Gå til innhold

Når er man voksen?

Anbefalte innlegg

Gjest anstendig
Skrevet

Det virker som om ungdomstida blir bare lengre og lengre. Jeg kjenner folk som er passert 25 - og ja til og med de som nærmer seg 40, som fortsatt tror de er ungdommer, like ansvarsløse som 18-åringer! Jeg blir bare irritert.

Greit nok, man trenger ikke være kjedelig og la være å more seg fordi man er voksen, men det må nå kunne gå an å oppføre seg som voksent folk fordi!

Når man fester hver helg, da har man et alkoholproblem! En på 18 - han er jo bare ung og naiv, og lever livet som man kaller det, men når man begynner å nærme seg 30 - er det ikke da på tide å roe ting ned litt? Helsa varer jo ikke evig.

Gjest Kardemommeloven
Skrevet

Eg er 36, og er ikke sikker om eg er voksen enda.

Lever mens man kan. Hvorfor skal det være noe galt i det?

Skrevet

Man er voksen når man tar ansvar for seg selv (og sin familie om man har).

Enig med deg at noen "flyter videre" uten å ta dette ansvaret.

Gjest mrs Bing
Skrevet

Er det voksent å gå rundt og irritere seg over andre da? Hvorfor irriterer det deg hvor mye andre fester eller hvor mye ansvar de tar eller hvordan de passer på sin egen helse? På hvilken måte raker det deg? Er det din ektefelle du snakker om, kan jeg forstå at man noen ganger kunne ønske at den andre er mer lik en selv når det gjelder slike holdninger, men da syns sikkert vedkommende at du er for lite ungdommelig. men tenk så kjedelig om alle 18-åringer, alle 25-åringer, 40-åringer var helt like, levde livene sine likt? De som tenker og lever annerledes enn deg syns sikkert du tenker feil. de aller fleste bryr seg ikke om hvordan andre folk lever sine liv og hvilke valg andre tar når i livet.

Skrevet

Syns ikke det er spesielt voksent å bry seg med andre som ikke lever etter en oppdiktet samfunnsnorm hvor man må gjøre ditt og datt når man er så og så gammel.

Skrevet

Liten vits å la seg irritere. Man har alltid et barn i seg, så hvorfor ikke en ungdom? Vi må se på oss selv før vi ser på andre. Tenk at kanskje den du sikter til har negative tanker om deg også? Mennesker er sånn. Ikke alle er flinke til å ta ansvar. Og hva ansvar er , kan man ha ulike meninger om. Vi er ikke ufeilbarlige.

Skrevet

Enig med deg i at noen burde være mer ansvarsbeviste når de er på den alderen de er. Men jeg ser ikke noe galt i å gå på byen "hver" helg når man er 30 hvis man er singel eller har en like festglad kjæreste og ikke har barn eller andre forpliktelser. Det får folk bestemme selv.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Der er det forskjell fra by og bygd. I byen har jeg venner som er "ungdommer" selv om de er godt over 30. På bygda er det en sjeldenhet. Der har man gjerne barn når man er i begynnelsen av 20-årene og blir fortere voksne pga det.

Gjest anstendig
Skrevet

Enig med deg i at noen burde være mer ansvarsbeviste når de er på den alderen de er. Men jeg ser ikke noe galt i å gå på byen "hver" helg når man er 30 hvis man er singel eller har en like festglad kjæreste og ikke har barn eller andre forpliktelser. Det får folk bestemme selv.

Har man ikke da et alkoholproblem - om man får helt "abstinenser" om man ikke får gått ut hver helg? Jeg kan godt ta meg en fest jeg og er på langt nær "voksen", jeg er barnslig på flere måter... men de tingene som gjelder, der tar jeg ansvar.

Gjest infernogirl
Skrevet

Der er det forskjell fra by og bygd. I byen har jeg venner som er "ungdommer" selv om de er godt over 30. På bygda er det en sjeldenhet. Der har man gjerne barn når man er i begynnelsen av 20-årene og blir fortere voksne pga det.

Ja, du har kanskje rett i det. Samboeren min er fra landet og er 26 år, men veldig voksen av seg, vennene mine har ofte trodd han var over 30.

Mens eksen min på 32 fortsatt er ganske barnslig... og fra byen,

han oppfører seg som en 20 åring... fester hver helg, roter med nye damer til stadighet osv... (ikke rart det ble slutt da, han drev og festa slik da vi var sammen og - så tok jeg han på fersken med ei dame!)

Skrevet

Har man ikke da et alkoholproblem - om man får helt "abstinenser" om man ikke får gått ut hver helg? Jeg kan godt ta meg en fest jeg og er på langt nær "voksen", jeg er barnslig på flere måter... men de tingene som gjelder, der tar jeg ansvar.

Jeg skriver hver i gåesøyne. Å gå ut hver helg er ikke min stil, men jeg gidder ikke bry meg med folk som gjør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...