Gå til innhold

Kyllingfile i ovnen

Anbefalte innlegg

Gjest Hvor lenge?
Skrevet

Tenkte å steke noen kylling fileer i ovnen i helga. Bruner de litt på panna først, men hvor lenge og på hvor mange grader skal jeg ha de i ovnen etterpå?

Gjest Elextra
Skrevet

Tips: Mariner filetene først.

Og enda bedre: Pakk dem også inn i bacon som festes med tannpirkere/cocktailpinner. Da blir kyllingen utrolig saftig og god. :-)

Skrevet

200 grader i ca 10 min

En time ville nå jeg hatt de i ovnen. Minst. Blir kanskje kullbiter da?

Skrevet

En time ville nå jeg hatt de i ovnen. Minst. Blir kanskje kullbiter da?

Ikke langt fra i alle fall... :-)

Skrevet

Du trenger ikke å steke dem både på panna og i ovnen. Velg det ene.

Gjest Sviddefilet
Skrevet

Ikke langt fra i alle fall... :-)

Mariner kyllingen og stek den på 250 grader i tre timer.

Skrevet

Mariner kyllingen og stek den på 250 grader i tre timer.

Synes du? :-)

mariaflyfly
Skrevet

Du trenger ikke å steke dem både på panna og i ovnen. Velg det ene.

Tull på deg! de blir MYE saftigere dersom du slenger dem fort i panna først, og så setter dem i ovnen etterpå. Prøv sjøl! ;)

Skrevet

Tull på deg! de blir MYE saftigere dersom du slenger dem fort i panna først, og så setter dem i ovnen etterpå. Prøv sjøl! ;)

*nikker*

Hei :-)

Gjest Hvor lenge?
Skrevet

Tips: Mariner filetene først.

Og enda bedre: Pakk dem også inn i bacon som festes med tannpirkere/cocktailpinner. Da blir kyllingen utrolig saftig og god. :-)

Men hvor sterk varme og hvor lenge... Ble jo bare mer forvirra her. Fra tjue minutter til tre timer har jeg fått tips om.

Skrevet

Men hvor sterk varme og hvor lenge... Ble jo bare mer forvirra her. Fra tjue minutter til tre timer har jeg fått tips om.

200 grader, 20 minutter.

3 timer er en fleip. Det må det være.

Skrevet

Jeg skriver under på den. De trenger en skorpe.

Gjest Elextra
Skrevet

Svak varme = lang tid

Sterk varme = kort tid

Sikkert greit med 20 min. og 200 grader, slik Atene nevner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...