Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal i bryllaup i Ålesund :-) Nokon som veit kor langt det er frå sebtrum til Borgund kyrkje?

Og kva bør ein gjera om ein skal tilbringa ein dag i Ålesund? Ein søndag altså?

Skrevet

5 kilometer omtrent.

Med en dag til disposisjon ville jeg gått og gått og gått....Ålesund er en utrolig flott by, det er masse fine hus og idyller rundt omkring. Aspøya, sentrumsgatene, byparken og en tur opp til Aksla for å se på utsikten. Er været begredelig kan du ta en tur på akvariet.

Skrevet

Borgund kyrkje ligger i Borgundgavlen. Nydelig sted. Fra sentrum av Ålesund til kirken er det vel en 5-6 kilometer.

Hva du kan gjøre i Ålesund: Utrolig flott by, er det fint vær så ta dere en spasertur opp til Aksla og nyt utsikten. Byvandring anbefales. Siden dere skal til Borgund kyrkje er en tur på Ålesund Museum også fint - ligger i Borgundgavlen. Masse mer å finne på, spørs hva dere liker.

PS: Jeg er ikke sunnmøring så dette er ikke bare skryt...;o)

Skrevet

Har høyrt om det utsiktspunktet ja, dit skal det i alle fall bli ein tur.. Takk for hjelpa!

Gjest togli
Skrevet

Når skal du i bryllup i Borgundkirka? Må ikke svare om du ikke vil ;)

ball1365380555
Skrevet

Heia. Borgundkirka er fin. Området rundt kirken er veldig idyllisk og bra egnet for fine fam bilder. Ser du har fått mest tips om "aksla"...Jeg støtter det - men det beste er å rusle litt i gatene - og for all del, hold blikket høyt oppe, det er da du ser de flotte detaljene på Jugend-arkitekturen! Jeg vil anbefale å ta med deg noen venner/fam og unne dere en skikkelig god middag på SJØBUA. En fiskerestaurant i verdensklasse. Hvis de fremdeles har det på menyen, er gratinert klippfiskgryte, bacalao eller havets festtallerken er sikker vinner! Lyst på noe helt uformelt, anbefales kafeen "Ta det Piano". God tur!

Gjest Hydris
Skrevet

5 kilometer omtrent.

Med en dag til disposisjon ville jeg gått og gått og gått....Ålesund er en utrolig flott by, det er masse fine hus og idyller rundt omkring. Aspøya, sentrumsgatene, byparken og en tur opp til Aksla for å se på utsikten. Er været begredelig kan du ta en tur på akvariet.

Bare ikke glem å ta deg en fire fem seks sju åtte øl på hydranten. Det er mandatory ass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...