Gå til innhold

Dere med 8-16 jobber... hvor mye jobber dere?

Anbefalte innlegg

Gjest KALLEANKA
Skrevet

Da mener jeg ikke hvor lenge er dere på jobb, men hvor mye tid bruker dere FAKTISK på å jobbe?

Jeg kommer stort sett 7.15 og jobber til 8, da drikker avdeligen kaffe og spiser frokost sammen til ca. 8.20, så tarjeg en røyk til 8.30. Jobber frem til lunsj kl. 11, og er på kontoret kl. 11.40 ca. Så har jeg vel to røykepauser etter lunsj, så tar alle sammen en kopp kaffe rundt 13.30 igjen. Og JADA, de som ikke røyker sitter oftere i sofakroken enn vi som røyker, så er ikke mindre pauser på dem - dessuten sitter de lenger enn røykerne, og det er jo rett og rimelig. Jeg surfer litt innimellom for å få et avbrekk hvis jernteppet faller ned (men ikke ofte), så er det telefoner, kopiering, møter i bøtter og spann, konferanser over flere dager, og faktisk en del gåing hit og dit i koridorene.. Så jeg sitter vel og jobber i gjennomsnitt 4-5 timer om dagen. Da regner jeg med møter, og det er jo jobb. Men en dag uten møte da, så jobber jeg ca. 6 av 8 timer. Noen dager blir det mer sosing, men har sjelden tid til det.

Hvordaner dagen din? Soser du i arbeidstiden? Tar du pauser uten dårlig samvittighet? Det gjør jeg, for det tregs for at jeg skal være mer produktiv.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jobber mye. Og mener man må det. Man skal gjøre seg fortjent til lønna si- og man skal gjøre jobben sin. OG man skal gjøre GOD jobb.

Surfing på privat grunnlag i arbeidstid er helt forkastelig.

Mener

Skrevet

jeg har hatt det fryktelig travelt i "en overgangs periode", d.v.s. i mange år. Jeg er omtrent helt sluttet å gå på interntt, utenom i jobsammenheng. Tar meg sjelden tid til å prate med kollegene. Har ulønnet lunsjpause på en halv time. Jobber overtid mange dager, uten pause etter ordinær tid. (Vi kan ta lønnet pause da og gå å spise gratis middag, men jeg synes det går så mye tid vekk da (lang veg til kantina), og jeg blir så stappmett..).

Gjest llllllllllllllllllllll
Skrevet

Jobber mye. Og mener man må det. Man skal gjøre seg fortjent til lønna si- og man skal gjøre jobben sin. OG man skal gjøre GOD jobb.

Surfing på privat grunnlag i arbeidstid er helt forkastelig.

Mener

er det ikke håpløst gammeldags med stoppeklokke ur. Altså ihvertfall de som har kontorjobber etc synes jeg at det ikke er relevant akkurat hvor mye man leser vg.no i arbeidstiden m en at man får jobben gjort og private ting elller surfing eller kaffeprat ikke går ut over det man skal gjøre .Men jeg har selv sett at det kan utvikle seg en uheldidg kultur.Feks er det ofte ikke lunsjpausen sluttet før en tok ansvar og reiste seg opp og gikk. Altså at noen tok ansvar.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

er det ikke håpløst gammeldags med stoppeklokke ur. Altså ihvertfall de som har kontorjobber etc synes jeg at det ikke er relevant akkurat hvor mye man leser vg.no i arbeidstiden m en at man får jobben gjort og private ting elller surfing eller kaffeprat ikke går ut over det man skal gjøre .Men jeg har selv sett at det kan utvikle seg en uheldidg kultur.Feks er det ofte ikke lunsjpausen sluttet før en tok ansvar og reiste seg opp og gikk. Altså at noen tok ansvar.

OK, vil heller ha "håpløse gammeldagse" til kollegaer- hvor alle kan dele fortjenelsen.

"Nymotens latsabber" vil jeg helst ikke treffe på jobb.

Gjest ikke sign. i dag
Skrevet

Jeg føler jeg nesten jobber meg i hjel enkelte dager :)

Begynner egentlig halv åtte (til halv fire) men er på jobb kl syv. Innimellom er jeg der fra seks også.(for å slippe overtid på efta pga at da er jeg sliten i hodet og ønsker å se mest mulig til ungene mine)

Jobber hele tiden. Tar meg en røykepause en gang i timen til to timer. (men da snakker vi om å stå oppreist ute og pese i seg røyken, det tar svært få minutter)

Ofte skipper jeg lunsjen.

