Gjest helledussen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Hei dere, nå trenger jeg et aldri så lite råd... Min kjære og jeg er nokså nygifte. Han er gift for andre gang, og skilsmissen med eksen var nokså bitter - da de gikk fra hverandre pga hennes utroskap. Da vi fant sammen, var han nokså opptatt av hvem han nå egentlig hadde som venner - siden han og eksen hadde hatt en del felles venner. De aller fleste støttet ham, og lot henne i stikken. Og en som han i hvertfall var nokså sikker på, var han som den gang var hans forlover... Denne eks-forloveren hans (han valgte en annen denne gang) var så sint for dette utroskapet og var så klar på hvor han sto. Min mann ønsket selvsagt ikke at ans beste venn skulle ha kontakt med eksen hans, særlig fordi hun var fryktelig nysgjerrig på meg og vårt forhold. Vel, denne eks-forloveren hans kom i bryllupet vårt...men måtte bli mint på hvilken dato det var. Han kom også uten gave (ikke at det er viktig, men det sier vel litt..) Etter bryllupet har vi ikke hørt fra ham - inntil vi en dag fant ham på Facebook. Der har han blant sine venner (og han har ikke mange, rundt 10) denne eksen til mannen min - og denne eksens søster! Er det mulig? Min kjære ble så utrolig skuffet...! Han har uten tvil nå valgt side - ETTER å ha vært i bryllupet vårt - og tross at han var min manns forrige forlover. Blir så sint og lei meg på min manns vegne, jeg. Hva ville du gjort? Selv vurderer jeg å sende en nokså krass melding til ham og dette sviket, mens min mann ønske å bare la det skli helt ut... Råd? 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg kan ikke si jeg helt forstår problemstillingen. Venner på facebook er gjerne ikke venner i ordets betydning, men heller bekjente. Dessuten synes jeg ikke noe om det med at folk blir tvunget til å ta parti ved samlivsbrudd. Det er en vanskelig situasjon for folk som har vært felles venner. Hvis det nå er slik at dere føler dere sveket av denne personen så ville jeg bare latt det ligge. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg tror dere kanskje legger for mye i dette. Hun kan ha lagt han til som venn, hvor han bare har godtatt, det samme gjelder søsteren. Vet du om han har en masse kontakt utenom facebook? Er han i det hele tatt aktiv der? Eller laget han seg en profil, var der litt, og glemte hele greia? Uansett så synes jeg dette er noe mannen din må gjøre noe med. Siden han ser på han som en venn, kan han sette seg ned og ta en prat med han. Snakke om vennskap, om han har kontakt med hans exkone. En sak har alltid to sider, og begge sidene kommer best fram, om man tar det rolig og prater om det. Må man velge side? Han akseptere ikke hva exkona til mannen din har gjort, men allikevel er hun en bekjent, for han har jo tross alt kjent henne. Det er stor forskjell på en god venn og bekjent. Alt dette bør dere få klarhet i, før du angriper han. Forhastede konklusjoner skaper veldig ofte mer spild en nødvendig. 0 Siter
Gjest Helledussen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1180091462' post='3617081] Jeg tror dere kanskje legger for mye i dette. Hun kan ha lagt han til som venn, hvor han bare har godtatt, det samme gjelder søsteren. Vet du om han har en masse kontakt utenom facebook? Er han i det hele tatt aktiv der? Eller laget han seg en profil, var der litt, og glemte hele greia? Uansett så synes jeg dette er noe mannen din må gjøre noe med. Siden han ser på han som en venn, kan han sette seg ned og ta en prat med han. Snakke om vennskap, om han har kontakt med hans exkone. En sak har alltid to sider, og begge sidene kommer best fram, om man tar det rolig og prater om det. Må man velge side? Han akseptere ikke hva exkona til mannen din har gjort, men allikevel er hun en bekjent, for han har jo tross alt kjent henne. Det er stor forskjell på en god venn og bekjent. Alt dette bør dere få klarhet i, før