Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Stivner gele`en på ostekaken, hvis jeg pynter den med kiwi-skiver? 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Nei. Ikke hvis jeg lar gelen stivne nesten helt, og så legge skivene forsiktig oppi? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Ikke hvis jeg lar gelen stivne nesten helt, og så legge skivene forsiktig oppi? Jeg ville ikke tatt sjansen. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Ikke hvis jeg lar gelen stivne nesten helt, og så legge skivene forsiktig oppi? Kan du ikke legge dem oppå når geleen er stivnet? 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Kan du ikke legge dem oppå når geleen er stivnet? Det har jeg ikke tid til...geleen er ikke stiv på en sund enda. Skal jeg nå legge bare på geleen, eller kutte ut geleen og pynte kaken med kiwi og sjokoladepynt? Hva er best? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Det har jeg ikke tid til...geleen er ikke stiv på en sund enda. Skal jeg nå legge bare på geleen, eller kutte ut geleen og pynte kaken med kiwi og sjokoladepynt? Hva er best? Smak og behag! Jeg tror jeg ville valgt gele. Men geleen skal jo stivne uansett, eller reiser du fra den for at noen andre skal spise den senere? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Det har jeg ikke tid til...geleen er ikke stiv på en sund enda. Skal jeg nå legge bare på geleen, eller kutte ut geleen og pynte kaken med kiwi og sjokoladepynt? Hva er best? Men kiwi og sjokolade på toppen ser nok festligere ut... 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Smak og behag! Jeg tror jeg ville valgt gele. Men geleen skal jo stivne uansett, eller reiser du fra den for at noen andre skal spise den senere? skal ha den med meg og servere den... Geleen er grønn ( Er den noe god da, kjøpte jo den for å ha kiwi til pnt inni.. Kanskje jeg skal skynde meg og koke opp en rød 1 times gele istedet? Kaken må være ferdig kl 17. Dn grønne gele har tyknet litt... 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 skal ha den med meg og servere den... Geleen er grønn ( Er den noe god da, kjøpte jo den for å ha kiwi til pnt inni.. Kanskje jeg skal skynde meg og koke opp en rød 1 times gele istedet? Kaken må være ferdig kl 17. Dn grønne gele har tyknet litt... Kan du ikke gjøre klar kiwien, putte den i noe som egner seg og pynte kaka når du kommer frem? 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Men kiwi og sjokolade på toppen ser nok festligere ut... Fint om du kan avgjøre for meg. Det er pyntesjokolade fra butikken, sånne fine i eske... Gele eller pynt ? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Fint om du kan avgjøre for meg. Det er pyntesjokolade fra butikken, sånne fine i eske... Gele eller pynt ? Du er like dårlig til å ta beslutninger som meg forstår jeg. :-) Jeg ville tatt med meg pynten og pyntet etter at kaka hadde nådd bestemmelsesstedet. Går ikke det ville jeg valgt pynt. 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Kan du ikke gjøre klar kiwien, putte den i noe som egner seg og pynte kaka når du kommer frem? Det er jo også en løsning, men er det godt? Vil de smelte seg gjennom geleen, og ødelegge hele geleen, så den flyter utover når jeg tar vekk formen... 0 Siter
Gjest fyrste Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 oj....nå fikk jeg skikkelig lyst på kake :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 skal ha den med meg og servere den... Geleen er grønn ( Er den noe god da, kjøpte jo den for å ha kiwi til pnt inni.. Kanskje jeg skal skynde meg og koke opp en rød 1 times gele istedet? Kaken må være ferdig kl 17. Dn grønne gele har tyknet litt... Pynt kakefatet med kiwi, og legg sjokoladepynten på toppen når den er stiv. Blir så fint atte 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 oj....nå fikk jeg skikkelig lyst på kake :-) ) 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Du er like dårlig til å ta beslutninger som meg forstår jeg. :-) Jeg ville tatt med meg pynten og pyntet etter at kaka hadde nådd bestemmelsesstedet. Går ikke det ville jeg valgt pynt. Jeg har veldig vanskelig med besluttninger ja, lettere å hjelpe andre enn seg selv ;-) Derfor godt med dere her inne :-) 0 Siter
Gjest veve Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Pynt kakefatet med kiwi, og legg sjokoladepynten på toppen når den er stiv. Blir så fint atte Er ikke plass til pynten på fatet ( Den er i ostekakeformen til tuppeware... Men det hørtes jo veldig bra ut... Er grønn gele godt? Har selv aldri smakt den.. Skal jeg heller kutte gelen og pynte osten med kiwi og sjokolade, Sofline skrev at det kunne se fint ut? Jeg vil ha det som smaker best og ser best ut... Storforlangende :-)))) 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Er ikke plass til pynten på fatet ( Den er i ostekakeformen til tuppeware... Men det hørtes jo veldig bra ut... Er grønn gele godt? Har selv aldri smakt den.. Skal jeg heller kutte gelen og pynte osten med kiwi og sjokolade, Sofline skrev at det kunne se fint ut? Jeg vil ha det som smaker best og ser best ut... Storforlangende :-)))) Om det er en ostekake ville jeg helt klart gått for geleen. Gelélokk er jo nesten obligatorisk på ostekake? Kan du ikke bare pynte med sjokolade da? Før du heller over geleen? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Det er jo også en løsning, men er det godt? Vil de smelte seg gjennom geleen, og ødelegge hele geleen, så den flyter utover når jeg tar vekk formen... Ikke hvis geleen er helt stiv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.