Gå til innhold

slutte med medisin/selvmord

Anbefalte innlegg

Gjest mia_jenta20

Jeg gikk på fontex i et halvt år pga depresjon og bulimi. I januar bestemte jeg meg for å slutte med medisinen; delvis fordi jeg hater å ta tabletter/medisiner generelt. Dette gjorde jeg på egenhånd fordi jeg ønsker å ha mange tabletter liggende når jeg en dag vil gjøre det helt slutt. Derfor har jeg ikke sagt noe til legen som skrev de ut til meg. Jeg har ingen oppfølging når det gjelder medisinen, annet enn at jeg fikk de utskrevet. En psykiater ved dps jeg går til, bestemte at dosen min skulle ligge på 40mg, og siden har jeg aldri snakket om medisinene mine. Jeg bare går og henter nye/ringer legekontoret for ny resept når jeg "har brukt opp" de jeg har. Fontex virket bra på meg, dvs at mine verste stunder ble borte, men jeg ble generelt likegyldig til alt. Jeg holdt på å ta livet av meg rett før jul, men etter jeg sluttet med medisinen har jeg planlagt å ta livet mitt på ny og tenker på døden hele tiden. Jeg er mye mer fortvilet og urolig nå enn da jeg tok F, og jeg kaster opp veldig mye mer pga at jeg spiser mer. Var det tåpelig å slutte med medisinen? Bør jeg bare begynne på igjen, siden de faktisk hjelper? Er det bivirkninger av å slutte med F jeg merker, eller handler det om noe helt annet? Burde jeg ta dette opp med psykologen min, eller blir det mas og drama da? Jeg ønsker ikke noe styr, og når det gjelder å ta livet av meg, så er det jo mitt valg også! Synes det er dumt at man ikke kan snakke om å selvmord uten at det blir mas. Hvordan bør jeg ta opp dødstankene mine? (ikke selvmordsplanen min!) Noen som har noen tanker/erfaringer etc?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276342-slutte-med-medisinselvmord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Fontex blir ofte brukt når man har bulimi, og jeg antar det er derfor du fikk utskrevet dette SSRIet, antidepressivaet. Du skriver at de avflater deg, men at de hjelper. Jeg synes du skulle begynne med antidepressiva igjen, men ta opp med legen din om

du kanskje skulle prøve et annet SSRI, for eksempel seroxat eller cipralex. Kanskje de ikke avflater deg. Noen gjør det, men andre trenger ikke gjøre det, selv om de tilhører samme gruppe medisiner.

Når det gjelder selvmord er disse antidepressivaene virkelig ikke godt egnet til formålet. De er ikke brukelige til det, så slå fra deg den tanken.

Nå har du selvmordstanker, og de burde du virkelig ta opp med psykologen din. Det er den beste måten å få tatt knekken på dem på. Hva har du å tape nå når du likevel tenker på selvmord? Du har lite å tape på å begynne på medisiner du faktisk vet hjelper, og lite å tape på å la de som skal hjelpe deg virkelig få sjansen til det. Men da må du åpne opp og la dem få del i din indre verden.

Bruk energien din på å ta grep som kan forandre på dette vonde livet du har nå. Mye å vinne, lite å tape.

vennlig hilsen

Gjest Søk hjelp

Tro meg, du vil ikke ta en overdose med antidepressiva:

" Tilfeller av overdosering med fluoksetin alene har vanligvis et mildt forløp. Symptomene ved overdose inkluderer kvalme, brekninger, kramper, kardiovaskulære dysfunksjoner fra asymptomatisk arytmi til hjertestans, nedsatt lungefunksjon og tegn på endringer i CNS-status fra eksitasjon til koma".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...