Jeg har - selvsakt - ikke dårlig samvittighet for røykepausene mine, jeg må komme meg litt vekk fra pulten for å klarne hodet.

Jeg vet jeg gjør en svært god jobb, og at jeg er effektiv, hyggelig mot de jeg omgås på tlf. og at jeg er grundig.

Jeg jobber i regnskapsavd. i et stort firma.

Trives når jeg har det hektisk og blir veldig lett i godt humør av det, men har vurdert å måtte gi i fra meg noen arb. oppgaver, jeg skal jo holde koken noen år på arbeidsplassen så jeg bør nok ta litt bedre vare på meg selv :)

:)

Gjest togli
Skrevet

Jeg er lærer, så for oss er jo tiden man _må_ jobbe veldig fastlagt (selve undervisningen). Når jeg har mellomtimer, er jeg nødt til å planlegge undervisning. Når elevene har friminutt, bruker jeg tiden på å kopiere, siste planlegging etc. I matpausen pleier jeg å ta meg fri og bruker vel ca 20-25 minutter på den.

Skrevet

Jeg føler jeg nesten jobber meg i hjel enkelte dager :)

Begynner egentlig halv åtte (til halv fire) men er på jobb kl syv. Innimellom er jeg der fra seks også.(for å slippe overtid på efta pga at da er jeg sliten i hodet og ønsker å se mest mulig til ungene mine)

Jobber hele tiden. Tar meg en røykepause en gang i timen til to timer. (men da snakker vi om å stå oppreist ute og pese i seg røyken, det tar svært få minutter)

Ofte skipper jeg lunsjen.

Jeg har - selvsakt - ikke dårlig samvittighet for røykepausene mine, jeg må komme meg litt vekk fra pulten for å klarne hodet.

Jeg vet jeg gjør en svært god jobb, og at jeg er effektiv, hyggelig mot de jeg omgås på tlf. og at jeg er grundig.

Jeg jobber i regnskapsavd. i et stort firma.

Trives når jeg har det hektisk og blir veldig lett i godt humør av det, men har vurdert å måtte gi i fra meg noen arb. oppgaver, jeg skal jo holde koken noen år på arbeidsplassen så jeg bør nok ta litt bedre vare på meg selv :)

:)

Hvordan blir du kvitt arbeidsoppgaver, da? Jeg blir aldri kvitt oppgaver, for ingen vil ha dem! Får bare nye. Jeg har nylig skiftet avdeling, men kan ikke flytte fysisk enda p.g.a. manglende plass. Men jeg gjør fortsatt mange oppgavene jeg hadde i min forrige jobb. Slik var det forrige gang jeg skiftet stilling også. Noen oppgaver har mer eller mindre forfulgt meg i flere tiår, selv om jeg har vært på forskjellige avdelinger i bedriften.

Det tar knekken på en gammel kvinne, som jobber mye mer overtid enn ungdommene på min(e) avdeling(er).

Gjest ikke sign. i dag
Skrevet

Hvordan blir du kvitt arbeidsoppgaver, da? Jeg blir aldri kvitt oppgaver, for ingen vil ha dem! Får bare nye. Jeg har nylig skiftet avdeling, men kan ikke flytte fysisk enda p.g.a. manglende plass. Men jeg gjør fortsatt mange oppgavene jeg hadde i min forrige jobb. Slik var det forrige gang jeg skiftet stilling også. Noen oppgaver har mer eller mindre forfulgt meg i flere tiår, selv om jeg har vært på forskjellige avdelinger i bedriften.

Det tar knekken på en gammel kvinne, som jobber mye mer overtid enn ungdommene på min(e) avdeling(er).

Jeg jobber i en stor avdeling i en stor bedrift.

De er flinke der til å "passe på" de ansatte, og spør meg ofte om det går bra, sier at jeg må slapper av litt mer osv.

Sier jeg til sjefene nå at jeg må gi fra meg noen oppgaver så får jeg det uten problemer.

Da blir det vurdert og hørt med de andre på avdelingen om de kan ta over noe, det blir fordelt etter kapasiteten de enkelte evnt. har.

Men jeg trives når det går bra for å si det sånn, det er når det ramler inn et par hundre fakturaer pr. dag sammen med alle andre papirer og telefoner jeg vurderer det sterkest :)

Det går heldigvis opp og ned og går gjerne på i månedsskifte, i kvartalet når for eksempel mobilregningene kommer ol. De fleste dager går det helt greit bare jeg jobber effektivt og greit hele dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...