du angriper han. Forhastede konklusjoner skaper veldig ofte mer spild en nødvendig. Veldig forståelse for det du skriver Neida, man må jo ikke velge side - men i dette tilfellet har det vært så utrolig mye smerte rundt det hele, og når da den du har valgt som forlover, går hen og gjør seg til venns med eksen din...? Tja, jeg ville nok reagert selv, da. Er klar over at Facebook åpner for kontakt med dem man knapt kjenner osv, men han har jo kjent denne dama i mange år...Og min kjære mann har fortalt at denne forlveren hans tilogmed var litt betatt av henne! Utrolig... Poenget mitt er at denne forloveren dropper kontakt med min mann, han tar aldri kontakt og svarer heller når mannen min har tatt kontakt. Men å legge til disse to jentene på siden sin...HRMPF! Ikke så stort problem som det hørs ut som kanskje, men likevel , sårt. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Du kan ikke betegne Friends i Facebook som 'venner'. Helt enig med Shira, de kan ha lagt ham til og han har akseptert, kanskje fordi det er mindre "aggressivt" enn å avvise invitasjonen til å stå på Friends-lista. Da har det kanskje vært enklere for ham å bare spille med. Uansett er ikke Facebook noen god betegnelse på hvor mange ekte venner amn har. 0 Siter
gullfisk Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Det at han har kun ti venner betyr sikkert at han ikke er aktiv på facebook i det hele tatt. Han har oppretta en profil, akseptert de som har tatt seg bryet med å finne han og thats it. Syns det er ganske drøyt av dere å kalle det et svik. 0 Siter
Gjest Helledussen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Du kan ikke betegne Friends i Facebook som 'venner'. Helt enig med Shira, de kan ha lagt ham til og han har akseptert, kanskje fordi det er mindre "aggressivt" enn å avvise invitasjonen til å stå på Friends-lista. Da har det kanskje vært enklere for ham å bare spille med. Uansett er ikke Facebook noen god betegnelse på hvor mange ekte venner amn har. Ok, da...Og gullfisk, det er kanskje drøyt, men dette er bare en av mange ting vi syns er svikefullt... 0 Siter
Gjest opinion Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Hadde ikke giddet å bry meg i det hele tatt. Folk må da få bestemme selv hvem de vil ha til venner både i RL og på Facebook. Hadde noen "kjeftet" på meg fordi de oppdaget at jeg hadde "feil" venner på Facebook, ja da hadde jeg himlet med øynene og tenkt at det sa mer om dem enn om meg. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Veldig forståelse for det du skriver Neida, man må jo ikke velge side - men i dette tilfellet har det vært så utrolig mye smerte rundt det hele, og når da den du har valgt som forlover, går hen og gjør seg til venns med eksen din...? Tja, jeg ville nok reagert selv, da. Er klar over at Facebook åpner for kontakt med dem man knapt kjenner osv, men han har jo kjent denne dama i mange år...Og min kjære mann har fortalt at denne forlveren hans tilogmed var litt betatt av henne! Utrolig... Poenget mitt er at denne forloveren dropper kontakt med min mann, han tar aldri kontakt og svarer heller når mannen min har tatt kontakt. Men å legge til disse to jentene på siden sin...HRMPF! Ikke så stort problem som det hørs ut som kanskje, men likevel , sårt. Jeg skjønner at det er sårt. Dessverre er det mye såre følelser i slike situasjoner, så jeg forstår hva du mener. Men det er så fort og legge for mye i ting, når man er såret og bitter. Dette gjør jeg selv, og må ta meg selv i nakken noen ganger. Allikvel tror jeg ikke du bør helle bensin på bålet, men la din mann få være med og bestemme her. Vil han beholde vennskapet, bør han ta seg en prat med han, med alle kort på bordet. Kanskje finner de ut av det, kanskje finner mannen din ut at dette ikke er noe vennskap og beholde. Noen vennskap kommer, noen går. Jeg har sluttet og være bitter for det, jeg er kommet til det punktet at vil ikke folk ha kontakt med meg, nei da er de ikke verdt mitt vennskap. Lykke til videre, håper dere finner ut av det. