Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal gå på jobb i morra

Anbefalte innlegg

Gjest har det ikke bra

Jeg er syk av angst. Ser heller for meg at torsdag vil være okey å begynne på igjen. Trenger å ta det sakte og forsiktig. Begynner jeg i morra, blir det en brutal start. Dessuten har jeg masse å ordne opp i livet mitt nå på mange måter og vet ikke om jeg klarer å jobbe ved siden av. Føler meg helt dårlig, både fysisk og psykisk. men jeg har så vanvittig dårlig samvittighet. Hva ville dere ha gjort?

Fortsetter under...

Gjest har det ikke bra

Hva blir anderledes på torsdag?

Torsdag jobber jeg bare to timer, og to timer på fredag. Mandag er en travel dag, og tirsdag er en såpass slitsom og lang dag at jeg trenger mye krefter for å komme meg gjennom den dagen..

Annonse

Men jeg føler meg ikke klar til det..

Men er det ikke bedre å gå og ha god samvittighet enn å sitte hjemme i tre dager å grue seg for å gå til torsdagen. Jeg er fæl til å grue meg og ikke orke ting men det hjelper jo ingenting. Det blir faktisk ofte verre.

Gjest har det ikke bra

Jeg ville begynt i morgen. Ingenting vil vel være annerledes på torsdag? Da vil det snart vært helg, og igjen snart søndag. Og da vil du vel sitte på samme måte som nå?

Kanskje ingenting vil være annerledes på torsdag..eller om en uke..eller to uker..

vet ikke..føler meg helt elendig..både fysisk og psykisk...har en fysisk sykdom i

tillegg til det psykiske..og har hatt en periode med mange ekle og dramatiske hendelser som bilkrasj, fått etsende veske på øynene, osv..i tillegg til det vanlige psykiske og hormonsykdommen jeg sliter med..alt det der får jeg til å føle meg så elendig at jeg knapt orker å bevege på meg..så nei..blir ikke jobb i morra..helsa kommer først!

Kanskje ingenting vil være annerledes på torsdag..eller om en uke..eller to uker..

vet ikke..føler meg helt elendig..både fysisk og psykisk...har en fysisk sykdom i

tillegg til det psykiske..og har hatt en periode med mange ekle og dramatiske hendelser som bilkrasj, fått etsende veske på øynene, osv..i tillegg til det vanlige psykiske og hormonsykdommen jeg sliter med..alt det der får jeg til å føle meg så elendig at jeg knapt orker å bevege på meg..så nei..blir ikke jobb i morra..helsa kommer først!

Da er jo du med på å understreke det arbeidsgivere er redd for. At mennesker med kronisk sykdom/skade eller psykiske problemer ikke kommer på jobben slik at de kvier seg for å ansette noen en annen gang *streng*

Gjest Det ville jeg ha gjort

Hvorfor spør du her da om du allerede har bestemt deg? Og om du virkelig er så dårlig, skjønner jeg ikke hvorfor du skal begynne på torsdag? Klarer du ikke det i morgen, klarer du det vel ikke på torsdag?

Torsdag jobber jeg bare to timer, og to timer på fredag. Mandag er en travel dag, og tirsdag er en såpass slitsom og lang dag at jeg trenger mye krefter for å komme meg gjennom den dagen..

Jobb er den beste terapi. Kommer du deg på jobb i morgen er jeg sikker på at humøret er bedre når du kommer hjem.

Annonse

Gjest har det ikke bra

Da er jo du med på å understreke det arbeidsgivere er redd for. At mennesker med kronisk sykdom/skade eller psykiske problemer ikke kommer på jobben slik at de kvier seg for å ansette noen en annen gang *streng*

Mye rart man skal få ansvaret for gitt..

