Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Heidi Klum - not

eg sltier med traumer etter noe som skjede for noen år siden. Siden da har jeg vært ganske ustabil psykisk. Jeg fikk også omtrent samtidig påvist lavt stoffskifte. Begynte på levaxin og klarte å gå ned noen få kg, men nå er stoffskfitet lavt igjen. Skal igjen øke dosen. Håper jeg får energi til å gå litt turer og ta tak i overvekten på ca 20 kg, men det er ikke lett når man er deprimert, mangler energi og ikke klarer å være viljestyrt og stabil over tid. Jeg skal til legen i morgen. Er det noe han kan hjelpe meg med i forbindelse med dette? Har dere noen tips? Kan det være en ide å begynne på en slankepille samtidig som jeg øker levaxin?

Jeg sliter veldig, og nå også med kroppen min som jeg ikke kan fordra. ser ut som en eneste stor bolledeig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276750-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heidi Klum - not

Uff, fælt for deg...

Jeg trodde det var slik at hvis man står på riktig dose stoffskiftemedisiner så skal vekten normaliseres. Tar jeg helt feil?

Mulig det. Jeg har i alle fall slitt for hver kg jeg har mistet. Selv etter at jeg begynte på levaxin. Sånn var det ikke før. Jeg var slank og gikk fort ned igjen om jeg hadde lagt på meg et kg eller to. Var stort sett stabil i vekt. Sånn er det ikke nå lenger. Kan ikke se på en sjokolade før jeg har gått opp 2 kg.

Mulig det. Jeg har i alle fall slitt for hver kg jeg har mistet. Selv etter at jeg begynte på levaxin. Sånn var det ikke før. Jeg var slank og gikk fort ned igjen om jeg hadde lagt på meg et kg eller to. Var stort sett stabil i vekt. Sånn er det ikke nå lenger. Kan ikke se på en sjokolade før jeg har gått opp 2 kg.

Sånn var jeg og før jeg fikk lavt stoffskifte. Jeg går på levaxin og har lagt på meg 20 kg. De første 10 var greie for jeg var for tynn men de siste 10 kunne jeg glatt stått over. Ikke får jeg dem av meg heller enda jeg spiser sunt og lite godis.

Gjest Heidi Klum - not

Sånn var jeg og før jeg fikk lavt stoffskifte. Jeg går på levaxin og har lagt på meg 20 kg. De første 10 var greie for jeg var for tynn men de siste 10 kunne jeg glatt stått over. Ikke får jeg dem av meg heller enda jeg spiser sunt og lite godis.

offa meg da :( nå ble jeg deppa :(

Gjest Psyk av alt

Så slitsomt...

Annonse

Forstår godt du kan bli desperat.

Skriv ned de spørmål og tanker du vil ta opp med legen.

Jeg vil anta at det beste, og kanskje det eneste legen går med på, er å først få stoffskiftet på et akseptabelt og stabilt nivå før man evt. starter et slankeopplegg med eller uten legemiddelhjelp.

Så lenge stoffskiftet er ute av lage er det vanskelig å si hva som er hva både fysisk og psykisk.

Men om du ønsker legemiddel for å gå ned i vekt, eller om du ønsker henvisning til psykolog er det ikke dumt å lufte dette med en gang.

Ville det hjelpe deg å sammen med legen bli enig om en slagplan i prioritert rekkefølge og med noen tidsperspektiver? (Selvsagt en plan som kan justeres under veis.)

Lykke til og god bedring!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...