Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn og klassen har vært på avslutnings tur i og med at de nå til høsten skal videre på ungdomskole og blir skilt fra hverandre.

De sov i lavo og i natt kom det en mink inn til dem! Den bet en av guttene i ansiktet slik at han blødde kraftig og besvimte. Grusomt. Tre andre gutter prøvde nok å hjelpe han, men ble også bitt. Fire gutter ble sendt til legevakten. Alle de andre barna ble lagt inn i hytter resten av natten. De skal nå sette ut minkfeller der. Det er grusomt at sånt må skje. Minken hadde kommet seg inn underifra...... Min sønn er hel og de hadde ellers hatt en topp tur.

Jeg visste ikke at minken angrep mennesker....sånn? Oppsøke dem, og angripe.....

Skrevet

*grøsser*

Det har jeg heller aldri hørt om før. Bra det gikk bra tross alt.

Skrevet

Så utrolig vemmelig! Hvor er dette? Jeg ville vært redd for alt fra stivkrampe til rabies..., men sistnevnte finnes jo ikke i Norge... Men, det er merkelig at et dyr oppsøker folk og biter.... VELDIG rart...

Skrevet

Så utrolig vemmelig! Hvor er dette? Jeg ville vært redd for alt fra stivkrampe til rabies..., men sistnevnte finnes jo ikke i Norge... Men, det er merkelig at et dyr oppsøker folk og biter.... VELDIG rart...

Stivkrampe får du ikke om du er vaksinert.

Mista nikket
Skrevet

Det blir en klassetur som aldri vil bli glemt:-) Skiller seg klart ut fra de vanlige Tusenfrydturene eller Liseberg.

Skrevet

Men i alle dager..??? ALDRI hørt om mink som angriper.. Jeg vil tro den søkte ly og mat, og ble like overrasket som guttene i telten, og derfor bet den for å forsvare seg. Mink er jo ville dyr da.. Men fy så ekkelt. Godt det gikk bra da, selv om de ble skremt stakkars.. En tur de neppe glemmer ja :)

Skrevet

Spørs om de hadde satt opp lavvoen like ved et minkehi antagelig. For jeg tviler på at en mink ville oppført seg på den måte med mindre den har unger å forsvare.

Skrevet

Det var på Evje i vest agder. Det er et sted man camper, rafter, rappelrerer, bananbåt og går fjellturer. Et kjempeopplegg med stopp langs veien opp for å kjøre go-kart. Stedet skal sette opp feller, men likevel. De stakkars foreldrene som fikk tlf midt på natten, de synes jeg også synd på....... Det skjedde midt på natten kl fire. Gutten voknet av at minken bet i hånden hans, så angrep den nesa....

Skrevet

Det blir en klassetur som aldri vil bli glemt:-) Skiller seg klart ut fra de vanlige Tusenfrydturene eller Liseberg.

Blir husket for evig og alltid den ja :) Men turen hadde vært helt konge ellers. heldigvis :)

Skrevet

Men i alle dager..??? ALDRI hørt om mink som angriper.. Jeg vil tro den søkte ly og mat, og ble like overrasket som guttene i telten, og derfor bet den for å forsvare seg. Mink er jo ville dyr da.. Men fy så ekkelt. Godt det gikk bra da, selv om de ble skremt stakkars.. En tur de neppe glemmer ja :)

Minken bet i hånden mens han sov, den bet til i nesa da han ville fjerne den,,,,,,,,,,,ja merkelig!

Skrevet

Spørs om de hadde satt opp lavvoen like ved et minkehi antagelig. For jeg tviler på at en mink ville oppført seg på den måte med mindre den har unger å forsvare.

Det kan tenkes det er et hi der. Synd at våre elever måtte finne ut av det..... Stedets driver skulle sette ut feller...

Skrevet

*grøsser*

Det har jeg heller aldri hørt om før. Bra det gikk bra tross alt.

Ja han hadde dratt kraftig for å få minken av nesa. Tør ikke tenke på hvor mye nese det ville vært igjen om han ikke dro. Jaja, altså det gikk bedre enn det kunne ha gått :)

Gjest togli
Skrevet

Ojda...det er det verste!! Kan minken ha vært syk tro? Rare greier....

Skrevet

Ojda...det er det verste!! Kan minken ha vært syk tro? Rare greier....

Ja den var helt vill inne hos dem.....

Skrevet

Det var på Evje i vest agder. Det er et sted man camper, rafter, rappelrerer, bananbåt og går fjellturer. Et kjempeopplegg med stopp langs veien opp for å kjøre go-kart. Stedet skal sette opp feller, men likevel. De stakkars foreldrene som fikk tlf midt på natten, de synes jeg også synd på....... Det skjedde midt på natten kl fire. Gutten voknet av at minken bet i hånden hans, så angrep den nesa....

Bananbåt?

Skrevet

Bananbåt?

Bananbåt ja. Man sitter overskrevs på den og kjører ganske raskt. Man faller av etterhvert, og det skal visst være dritgøy ;)

Skrevet

Bananbåt ja. Man sitter overskrevs på den og kjører ganske raskt. Man faller av etterhvert, og det skal visst være dritgøy ;)

Aha... skjønner hva du mener.

Butler Holm
Skrevet

Ja han hadde dratt kraftig for å få minken av nesa. Tør ikke tenke på hvor mye nese det ville vært igjen om han ikke dro. Jaja, altså det gikk bedre enn det kunne ha gått :)

Dette var ikke bra i det hele tatt. Nei mink er best som pels på en kvinne.

Tinkebøtta
Skrevet

Skal aldri mer ha dårlig samvittighet for å bruke minkpelsen....

:-)

Herregud, for et mink-inferno. Godt det gikk bra tilslutt. De er visst ikke så søte og uskyldige som de ser ut til. Hadde forresten en på legevakta for en stund siden som var blitt bitt av et ekorn...

Skrevet

Det kan tenkes det er et hi der. Synd at våre elever måtte finne ut av det..... Stedets driver skulle sette ut feller...

Synd at de skal drepe minken for det da.. De kan jo finne seg et annet sted å sove ute..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...