Gjest lureine Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 hei, hvilke øvelser kan man ta for å trene de nedre magemusklene. når jeg tar vanlig sit-up føler jeg at jeg trener bare de øvre. er ikke glad i å ta "planken" heller, da jeg får vondt i armene... takk for tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei! Hvis du passer på å ha korsryggen nedi bakken/ gulvet når du tar sit-ups og krøller deg kontrollert opp, vil du trene alle magemusklene som går i 'lengderetning', også i nedre del. Planken er et godt alternativ som du selv skriver. hvis du får vondt i armene, så legg et håndkle under albu og underarm eller ta øvelsen med armene på en balanse ball. Det er svært skånsomt for armene. En annen variant er å ligge med ryggen flatt ned på gulvet og vippe opp hoftene og bena. Utgangstillingen er ryggliggende med bena pekende rett opp. Tenk at du skal vippe bena og hoften opp mot taket og senke dem kontrollert ned igjen. det er ganske tungt, men en fin øvelse for magen. ta en serie på 8 - 10 repetisjoner, pause og så gjentar du denne serien to ganger til. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg får trent disse på en slik stor treningsball. Tar vanlige sit-ups på denne, men bøyer meg ganske lagt bakover hver gang. MEN det er viktig at du holder magen stram hele tiden, og ikke slapper av. Slik stor ball er fantastisk når du skal trene alle magemusklene. Koster fra 100-lappen, og er vel anvendte kroner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Incubo Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Legg deg ned på magen..og løft det ene beinet strakt opp i noen sekunder, og ned igjen. Ikke slipp det ned, men beveg det rolig ned mot gulvet igjen. Gjenta flere ganger (alt etter hva du klarer), før du tar neste ben. Funker for meg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.