilhører samme gruppe beroligende middel, men er mildere. Det betyr, dessverre for noen, at det tar litt lengre tid før virkningen setter inn. Men min erfaring er at en ved panikkanfall begynner å få en virkning allerede etter 30-40 minutt, selv om den ikke virker for fullt da. Jeg synes det går greit å bruke den mot panikkangst. Det er jo også ofte slik at når man har fått medisinen innabords gjør forventningen om virkning at en klarer å roe seg litt av den grunn.

De er veldig små. 10 mgs tablettene er litt større enn 15 mgs tabletter. Sistnevnte er bittesmå. Kanskje du burde hatt 15 eller 25 mg av den grunn. Man kan jo dele dem på et vis hvis en vil, selv om de er små.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...