Gjest rullestolbruker Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Hvis du hadde sett alle disse mennesker som har ødelagt livet sitt nettopp på grunn av Somadril, hadde du nok ikke ristet på hodet. Det blir alltid noen som forsvarer medisiner som er kjent og dokumentert vanedannende, men jeg synes at det er så utrolig mange ulemper med akkurat dette preparatet, at det noen få pasienter som opplever bedring etter Somadril uten å bli avhengig ( og det er faktisk veldig få da Somadril er SVÆRT vanedannende etter veldig kort periode, vet hva jeg snakker om ) er liten pris med tanke på hvor mange liv kan man faktisk redde ved å trekke det fra markedet. Det blir å snu problemstillingen på hodet. Det er hjerterått å mene at en medisin skal avregistreres fordi noen ikke greier å bruke preparatet etter forskriftene. Det er å vise lite medfølelse med de pasienter, som har god virkning av medisinen, og bruker den forskriftmessig på en riktig måte. Ved å avregistrere medikamentet lar man narkomane bestemme hvilke preparater som blir å få kjøpt for sykdomaplagede mennesker. Hilsen 0 Siter
frosken Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Det blir å snu problemstillingen på hodet. Det er hjerterått å mene at en medisin skal avregistreres fordi noen ikke greier å bruke preparatet etter forskriftene. Det er å vise lite medfølelse med de pasienter, som har god virkning av medisinen, og bruker den forskriftmessig på en riktig måte. Ved å avregistrere medikamentet lar man narkomane bestemme hvilke preparater som blir å få kjøpt for sykdomaplagede mennesker. Hilsen Nå forenkler vel du også problemstillingen noe. Jeg tror at avregistreringen kan få svært negative følger for noen. Men det er ingen grunn til å bagatellisere det faktum at somadril har vist seg å ha et stort potensiale for medikamentavhengighet, og derigjennom har vanskeliggjort mange menneskers liv. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Nå forenkler vel du også problemstillingen noe. Jeg tror at avregistreringen kan få svært negative følger for noen. Men det er ingen grunn til å bagatellisere det faktum at somadril har vist seg å ha et stort potensiale for medikamentavhengighet, og derigjennom har vanskeliggjort mange menneskers liv. Det bestemmer den enkelte bruker vel selv, om en vil misbruke en medisin eller ikke. Bruker en medisinen på foreskreven måte, blir det ikke misbruk. Hilsen 0 Siter
frosken Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Det bestemmer den enkelte bruker vel selv, om en vil misbruke en medisin eller ikke. Bruker en medisinen på foreskreven måte, blir det ikke misbruk. Hilsen Fullt så enkelt er det ikke alltid. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Fullt så enkelt er det ikke alltid. Hadde alle fulgt oppskriften, så er det så enkelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.