Jeg har tross livslang kronisk psykisk sykdom stått på og jobba, presset meg selv til det har svimlet for meg. Men når problemene innhenter en, og man får en skikkelig "baksmell", så ser jeg ikke om det er så fruktbart å presse seg selv heller. Jeg må få orden på en del ting før jeg begynner på igjen. Kjenner jeg begynner å få lyst til å jobbe igjen, men det er en del ting jeg må få orden på nå, psykiske og fysiske.Det var derfor jeg tenkte at jeg skulle klare å få klarhet i disse tingene i løpet av første halvparten av uka.

Ser nå at dersom jeg skulle begynt i dag, så ville det blitt for mye for meg igjen og jeg ville fått en smell igjen, i stedet for å få ordnet opp i ting som har med helsa å gjøre.

Gjest AnnaMolina

Mye rart man skal få ansvaret for gitt..

Jeg har tross livslang kronisk psykisk sykdom stått på og jobba, presset meg selv til det har svimlet for meg. Men når problemene innhenter en, og man får en skikkelig "baksmell", så ser jeg ikke om det er så fruktbart å presse seg selv heller. Jeg må få orden på en del ting før jeg begynner på igjen. Kjenner jeg begynner å få lyst til å jobbe igjen, men det er en del ting jeg må få orden på nå, psykiske og fysiske.Det var derfor jeg tenkte at jeg skulle klare å få klarhet i disse tingene i løpet av første halvparten av uka.

Ser nå at dersom jeg skulle begynt i dag, så ville det blitt for mye for meg igjen og jeg ville fått en smell igjen, i stedet for å få ordnet opp i ting som har med helsa å gjøre.

Du høres skikkelig dårlig ut og det riktige er da å sykemelde seg. Gå til doktoren:-) Og god bedring!!!!!

Mandager er alltid tøffe dager uansett. Tror flertallet av alle som jobber bruker søndagen til å gru seg til å gå på jobb mandags morgen.

Gjest Fatah

Er man syk så er man syk.Men om det medfører mye kvaler elller dårlig samvittighet å ikke gå så betyr det antagelig at man bør høre litt på det.Det er faktisk veldig ofte også psykisk friske våkner opp om morgenen og absolutt ikke vil gå på jobb og føler seg direkte dårlig bare med tanken.Men de gjør det likevel.

Gjest har det ikke bra

Det er ingen andre som vet bedre hvordan du har det enn du selv. Derfor synes jeg du skal stole på din egen avgjørelse. Prøv å presse deg så langt du kan uten at det tar knekken på deg.

Ja, jeg skal det. Jeg fikk helt panikk i går og ble overveldet av skyldfølelse. Men jeg MÅ ta hensyn til meg selv. Helsa kommer før jobb. Jeg har slitt veldig på psykisk og fysisk. Og jeg har gått en lang vei for å i det hele tatt sykemelde meg. Så ja, jeg gjorde det og jeg angrer ingenting. En jobb er aldri så viktig at man kaster bort helsa på den, mener i alle fall jeg. Og en jobb forteller på ingen måte hvor verdifull man er som menneske.

Gjest har det ikke bra

Er man syk så er man syk.Men om det medfører mye kvaler elller dårlig samvittighet å ikke gå så betyr det antagelig at man bør høre litt på det.Det er faktisk veldig ofte også psykisk friske våkner opp om morgenen og absolutt ikke vil gå på jobb og føler seg direkte dårlig bare med tanken.Men de gjør det likevel.

Ja så klart er det sånn. Jeg våkna forøvrig opp i dag tidlig og var kjempegira på å gå på jobb. Men det måtte jeg unnlate fordi jeg vet konsekvensene av å jobbe, slik det er for meg akkurat nå. Konsekvensene ville blitt at jeg lå rett ut etter jobb og ikke var i stand til å ordne ting som er livsviktige for meg nå, som økonomi, fysisk sykdom og også psykiske problemer. Og kanskje, for en gangs skyld i livet mitt, så må jeg lære å godta den jeg ER, selvfølelsen min kan ikke lenger være basert på hva jeg GJØR. Big difference akkurat der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...