Koja Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg har begynt å svømme tre kvarter to ganger i uken. Jeg svømmer på brystet, men har hodet over vannet hele tiden. Kan skuldre og rygg bli overbelastet da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei, Koja! Jeg prøver meg på et svar, men det er mulig Thor-Øistein må supplere eller korrigere meg:). Jeg tror ikke du får problemer så lenge du klarer å være relativt avslappet inakke og skulder. Brysttakene gjør at du har en viss bevegelse i øvre del av rygg og vann er skånsomt sammenlignet med for eksempel trening med vktstenger slik at den totale belastningen forhåpentligvis ikke blir for stor. hvis du merker at du 'stivner' i nakken og har trøbbel med å holde hodet over vannet (at du må 'kjempe' for å holde hodet over) så kanskje du kan variere med litt ryggsvøm. Da har har hodet i samme posisjon, men mer passivt, dvs hodet legger seg naturlig bakover uten at du trenger å bruke krefter på å holde det på plass. tøy gjerne lett på nakke og skuldre etter endt svømming, om ikke annet så er det svært behagelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.