Gå til innhold

Privatbil i jobbsammenheng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det finnes bestemte satser for bruk av egen bil i arbeidssammenheng? Jeg har nå brukt egen bil i en månedstid, fordi arbeidsgiver ikke har anskaffet firmabil. Jeg har kjørt ganske mye, med og uten henger for i arbeidets regi. Har jeg rett på noe form for kjøregodgjørelse? Takk for svar

fuji1365380447
Skrevet

Statens satser kilometergodtgjørelse er 3 kr pr km opp til en viss mengede km. Deretter er det 2 kr pr km

Du får ta det opp med arbeidsgiver, si du vil ha godtgjørelse for bruk av egen bil.

Det er helt vanlig.

Skrevet

Sph har følgende satser; jeg vet ikke om din arbeidsplass følger disse retningslinjene eller har egne avtaler:

Satsene er 3 kr pr km. inntil 9000 km, deretter 2,40 kr pr. km

Du får 0,50 pr. km i tillegg når du har med henger. Det får du også i tillegg om du har med passasjer.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er viktig å føre nøyaktig kjørebok, over antall kjørte km, hva kjøringen gjelder og hvilke steder du har kjørt, og har du kjørt omveien må det dokumenteres hvilket ærende du hadde.

Det må noteres hvornår du startet kjøringen og når du stoppet, og antall kjørte km for hver dag.

Hilsen

Skrevet

Dette er noe som må avtales med arbeidsgiver. Statens satser er 3,- pr. kilometer, og kan utbetales skattefritt. MEN du må da skrive fullstendig reiseregning hvor alt spesifiseres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...