Gå til innhold

testen av barneseter på tv2!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er rystende å se at alle setene fra 13 kg og oppover er forovervendte, når man anbefales at barn skal sitte bakovervendt helt til de er fire år.

Gjest Vekten87
Skrevet

Jeg synes det er rystende å se at alle setene fra 13 kg og oppover er forovervendte, når man anbefales at barn skal sitte bakovervendt helt til de er fire år.

det er mye sjokerende. også at bestselgeren er verst!! skummelt!!

Gjest togli
Skrevet

Sikkert tilpassa mine unger som ikke blir 13 kg før de er godt over fire år gamle;)

Skrevet

Oi, det var lite. mener å huske at den kilosgrensa ble passert i 2-årsalderen.

Skrevet

Sikkert tilpassa mine unger som ikke blir 13 kg før de er godt over fire år gamle;)

Men de setene som er 0-13 kg er sånne "ligge-seter", og det er vel ikke akkurat saken for en 3-åring. Jeg tror heller ikke søsteren min på tre år har passert 13 kg, men hun ville aldri i verden kunne brukt et "ligge-sete".

Skrevet

Oi, det var lite. mener å huske at den kilosgrensa ble passert i 2-årsalderen.

Det er vel forskjellig fra barn til barn, men høydegrensen for de setene bli i alle fall passert lenge før 4-årsalder (jmf. passer til hodet vokser over kanten).

Gjest togli
Skrevet

Men de setene som er 0-13 kg er sånne "ligge-seter", og det er vel ikke akkurat saken for en 3-åring. Jeg tror heller ikke søsteren min på tre år har passert 13 kg, men hun ville aldri i verden kunne brukt et "ligge-sete".

De minste babysetene passer til ungen er mellom 9 og 12 mnd gammel. Etter den tid stikker hodet opp over kanten. Mulig setet passer til sånne gode, runde småttiser som veier 13 kg og nærmer seg året:)

Skrevet

De minste babysetene passer til ungen er mellom 9 og 12 mnd gammel. Etter den tid stikker hodet opp over kanten. Mulig setet passer til sånne gode, runde småttiser som veier 13 kg og nærmer seg året:)

Mulig, men 4-åringer passer de ikke til. :-)

Gjest togli
Skrevet

Mulig, men 4-åringer passer de ikke til. :-)

Sant nok!

Skrevet

Hvordan får de plass til å sitte den veien når de er så store? Jenta mi er 3 år og hun kan jo aldri sitte med føttene mot stolryggen..

Skjønner ikke?

Skrevet

Hvordan får de plass til å sitte den veien når de er så store? Jenta mi er 3 år og hun kan jo aldri sitte med føttene mot stolryggen..

Skjønner ikke?

Jeg vet ikke, men jeg tror man kan sette setet på kanten av baksetet så det blir plass til bena. De er kanskje laget på en annen måte. I Sverige sitter barna i hvert fall bakovervendt så lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...