Gå til innhold

Hva hindrer et samarbeid?

Anbefalte innlegg

Hva kan være hinder for et sammarbeid? Tenker da i forhold til psykiatrien og "støttespillere" man sammarbeider med som et menneske med psykiske vansker.

Jeg har problemer med sammarbeid i den forstand, og lurer på om noen har innspill om hvordan man kan få til et godt sammarbeid, og hva som hindrer dette, på alle plan - persnlig innstilling osv

Hva hjelper? Hva hjelper ikke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276537-hva-hindrer-et-samarbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, f.eks behandlere, leger, miljø/rehabiliteringsansatte. Egentlig de fleste som er ansatte innenfor det området som man trenger et sammarbeid med.

Du har rett til individuell plan. Dette er et godt middel til å fremme samarbeid.

Krev at det lages IP.

Du har rett til individuell plan. Dette er et godt middel til å fremme samarbeid.

Krev at det lages IP.

Ip er sikkert fint for mange, men det hjelper ikke på mine evner til å sammarbeide.

I tillegg lar det seg vanskelig gjøre i praksis med ip fordi f.eks behandleren ikke kan komme på møter og det passer ikke for noen å være koordinator.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ip er sikkert fint for mange, men det hjelper ikke på mine evner til å sammarbeide.

I tillegg lar det seg vanskelig gjøre i praksis med ip fordi f.eks behandleren ikke kan komme på møter og det passer ikke for noen å være koordinator.

Når det gjelder dine evner/vilje til samarbeid, er det kun du som kan gjøre noe med dette.

Annonse

Gjest Ellipse

Er ikke helt sikker på hva du sliter med, men noen tanker som slår meg er disse: jobber dere mot samme mål? Er du ærlig mot behandlere/hjelpere? Og klarer du å formidle det du vil/trenger å formidle? Møter du forståelse? Tør du å stole på dem? Er du selv til å stole på? Våger du, og er du villig til å utfordre deg selv?

Kommunikasjon, tillit og respekt er nøkkelord i alle typer samarbeid, tror jeg. Mangler noe avdette kanskje i forholdet til dine samarbeidspartnere?

Vet ikke om dette var til noen hjelp, men...

Synes det er vanskelig å både be om og ta i mot hjelp fra andre, jeg:( Så jeg er ingen ekspert på samarbeid, ikke i praksis i alle fall.

Er ikke helt sikker på hva du sliter med, men noen tanker som slår meg er disse: jobber dere mot samme mål? Er du ærlig mot behandlere/hjelpere? Og klarer du å formidle det du vil/trenger å formidle? Møter du forståelse? Tør du å stole på dem? Er du selv til å stole på? Våger du, og er du villig til å utfordre deg selv?

Kommunikasjon, tillit og respekt er nøkkelord i alle typer samarbeid, tror jeg. Mangler noe avdette kanskje i forholdet til dine samarbeidspartnere?

Vet ikke om dette var til noen hjelp, men...

Synes det er vanskelig å både be om og ta i mot hjelp fra andre, jeg:( Så jeg er ingen ekspert på samarbeid, ikke i praksis i alle fall.

Takk!:-) Det gav mening.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...