oran Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Jeg startet opp med Efexor (mot tilbakevendende depresjon) for noen uker siden og bruker nå 225 mg daglig (depot). Tidligere har jeg brukt Cipralex uten effekt. De siste ukene før jeg begynte med Efexor tok jeg 7,5 mg Zyprexa daglig mot tankekjør (har ingen psykotiske symptomer, men var suicidal), samt 60 mg Propranolol. Etter at jeg begynte på Efexor, har jeg fått søvnproblemer, men de arter seg annerledes enn tidligere. Jeg bruker ikke så lang tid på å sovne, men jeg våkner annenhver time, føler meg da våken, men ikke uthvilt. Synes det er vanskelig å vurdere effekten av Efexor når jeg går rundt i halvsøvne. Jeg har fått beskjed om at jeg kan ta Zyprexa ved behov, men lurer på om det er noen vits i når søvnproblemene ikke lenger primært skyldes tankekjør. På dagtid føler jeg meg utkjørt, men samtidig nokså rastløs, og det føles som om jeg kunne hatt en god del tiltakslyst dersom jeg bare ikke var så fryktelig trøtt I hvilken grad tror du Zyprexa (og eventuelt Propranolol) kunne ha effekt på disse problemene? Hvilke doser ville du anbefale (hvis noen)? Lurer også på hvordan jeg kan skille mellom mulig effekt av Efexor og lettelsen over at jeg kom meg gjennom nok et sammenbrudd, men der må jeg vel bare ta tiden til hjelp? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.