Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en dør som nå er oljet tidligere, den ser ikke ut i måneskinn og må ha en ekstrem forvandling. Jeg skulle nok helst kjøpt ny dør, men jeg har lyst til å prøve meg på denne. Det er ikke noe vindu i den, bare stående bord/plank. Ville du pusset den ned og oljet noen lag, eller malt den? Evt hvilken farge? Husfargen er perlegrå (nesten hvit) mens dør rammen er brunmalt. Det er resten av dørene også (kjeller og veranda +soveromsdøren) Takker for forslag!!

Skrevet

Jeg ville valgt samme farge som på de andre dørene hvis jeg skulle malt. Nå vet jeg ikke hva slags type hus du har, men jeg synes også oljet kan være fint.

Gjest boblende underlag
Skrevet

Hvis du skal male, hør med en flink person i malingbutikken om hvordan du kan få maling til å sitte på en tidligere oljet overflate. Det er veldig lett at det bobler seg etterhvert.

Skrevet

Jeg ville valgt samme farge som på de andre dørene hvis jeg skulle malt. Nå vet jeg ikke hva slags type hus du har, men jeg synes også oljet kan være fint.

De er brunmalte. Vet ikke om jeg vil male døren brun, føler kanskje det er finere å olje den brun da...hm.... Ja begge deler kan være fint.

Skrevet

Hvis du skal male, hør med en flink person i malingbutikken om hvordan du kan få maling til å sitte på en tidligere oljet overflate. Det er veldig lett at det bobler seg etterhvert.

Aha, så selv om døren blir slipet så kan det ligge olje inni treverket som kan ødelegge malingen mener du? Det har jeg ikke tenkt på....... takk for tips

Gjest boblende
Skrevet

Aha, så selv om døren blir slipet så kan det ligge olje inni treverket som kan ødelegge malingen mener du? Det har jeg ikke tenkt på....... takk for tips

Jepp. Men det vet forhandleren av maling og olje mye om.

Skrevet

De er brunmalte. Vet ikke om jeg vil male døren brun, føler kanskje det er finere å olje den brun da...hm.... Ja begge deler kan være fint.

Så tror jeg jeg ville oljet, hvis du er fornøyd med det fra før.

Skrevet

Så tror jeg jeg ville oljet, hvis du er fornøyd med det fra før.

Den kan sikkert bli fin igjen, men som den er nå så er jeg flau når vi får besøk :) Ganske grå helt nederst. Så fort varmen kommer så går jeg igang med den tenker jeg. Hvordan er været i danmark nå da? Det er det vi skal få snart?

Skrevet

Den kan sikkert bli fin igjen, men som den er nå så er jeg flau når vi får besøk :) Ganske grå helt nederst. Så fort varmen kommer så går jeg igang med den tenker jeg. Hvordan er været i danmark nå da? Det er det vi skal få snart?

Her er det 15-20 grader på dagtid og deilig solskinnsvær. Lenger sør i landet enn jeg bor er det opp til 25 grader for tiden.

Skrevet

Her er det 15-20 grader på dagtid og deilig solskinnsvær. Lenger sør i landet enn jeg bor er det opp til 25 grader for tiden.

JEJE send det opp til oss da :)

Skrevet

JEJE send det opp til oss da :)

*prøver å sende*

Du får gi beskjed i morgen hvordan det gikk med overføringsevnene mine.

:-)

Skrevet

*prøver å sende*

Du får gi beskjed i morgen hvordan det gikk med overføringsevnene mine.

:-)

*løper å gjør klar bikini!*

Skrevet

*løper å gjør klar bikini!*

Jeg omformer sendingen litt:

*sender godværet, men ikke vinden*

Skrevet

Jeg omformer sendingen litt:

*sender godværet, men ikke vinden*

Takk, vinden vil jeg ikke ha! Ganske typisk at det blåser mye når sola kommer, men det er bare siste to årene det har vært så ekstremt... Hetebølger er også kraftigere enn de var tidligere. På de varmeste dagene så fungerer jeg dårlig, da er vinden stum, nettopp da kunne jeg trengt den. Jadda, det skal ikke være lett.

Skrevet

Takk, vinden vil jeg ikke ha! Ganske typisk at det blåser mye når sola kommer, men det er bare siste to årene det har vært så ekstremt... Hetebølger er også kraftigere enn de var tidligere. På de varmeste dagene så fungerer jeg dårlig, da er vinden stum, nettopp da kunne jeg trengt den. Jadda, det skal ikke være lett.

25-30 grader, en frisk sommerbris en gang i mellom og en regnbyge i uka tror jeg ville vært det perfekte sommervær for meg. :-)

fargeklatten
Skrevet

Hvis du vil ha døra oljet pusser du ned til friskt treverk. Og oljer i mange tynne strøk.

Ønsker du å male døra så pusser du fortsatt ned døra til friskt treverk, vasker over med rødsprit og maler med drygolin vindu og dørmaling. Jeg ville ha valgt sort farge til alle dørene. Det er kjempestilig til lyst hus.

Skrevet

Hvis du vil ha døra oljet pusser du ned til friskt treverk. Og oljer i mange tynne strøk.

Ønsker du å male døra så pusser du fortsatt ned døra til friskt treverk, vasker over med rødsprit og maler med drygolin vindu og dørmaling. Jeg ville ha valgt sort farge til alle dørene. Det er kjempestilig til lyst hus.

Takk for svar :) Spennende tanke med sort, men det medfører masse ekstra arbeide, så jeg får tenke litt på det.

Skrevet

Hvordan har det gått med væroversendingen? Jeg har i alle fall fått sendt det ett eller annet sted, for her er det gråvær i dag.

Skrevet

Hvordan har det gått med væroversendingen? Jeg har i alle fall fått sendt det ett eller annet sted, for her er det gråvær i dag.

Ikke mye sol å se nei! Vi har overskyet og vind :( Men det passet greit, har jobbet med ungenes rom, rydding.....

Skrevet

Ikke mye sol å se nei! Vi har overskyet og vind :( Men det passet greit, har jobbet med ungenes rom, rydding.....

Værsendingsevnene mine kan med andre ord forbedres. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...