Gå til innhold

Hva i all verden betyr dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har oppfattet uttrykket (eller rettere: "krype under huden på") som et uttrykk om at man kommer noen veldig nært innpå, at man kjenner/forstår vedkommende veldig godt. Jeg har ikke oppfattet uttrykket som "forhåndsdefinert" positivt eller negativt, men at det kommer an på.

Gjest guggå

Jeg oppfatter uttrykket som at en er mer nær en annen enn denne liker/ønsker.

Kanskje har en trådt over grenser?

For alt jeg vet så kan det være riktig det..

Men, personen som sa det til meg, gav meg et sterkt inntrykk av at det var noe positivt.

Dette er en person som jeg har knyttet sterke følelsesmessige bånd med i det siste, vi har kommet "nær" hverandre.

At man kommer veldig tett innpå noen, og kommer på innsiden av det forsvaret de vanligvis har. Det har mye å gjøre med å se andres sårbarhet.

Jeg knytter uttrykket i liten grad til hvor godt man forstår eller respekterer den andre. Oppfatter det mer som et mål på grad av nærhet og åpenhet.

Om det er negativt eller positivt å krype under huden på noen kommer an på hvor velkommen man er og hva man foretar seg "under huden".

mvh

Annonse

Gjest AnnaMolina

For alt jeg vet så kan det være riktig det..

Men, personen som sa det til meg, gav meg et sterkt inntrykk av at det var noe positivt.

Dette er en person som jeg har knyttet sterke følelsesmessige bånd med i det siste, vi har kommet "nær" hverandre.

Jeg opplever at uttrykket kan brukes både positivt og negativt. Altså at det kan bety at noen har kommet FOR nær eller at noen har fått en veldig betydning for vedkommende. Det kommer ann på konteksten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...