Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et takras på hodet. Hva gjør jeg for å bli fornøyd? Jeg _hater_ å sitte i en friserstol og se ragget falle - men det er nok den eneste muligheten for å se noenlunde normal ut. Håret er brunt (med innslag av en unevnelig fargeløs stenk hist og pist..) Panneluggen rekker under nesen, men jeg bruker ofte hårbånd, og har dermed panna fri for hår. Helfarging + lyse stiper? Jeg skal til sydligere breddegrader om 3 uker, og ønsker å se litt fresh ut. Nå ser jeg ut som ei budeie fra etland uten frisører.

Finners det en side med forskjellige frisyrer på nett? Jeg trenger startgass og gjenoppliving her ;o)

Skrevet

Du kan kikke litt på Henne (magasin), der sier de at høye store frisyrer er moderne nå. Jeg ville nok være forsiktig med farge på denne årstiden pga jeg hører de sier det blekes fort i sola. Da ville jeg gått for permanent med store spoler (store krøller) og bleking/striper. Den lange panneluggen din kan bli løftet opp og ut til siden. Det går fint hos frisøren, be om å sitte borte fra speilet kanskje? ;)

Skrevet

Du kan kikke litt på Henne (magasin), der sier de at høye store frisyrer er moderne nå. Jeg ville nok være forsiktig med farge på denne årstiden pga jeg hører de sier det blekes fort i sola. Da ville jeg gått for permanent med store spoler (store krøller) og bleking/striper. Den lange panneluggen din kan bli løftet opp og ut til siden. Det går fint hos frisøren, be om å sitte borte fra speilet kanskje? ;)

Er permanent vanlig? Mormor på 87 tar permanent...

Jeg må bare innse at jeg er en hårtragedie....

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1179691702' post='3613097]

Er permanent vanlig? Mormor på 87 tar permanent...

Jeg må bare innse at jeg er en hårtragedie....

Permaneneten blir ikke som på de gamle med kortere hår :) Store fine lokker blir det, eller små som virvler seg fint nedover :) Sjekk kjendisenes sveiser ;)

mariaflyfly
Skrevet

Finn deg en frisør som skjønner hva du mener, og som har litt erfaring med nødhjælp. Den byen du bør i KRYR jo av frisører! ;) Betal det du må ut med, bruk 2- timer der, og kom ut derfra som ei dronning på håret. *psyker opp Lotte*

Skrevet

Finn deg en frisør som skjønner hva du mener, og som har litt erfaring med nødhjælp. Den byen du bør i KRYR jo av frisører! ;) Betal det du må ut med, bruk 2- timer der, og kom ut derfra som ei dronning på håret. *psyker opp Lotte*

Ok, men hva tror du; stiper i rødtoner blir kanskje lett orange i sola? Bedre med lysere tynne striper?

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1179692598' post='3613123]

Ok, men hva tror du; stiper i rødtoner blir kanskje lett orange i sola? Bedre med lysere tynne striper?

Dersom du skal stripe det, ville jeg ikke valgt for lyse striper hvis du skal til syden...

Men dersom de er solbleika og jævlige når du kommer hjem, kan du farge alt håret rødt om noen uker og få rødt hår med litt oransje striper. Jeg gjorde det en gang, og har aldri vært så fin på håret verken før eller seinere. Helt sant, asså. :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Har du noe anelse hva det koster å ta permanent nå? På langt hår..?

*Har også lyst på kjendisfrisyre!*

Skrevet

Har du noe anelse hva det koster å ta permanent nå? På langt hår..?

*Har også lyst på kjendisfrisyre!*

Beklager, men jeg tror du må godt over tusenlappen nå. Ja de er riktig så fine med masse hår i fine bølger :)

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Åhhhh gurimeg !! Vet du hva jeg hadde gjort? Jo ! Gått til en litt dyr og "kjent" frisørsalong, betalt litt ekstra, og bedt dem virkelig *fikse* meg opp !!

Yes!

Det er så mye gøyt man kan gjøre. Vi har ikke så gode ideer som frisørene. Men de jobber jo med utallige kunder hver dag og vet nok temmelig sikkert hva som hadde kledd deg. Spør etter den beste frisøren i salongen du skal i. Og krev og forlang :-)

Fiks håret mitt og få meg lekker !!

Si det.

:-)))

Gjest melmøll
Skrevet

Moderne med store høye frisyrer sier du?

http://www.aftenposten.no/kul_und/litteratur/article1541232.ece?service=bildeviser&nr=0&felt=brodtekst

mariaflyfly
Skrevet

Har du vært hos frisøren, eller, Lotte? :)

Skrevet

Har du vært hos frisøren, eller, Lotte? :)

No, not yet... Jeg har tatt en hårkur, og drøyer'n noen dager til. Jeg er veldig redd frisører, selv om de stort sett ikke kan endre mitt utseende i negativ retning...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...