Gå til innhold

Hvordan kan man vite at det er ok ?

Anbefalte innlegg

Hvis dere er på et offentlig kontor i forbindelse med en eller annen trygdeytelse. Er det veldig ekkelt om Noen spør dere mer detaljert om feks hvordan den sosiale angsten er.Tror dere at man klarer å si ifra hvis en krenker intimsfæren til personen og spør om ting personen ikke vil prate om eller utdype.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276812-hvordan-kan-man-vite-at-det-er-ok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at trygdekontoret ville tatt det pent hvis de spurte deg om noe de mente var aktuelt i en trygdesak og du ikke ville svare. Jeg har vært med på at de har tråkket langt over grensa og fikk avslag på det jeg søkte om og damen er grinete enda. Ikke får jeg byttet saksbehandler heller.

Jeg tviler på at trygdekontoret ville tatt det pent hvis de spurte deg om noe de mente var aktuelt i en trygdesak og du ikke ville svare. Jeg har vært med på at de har tråkket langt over grensa og fikk avslag på det jeg søkte om og damen er grinete enda. Ikke får jeg byttet saksbehandler heller.

Men ofte er jo mere informasjon om diagnosen og sånt nødvendig informasjon saksbehandler trenger å vite for å gjøre en best mulig jobb.

Tror du at de fleste ville klare å si ifra om man penser inn på temaer som ikke er i orden og som oppfattes som invaderende for brukern

Men ofte er jo mere informasjon om diagnosen og sånt nødvendig informasjon saksbehandler trenger å vite for å gjøre en best mulig jobb.

Tror du at de fleste ville klare å si ifra om man penser inn på temaer som ikke er i orden og som oppfattes som invaderende for brukern

Vet at jeg ikke hadde klart det. Og ser ikke helt hva du mener. For enten så er det ting de må vite, og da må man jo svare hvis man skal få den hjelpen man trenger. Selvom det føles invaderende. Hele situasjonen er jo gjerne det. Eller så trenger de ikke å vite, men da synes jeg ikke de skal spørre heller.

Men det er mennesker som sitter å styrer om man skal få hjelp eller ikke, så er ikke letteste situasjonen å si i fra. Så hvis man skal spørre om noe som ikke er nødvendig, så bør man være tydelig på at ette behøver du ikke å svare på.

Gjest xbellax

Det som er klokt for en klient her er å (hver gang) man skal til trygdekontoret -ha med seg mappen sin! Jeg kan ikke få sagt hvor viktig det er. Mappen skal bestå av uttalelser fra behandler og primærlege og evt sakspapirer fra nav/trygdekont., da slipper man å føle seg ukomfortabel, vedkommende kan da lese selv!

Dessuten finner jeg det helt himmelfallende at man skal sitte å brette ut sjelen sin for totalt ukjente på trygdekontoret(!), at man svarer på enkelte spørsmål er en selvfølge men intime saker er privat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...