Gå til innhold

hjelp til å søke attføring?

Anbefalte innlegg

Bruksanvisning

Nei, jeg vil tro det mest korrekte i alle tilfeller er at det ligger ved en attest fra legen. (Eller muligens at dere sender det inn separat.) Det førstnevnte hadde ihvertfall jeg. Kan ikke tenke meg de innhenter noe selv. Og uten legeattest tror jeg ikkke den går igjennom.

Men det bør legen din hjelpe deg med. De skal være der for deg med slike ting, tross alt.

Hehe, det var legen som sa de innhentet det... Men jeg tenker som deg, jeg får meg ikke helt itl å tro de faktisk gjør det av seg selv...

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Hehe, det var legen som sa de innhentet det... Men jeg tenker som deg, jeg får meg ikke helt itl å tro de faktisk gjør det av seg selv...

Hvis legen din har sagt det, er det mulig de gjør det slikt der du bor. Kanskje det varierer litt. Uansett, la ikke dette hindre deg i å søke om attføring hvis det er det du skal nå. Jeg tipper du vil få en tilbakemelding fra dem hvis du sender inn uten legeerklæring, og de trenger det.

Bruksanvisning

Hvis legen din har sagt det, er det mulig de gjør det slikt der du bor. Kanskje det varierer litt. Uansett, la ikke dette hindre deg i å søke om attføring hvis det er det du skal nå. Jeg tipper du vil få en tilbakemelding fra dem hvis du sender inn uten legeerklæring, og de trenger det.

okay, takk for svar.

Håper du får en ok kveld/natt

Takk for svar. =)

Men du, veit du om de automatisk "stryker" søknaden om det ikke ligger ved attest fra lege, eller innhenter de den faktisk selv?

Nav innhenter opplysninger fra legen. Noen ganger kan man spare litt saksbehandlingstid på å legge ved attest fra legen sammen med søknaden, men en del leger foretrekker å motta disse forespørslene fra nav direkte.

Oppgi fastlegen som behandlende lege siden det er h*n som nå har best oversikt over situasjonen.

Annonse

Nei, jeg vil tro det mest korrekte i alle tilfeller er at det ligger ved en attest fra legen. (Eller muligens at dere sender det inn separat.) Det førstnevnte hadde ihvertfall jeg. Kan ikke tenke meg de innhenter noe selv. Og uten legeattest tror jeg ikkke den går igjennom.

Men det bør legen din hjelpe deg med. De skal være der for deg med slike ting, tross alt.

Selvfølgelig innhenter nav legeopplysninger i trygdesaker.

Det er nav som skal hjelpe til med utfylling av slike skjemaer.

Bruksanvisning

Nav innhenter opplysninger fra legen. Noen ganger kan man spare litt saksbehandlingstid på å legge ved attest fra legen sammen med søknaden, men en del leger foretrekker å motta disse forespørslene fra nav direkte.

Oppgi fastlegen som behandlende lege siden det er h*n som nå har best oversikt over situasjonen.

Har ingen andre å regne som behandlende lege for øyeblikket, så det blir ham ja. Den saken er hvertfall heldigvis grei =)

Jeg tror ikke du skal skrive så mye sjøl men la legen skrive det meste. Men sjekk det han skriver da at det stemmer og at han skriver det han skal.

Jeg gikk på attføring i 1972 og i 1995, det begynner å bli noen år siden :o)

Du er litt utdatert...*s* Skjemaet har endret seg ganske mye siden den gangen. Den som søker må selv formulere ganske mye, legen skal kun uttale seg om det medisinske.

Du er litt utdatert...*s* Skjemaet har endret seg ganske mye siden den gangen. Den som søker må selv formulere ganske mye, legen skal kun uttale seg om det medisinske.

Litt? Si heller mye. Jaja, jeg endte på møte på trygdekontoret med alle sammen siden legen skrev for lite og jeg ikke hadde diagnose :o)

Bruksanvisning

Fyll ut skjemaet. Det er rimelig selvforklarende. Bruk vedlegg der det ikke er plass. Oppgi behandlere.

Alle attester fra helsevesenet innhentes av NAV etter at de her mottatt din søknad.

Jeg skal søke attføring for først å gå i gruppeterapi, og så forhåpentligvis fortsette med allerede påbegynt utdannelse. (tatt et halvt år). Er det noen måte å presisere dette? Og hva skal man fylle ut når det er spørsmål om arbeidsoppgaver, skal jeg skrive om de jeg hadde da jeg jobbet i en vikarjobb for to år siden? Det var sist jeg jobbet...

Håper du kan svare på det og...

Annonse

Gjest liten løve

Hei :) Etter å ha lest lengre ned i tråden din forstår jeg det slik at du skal søke attføring for å gå på skole, men at du først skal gå i gruppeterapi.

Jeg ville valgt å vente med å søke attføring til jeg var ferdig med gruppeterapien og klar til å begynne i attføringstiltak.

Det er vanlig å gå på rehabiliteringspenger så lenge en ikke er klar for å være i tiltak.

Bruksanvisning

Hei :) Etter å ha lest lengre ned i tråden din forstår jeg det slik at du skal søke attføring for å gå på skole, men at du først skal gå i gruppeterapi.

Jeg ville valgt å vente med å søke attføring til jeg var ferdig med gruppeterapien og klar til å begynne i attføringstiltak.

Det er vanlig å gå på rehabiliteringspenger så lenge en ikke er klar for å være i tiltak.

Hei. Takk for svar.

Jeg aner ikke hva som lønner seg jeg, har ikke klart å bli så veldig klok på når man skal søke på hva, har bare forholdt meg til det psykologen sa. Men da tror jeg at jg skal kontakte NAV, og så høre med dem. Så får de evt. hjelpe meg å søke på det de kommer fram til ;)

Gjest NAV-arbeider

Fyll ut skjemaet. Det er rimelig selvforklarende. Bruk vedlegg der det ikke er plass. Oppgi behandlere.

Alle attester fra helsevesenet innhentes av NAV etter at de her mottatt din søknad.

Du har forsåvidt rett i det, men ingen legger skjul på at det blir raskere saksbehandlingstid om søker selv innhenter opplysningene fra lege/behandler/etc og legger det ved søknaden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...