Gjest D*lilith Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg er overvektig og skal i morgen begynne å slanke meg....skal se hvor mange kilo jeg klarer å gå ned på en uke...hvis jeg spiser tre små måltider for dagen går jeg vel ned noen kilo? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hm, jeg ville nok heller prøvd å fått i meg flere måltider, og spist litt mindre til hvert. På den måten holder du forbrenninga i gang, og hvis du i tillegg trener/trimmer 1 times tid hver dag, vil du helt sikkert gå ned noen kg. Å spise 3 måltider hverdag, hm, ja da går du sulten til sengs, og det er det ingen vinning på i det lange løp, iallefall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Sulter du deg vil kroppen tro det er lite mat, og skru ned forbrenningen. Ja, du vil gå ned i vekt. Når du så begynner å spise normalt vil du ploppe opp i vekt fortere enn du klarer å spise (omtrent). Og sannsynligheten er stor for at du legger på deg mer enn du gikk ned. Sats heller på å spise små men flere måltider. Og sørg for at det er proteiner og grønnsaker i hvert måltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Sulter du deg vil kroppen tro det er lite mat, og skru ned forbrenningen. Ja, du vil gå ned i vekt. Når du så begynner å spise normalt vil du ploppe opp i vekt fortere enn du klarer å spise (omtrent). Og sannsynligheten er stor for at du legger på deg mer enn du gikk ned. Sats heller på å spise små men flere måltider. Og sørg for at det er proteiner og grønnsaker i hvert måltid. Får prøve på det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hm, jeg ville nok heller prøvd å fått i meg flere måltider, og spist litt mindre til hvert. På den måten holder du forbrenninga i gang, og hvis du i tillegg trener/trimmer 1 times tid hver dag, vil du helt sikkert gå ned noen kg. Å spise 3 måltider hverdag, hm, ja da går du sulten til sengs, og det er det ingen vinning på i det lange løp, iallefall! Får prøve å spise små måltider og ofte da,vil ha resultater fort...men får nok det da på en uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Og hva vinner du på å gå ned mye på en uke om du går opp igjen det samme like etterpå? Raske vektreduksjoner er aldri holdbare. Spis heller flere måltider. Bruk tid på måltidene så magen får tid til å kjenne at den blir mett. Kutt ut sukker, reduser raske karbohydrater som lyst brød, pasta, ris, poteter, og spis mye grønnsaker og magre kjøttprodukter + fisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Og hva vinner du på å gå ned mye på en uke om du går opp igjen det samme like etterpå? Raske vektreduksjoner er aldri holdbare. Spis heller flere måltider. Bruk tid på måltidene så magen får tid til å kjenne at den blir mett. Kutt ut sukker, reduser raske karbohydrater som lyst brød, pasta, ris, poteter, og spis mye grønnsaker og magre kjøttprodukter + fisk. Skal prøve på det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Skal prøve på det Du går nok ikke like mye ned, men det du går ned vil være mye mer varig. Se litt langsiktig. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Du går nok ikke like mye ned, men det du går ned vil være mye mer varig. Se litt langsiktig. Lykke til. Takk for det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du vil nok gå ned ved å spise tre små måltider om dagen som du nevner, men spiser du for lite vil også stoffskiftet gå ned og etter hvert vil vekta stå stille og langsomt begynne å gå opp igjen. For at en vektreduksjon skal være vellykket og vare, bør du spise fem måltider om dagen som består av frukt, grønnsaker, fisk og grove kornprodukter. Noter i en dagbok hva du spiser daglig, skriv også ned når på døgnet du spiser. Ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, og avslutt alltid måltidet med litt frukt. Du bør også øke mosjonen din til minst 30 minutters gange hver dag og skaff deg gjerne en skritt teller slik at du kan telle antall skritt daglig og øke med 2-3000 skritt per uke. Det aller viktigste i en vektreduksjon er at du ikke starter med altfor lite mat de første dagene. Da er det så lett å sprekke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du vil nok gå ned ved å spise tre små måltider om dagen som du nevner, men spiser du for lite vil også stoffskiftet gå ned og etter hvert vil vekta stå stille og langsomt begynne å gå opp igjen. For at en vektreduksjon skal være vellykket og vare, bør du spise fem måltider om dagen som består av frukt, grønnsaker, fisk og grove kornprodukter. Noter i en dagbok hva du spiser daglig, skriv også ned når på døgnet du spiser. Ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, og avslutt alltid måltidet med litt frukt. Du bør også øke mosjonen din til minst 30 minutters gange hver dag og skaff deg gjerne en skritt teller slik at du kan telle antall skritt daglig og øke med 2-3000 skritt per uke. Det aller viktigste i en vektreduksjon er at du ikke starter med altfor lite mat de første dagene. Da er det så lett å sprekke. Takk for rådet...er sant det...har såååå lyst å bare putte i meg men skal stå imot.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.