Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg tror ikke røyking er gyldig grunn for å ikke ansette noen.

Jeg har møtt en del røykere som ikke stinker. Og på et jobbintervju vil man vel gjøre sitt beste for verken å stinke av røyk, hvitløk eller svette. :-)

Nei jeg lurer faktisk på om man da diskriminerer, og at det kanskje er derfor arbeidsgivere ikke spør. Levanger kommune hadde i alle fall en greie på det der, bl.a. fikk ikke ansatte røyke i sin egen bil på vei til/fra møter i arbeidstiden. Det ble visst LITT vanskelig å overholde, og det viste seg vel å ikke være tillatt å legge slike føringer.

Men at alle anstrenger seg for å lukte godt på intervju er bare tull, jeg har mange ganger sittet på arbeidsgivers side ved intervjubordet, og det er ikke måte på hva man kan få på den andre siden... Utrolig at ikke folk skjønner slikt av seg selv, altså.

Forresten, jeg har kommet på en ting: Vi røykere er jo nødt til å ha mer pauser enn dere, det er faktisk pensjonstiden vår. Vi vil jo dø mye tidligere enn dere ikke-røykere, og da får jo dere mye mer pause enn oss! Så det så, dette er jo ren og skjær logikk!

;-)

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

41

• jubalong70

8

• Piraye

7

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei jeg lurer faktisk på om man da diskriminerer, og at det kanskje er derfor arbeidsgivere ikke spør. Levanger kommune hadde i alle fall en greie på det der, bl.a. fikk ikke ansatte røyke i sin egen bil på vei til/fra møter i arbeidstiden. Det ble visst LITT vanskelig å overholde, og det viste seg vel å ikke være tillatt å legge slike føringer.

Men at alle anstrenger seg for å lukte godt på intervju er bare tull, jeg har mange ganger sittet på arbeidsgivers side ved intervjubordet, og det er ikke måte på hva man kan få på den andre siden... Utrolig at ikke folk skjønner slikt av seg selv, altså.

Forresten, jeg har kommet på en ting: Vi røykere er jo nødt til å ha mer pauser enn dere, det er faktisk pensjonstiden vår. Vi vil jo dø mye tidligere enn dere ikke-røykere, og da får jo dere mye mer pause enn oss! Så det så, dette er jo ren og skjær logikk!

;-)

Hehe... Du har et poeng! :-)

Gjest Mom33
Skrevet

Hehe... Du har et poeng! :-)

Jepp! Sånn bare MÅ det være, for mengde pause skal jo fordeles pr. menneske, og er man menneske lengre må man fordele mer. Så det så.

;-)

Gjest Persille
Skrevet

"Det er dog ikke særlig smart å ansette en røyker for så å forvente at vedkommende ikke røyker allikevel."

Men det er vel ikke akkurat noe man spør om på intervjuet...?

Jeg spør om det på intervjuet. Og blir jeg løyet for tar jeg opp det i etterkant.

Det handler om flere ting enn tidsbruk.

Barna skal ikke lukte røyk, foreldrene skal ikke møte ansatte som lukter røyk, andre ansatte skal ikke måtte "lide" under enkelte ansattes behov for pauser - i det hele tatt.

Dessuten vil jeg gjerne fronte barnehagen som en sunn og frisk barnehage, og en røyker passer ikke helt inn i det bildet - som om jeg må velge mellom to likt kvalifiserte hvor den ene røyker, så velger jeg den som ikke gjør det.

Skrevet

Jeg spør om det på intervjuet. Og blir jeg løyet for tar jeg opp det i etterkant.

Det handler om flere ting enn tidsbruk.

Barna skal ikke lukte røyk, foreldrene skal ikke møte ansatte som lukter røyk, andre ansatte skal ikke måtte "lide" under enkelte ansattes behov for pauser - i det hele tatt.

Dessuten vil jeg gjerne fronte barnehagen som en sunn og frisk barnehage, og en røyker passer ikke helt inn i det bildet - som om jeg må velge mellom to likt kvalifiserte hvor den ene røyker, så velger jeg den som ikke gjør det.

Enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...