Gå til innhold

Lite søvn

Anbefalte innlegg

Gjest Kvittering

Jeg sover så dårlig for tiden... det er jo ikke mange timer det er mørkt, så det blir kanskje bare 3 timer med søvn...

Dette er ikke bare meget ubehagelig (jeg hater følelsen i kroppen som kommer når jeg er stup trøtt, men likevel ikke får sove). Det går garantert ut over mine eksamensforberedelser...

Men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Jeg har prøvd diverse sovemedisiner tidligere (innsoving så vel som mer langtidsvirkende, har også prøvd flere sorter). Det har jo virket, men helhetlig syns jeg ikke det lønnte seg for meg. Jeg ble tung og dorsk hele dagen, veldig sliten.

Det er jeg vel nå og, men jeg rett og slett hater sovepiller. Så det er uaktuelt.

Tenk at det bare er 25. mai. Det er nesten en hel måned til sommersolverv (sankt-hans). Det blir mao bare mindre og mindre lys.

Hva som er så positivt og gledelig med dette skjønner jeg ikke i det hele tatt. Det forringer min livskvalitet gjør det. Minimum 8 timer mørke er det beste.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette jeg. Kanskje noen har noen tips? Men for det meste var det vel fordi jeg syns synd på meg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276848-lite-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvittering

Du får henge noe opp foran vinduet på soverommet slik at det blir mørkt der inne...

Syns ikke jeg får det mørkt nok. Desutten må jeg ha frisk luft, og da hører man de fuglekrekene synge. De begynner cirka 03.30 tror jeg.

Men. Det er jo nok av annet å gremmes over også...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276848-lite-s%C3%B8vn/#findComment-2235150
Del på andre sider

Gjest liten løve

Syns ikke jeg får det mørkt nok. Desutten må jeg ha frisk luft, og da hører man de fuglekrekene synge. De begynner cirka 03.30 tror jeg.

Men. Det er jo nok av annet å gremmes over også...

Melatonin skal hjelpe på søvnproblemer som gjerne oppstår om sommeren da det er helt lyst, iallefall nordpå. Og om vinteren da det er helt mørkt.

Melatonin er et søvnhormon. Produksjonen i kroppen styres av lyset rundt oss. Når det er lyst er produksjonen lav og omvendt.

Ellers så er jo Nozinan storslegga hva søvn angår. Imovane og Apodorm blir drops o forhold. Og så er ikke Nozinan avhengighetsskapende.

Ellers er sovemaske og ørepropper ikke så dumt.

Slitsomt å plages med søvn. Håper det retter på seg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276848-lite-s%C3%B8vn/#findComment-2235251
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...