Gå til innhold

Ettervirkninger av medisin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Majja Kr.

Jeg blir litt forvirret over de som sier de har fått ødelagt stoffskifte av medisin. For jeg går på en medisin der det er kjent at den kan påvirke stoffskifte, derfor tar vi blodprøver i blant, og om det blir for lavt, får en levaxin, som er medisin mot lavt stoffskifte. Slik jeg har forstått det er det midlertidig, altså at stoffskiftet blir lavere mens du bruker medisinen.

Men det er uansett en medisin du skal bruke resten av livet, er jo en grunn til at du bruker medisin i utgangspunktet...

Om det var veldig utbredt å få svulster av medisiner så ville en nok ikke brukt den medisinen, det er er nok en sjeldenhet. Men alt du putter i deg kan ha bivirkninger, og i noen tilfeller kan det være alvorlig. Jeg slet selv med brekninger og oppkast pga lamictalen, men bruker nå bare litium som ikke gir bivirkninger.

(disse brekningene fik jeg bare om jeg ikke tok medisinen til mat, men jeg er så lite strukturert av meg, at jeg støtt og stadig ikke hadde rukket kjøpe inn frokost til morgendosen...)

Annet enn at stoffskiftet mitt er litt lavere ifølge blodprøver, men jeg har ingen plager. Men om jeg får plager så vil jeg få Levaxin. Med den økes stoffskiftet til der det skal være, vi tar blodprøver både før og etter så en vet hva verdien skal være...

Gjest skeptisk til medisin

Slik som jeg har forstått det er disse svulstene slik at de forsvinner av seg selv når man slutter på medisinen og da kan jeg ikke helt skjønne at det er noe å henge seg opp i. Er jo ikke akkurat kreftsvulster det er snakk om.

Forsvinner de? Det var godt nytt. Jeg har nemlig en svulst på hypofysen etter cipralexbruk.

Etter hva jeg forstår er det ikke forsket nok på ettervirkninger av AD-medisiner og lignende. Det er langt vanskeligere, mer tidkrevende, mer kostbart og omfattende og skulle gjøre slike studier.

Iblant lurer jeg også på om det kan være noe motvilje fra legekretser og medisinprodusenter til å se seriøst på dette.

Jeg har støtt på mange som sier de opplever ulike bivirkninger / ettervirkninger av legemidler. Noen er kortvarige, andre årelange.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...