Gå til innhold

Anabole steroider og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli gravid hvis man har sex med en som bruker anabole steroider og i så fall vil det gi forsterskader?

Skrevet

Næmmen hva er det du holder på med nå, da? ;-)

Skrevet

For å være litt mer seriøs, så har jeg googlet litt! ;-)

I flg sitatene nedenfor kan det ha betydning for befruktningsevnen. har ikek funnet noe om fotserskader ennå, bare om forsterskader der den gravide inntar steroider.

men man har jo bevist at fars alkohold- og narkobruk de siste par ukene før befruktning kan ha negativ effekt, så kanskje også anabole steroider??

"Testosteron er viktig for produksjonen av Sædceller. Ved inntak av anabole steroider vil kroppens egenproduksjon av testosteron bli kraftig redusert. Dette fører til at brukeren blir steril. Etter avsluttet kur vil testosteronproduksjonen normaliseres etter noen uker eller måneder. Hos noen vil ikke testosteronproduksjonen starte igjen og de forblir sterile, og kanskje impotente resten av livet."

"Bivirkningene av testosteron/steroidebruk er: ......sterilitet

mindre sædproduksjon

dårligere sædkvalitet...."

http://www.umn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=359&Itemid=148

Skrevet

Det er ikke meg, du må jo skjønne det da. Jeg holder meg langt unna slike stygge saker ;o)

Skrevet

For å være litt mer seriøs, så har jeg googlet litt! ;-)

I flg sitatene nedenfor kan det ha betydning for befruktningsevnen. har ikek funnet noe om fotserskader ennå, bare om forsterskader der den gravide inntar steroider.

men man har jo bevist at fars alkohold- og narkobruk de siste par ukene før befruktning kan ha negativ effekt, så kanskje også anabole steroider??

"Testosteron er viktig for produksjonen av Sædceller. Ved inntak av anabole steroider vil kroppens egenproduksjon av testosteron bli kraftig redusert. Dette fører til at brukeren blir steril. Etter avsluttet kur vil testosteronproduksjonen normaliseres etter noen uker eller måneder. Hos noen vil ikke testosteronproduksjonen starte igjen og de forblir sterile, og kanskje impotente resten av livet."

"Bivirkningene av testosteron/steroidebruk er: ......sterilitet

mindre sædproduksjon

dårligere sædkvalitet...."

http://www.umn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=359&Itemid=148

Takk, jeg skal formidle linken videre ;o)

Skrevet

Ja, det kan man - om man har "flaks". Steroider er som p-piller for mannfolk å regne, så sjansen er liten - men det går. Tror ikke det er noen risiko for fosteret.

Skrevet

Ja, det kan man - om man har "flaks". Steroider er som p-piller for mannfolk å regne, så sjansen er liten - men det går. Tror ikke det er noen risiko for fosteret.

Jeg har sagt det til venninna mi nå, tror ikke hun hadde blitt noe særlig glad hvis hun plutselig var gravid.

Gjest togli
Skrevet

Hehe, det samme tenkte jeg. Enten skal Dorthe bli mamma igjen, eller så skal hun bli mormor ;)

Skrevet

Hehe, det samme tenkte jeg. Enten skal Dorthe bli mamma igjen, eller så skal hun bli mormor ;)

Nei, da hadde jeg nok skrevet det her med en gang :o)

Det er fint å ha et sted å fortelle ting hvor ingen kjenner dattera mi. Ellers så er jeg nok for gammel, blir ikke flere på meg gitt

Gjest togli
Skrevet

Nei, da hadde jeg nok skrevet det her med en gang :o)

Det er fint å ha et sted å fortelle ting hvor ingen kjenner dattera mi. Ellers så er jeg nok for gammel, blir ikke flere på meg gitt

Jeg hellet nok mest til mormor-teorien ;)

Skrevet

Jeg hellet nok mest til mormor-teorien ;)

Jeg lover jeg skal si ifra med en gang hvis jeg skal bli mormor, men jeg tror ikke det skjer på en stund :o(

Jeg vil gjerne ha en baby å kose med og skjemme bort. Ikke er dattera mi så hysterisk heller så her kan jeg dele ut is når jeg vil ;o)

Gjest togli
Skrevet

Jeg lover jeg skal si ifra med en gang hvis jeg skal bli mormor, men jeg tror ikke det skjer på en stund :o(

Jeg vil gjerne ha en baby å kose med og skjemme bort. Ikke er dattera mi så hysterisk heller så her kan jeg dele ut is når jeg vil ;o)

Hehe, du blir nok en topp mormor;)

Skrevet

*he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...