Gå til innhold

Kløe av jogging

A-K.M.R

Anbefalte innlegg

Hei!

Sommeren står for dør og selv om jeg ikke liker å jogge så har jeg vel funnet ut at det er ingen vei unna, det er bare å ta på seg treningsbuksa og mp3 spilleren og komme seg ut. Men problemet er at etter en liten stund så begynner jeg å klø, jeg klør og klør og klør meg til blods, på lårene og baken. Har noen vært bort i dette før? Jeg har ikke sjangs til å ta en joggetur heller ikke gå fort for da er kløingen i gang helt til jeg setter meg i sofaen.Dette skjer selv om jeg varmer opp først. Noen som kan hjelpe?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Kløe når man trener kan bla. skyldes klær som irriterer huden. Jeg har mange ganger erfart at særlig kunstfiber- klær som blir svette og varme kan gi utslett og kløe. Bomull er i så henseende mer nøytralt og behagelig å ha på-.

Hvis kløen kommer på områder som er bare og ikke kan irriteres av klær, kan det være andre sammenhenger. Enkelte med uttalt mat-allergi/overfølsomhet kan kanskje greie seg brukbart ellers, men kommer en tilleggsbelastning som fysisk aktivitet, så kan det gi hudplager.

Får du ikke dette til å rime på noen måte, ta en sjekk hos fastlegen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...