cathlin Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Hva kan være hinder for et sammarbeid? Tenker da i forhold til psykiatrien og "støttespillere" man sammarbeider med som et menneske med psykiske vansker. Jeg har problemer med sammarbeid i den forstand, og lurer på om noen har innspill om hvordan man kan få til et godt sammarbeid, og hva som hindrer dette, på alle plan - persnlig innstilling osv Hva hjelper? Hva hjelper ikke? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Kan du konkretisere hvilke støttespillere det er ? 0 Siter
cathlin Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Kan du konkretisere hvilke støttespillere det er ? Ja, f.eks behandlere, leger, miljø/rehabiliteringsansatte. Egentlig de fleste som er ansatte innenfor det området som man trenger et sammarbeid med. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ja, f.eks behandlere, leger, miljø/rehabiliteringsansatte. Egentlig de fleste som er ansatte innenfor det området som man trenger et sammarbeid med. Du har rett til individuell plan. Dette er et godt middel til å fremme samarbeid. Krev at det lages IP. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Du har rett til individuell plan. Dette er et godt middel til å fremme samarbeid. Krev at det lages IP. Ip er sikkert fint for mange, men det hjelper ikke på mine evner til å sammarbeide. I tillegg lar det seg vanskelig gjøre i praksis med ip fordi f.eks behandleren ikke kan komme på møter og det passer ikke for noen å være koordinator. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ip er sikkert fint for mange, men det hjelper ikke på mine evner til å sammarbeide. I tillegg lar det seg vanskelig gjøre i praksis med ip fordi f.eks behandleren ikke kan komme på møter og det passer ikke for noen å være koordinator. Når det gjelder dine evner/vilje til samarbeid, er det kun du som kan gjøre noe med dette. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Når det gjelder dine evner/vilje til samarbeid, er det kun du som kan gjøre noe med dette. Ja, det vet jeg, men ikke hvordan. Jeg spør om hvordan. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ja, det vet jeg, men ikke hvordan. Jeg spør om hvordan. Hva hindrer deg i å samarbeide? 0 Siter
cathlin Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Hva hindrer deg i å samarbeide? Ja, jeg leter etter den manglefulle selvinnsikten. Men takk for forslagene dine! Nå skjønte du i allefall hva jeg spurte om, tror jeg. 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Er ikke helt sikker på hva du sliter med, men noen tanker som slår meg er disse: jobber dere mot samme mål? Er du ærlig mot behandlere/hjelpere? Og klarer du å formidle det du vil/trenger å formidle? Møter du forståelse? Tør du å stole på dem? Er du selv til å stole på? Våger du, og er du villig til å utfordre deg selv? Kommunikasjon, tillit og respekt er nøkkelord i alle typer samarbeid, tror jeg. Mangler noe avdette kanskje i forholdet til dine samarbeidspartnere? Vet ikke om dette var til noen hjelp, men... Synes det er vanskelig å både be om og ta i mot hjelp fra andre, jeg:( Så jeg er ingen ekspert på samarbeid, ikke i praksis i alle fall. 0 Siter
cathlin Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Er ikke helt sikker på hva du sliter med, men noen tanker som slår meg er disse: jobber dere mot samme mål? Er du ærlig mot behandlere/hjelpere? Og klarer du å formidle det du vil/trenger å formidle? Møter du forståelse? Tør du å stole på dem? Er du selv til å stole på? Våger du, og er du villig til å utfordre deg selv? Kommunikasjon, tillit og respekt er nøkkelord i alle typer samarbeid, tror jeg. Mangler noe avdette kanskje i forholdet til dine samarbeidspartnere? Vet ikke om dette var til noen hjelp, men... Synes det er vanskelig å både be om og ta i mot hjelp fra andre, jeg:( Så jeg er ingen ekspert på samarbeid, ikke i praksis i alle fall. Takk!:-) Det gav mening. 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Takk!:-) Det gav mening. Håper du får en god dag! 0 Siter
cathlin Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Håper du får en god dag! Du også!:-) I dag har jeg ikke måttet sammarbeide med noen heldigvis;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.