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Hva i alle dager! Når fikk man enerett på venner? Kunne ikke falle meg inn å bry meg med hvem mine venner har som venner i tillegg til meg selv. Og som flere sier, venner på Facebook er ikke nødvendigvis venner i RL. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 1. Venner på Facebook er ikke nødvendigvis venner i real life. 2. Det er ikke opp til dere å bestemme hvem andre folk skal ha som venner. Det blir litt barnehageaktig å si "jeg vil ikke være venner med deg hvis du er venner med henne". 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 3. Denne eksforloveren virker ikke som en venn når dere ikke har hatt kontakt med ham siden brylluppet og han ikke engang tok med gave (unnskyldes kun hvis han har SVÆRT dårlig råd). 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg er konsekvent på at jeg aldri "velger side" når et par der jeg regner begge som venner går fra hverandre. Har jeg selskap inviterer jeg begge parter, og gjør det klart for begge at den andre også er invitert. Så får de finne ut seg i mellom om de vil komme eller ikke. Det er ikke min oppgave som venn å dømme over andres feiltrinn og vonde brudd. Jeg vil aldri forlange av en venn at hun/han ikke skal ha kontakt med bestemte personer, også hvis jeg selv ikke vil ha kontakt med den personen av en eller annen grunn. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har et par av mine venninners ekser som friends på Facebook (jeg har et par av mine egne ekser der også, for den saks skyld, uten at mannen min er muggen for det). Det er ikke dermed sagt at jeg har valgt noen som helst slags side. Men om noen hadde begynt å sette betingelser for hvem jeg skulle akseptere som facebookkontakter, ja da hadde jeg jaggu begynt å lure på vedkommende. Heldigvis har venninnene mine såpass med bakkekontakt at de ikke tilter på sånt. Men det er tydelig at dere er forbanna på forloveren av flere (og viktigere) grunner, og da blir selv bagateller blåst opp. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Veldig forståelse for det du skriver Neida, man må jo ikke velge side - men i dette tilfellet har det vært så utrolig mye smerte rundt det hele, og når da den du har valgt som forlover, går hen og gjør seg til venns med eksen din...? Tja, jeg ville nok reagert selv, da. Er klar over at Facebook åpner for kontakt med dem man knapt kjenner osv, men han har jo kjent denne dama i mange år...Og min kjære mann har fortalt at denne forlveren hans tilogmed var litt betatt av henne! Utrolig... Poenget mitt er at denne forloveren dropper kontakt med min mann, han tar aldri kontakt og svarer heller når mannen min har tatt kontakt. Men å legge til disse to jentene på siden sin...HRMPF! Ikke så stort problem som det hørs ut som kanskje, men likevel , sårt. Eks-forloveren og eks-dama til mannendin er sikkert pulevenner 0 Siter
MsSophie Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg tror jeg hadde blitt mye mer grinete på mannen min, hvis han fremdeles hang seg opp i slikte bagateller når han tross alt er nygift. Da burde igrunn vennene til eksdama være totalt irrelevant. 0 Siter
fineline Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Det er riktig av deg å støtte mannen din i tykt og tynt, men det betyr ikke at du trenger å være sint på alt og alle rundt han og gå inn i hans smerte rundt et brudd før dere møtte hverandre. At du sender krass melding til en du ser hvem kommuniserer med på nettet er rett og slett barnslig. Det fikk da i så fall være din mann og siden han er voksen nok til å ignorere dette får du respektere det. At det er mye smerte rundt en skilsmisse og at venner ikke greier å følge begge parter er kjent for mange av oss. Det har ikke nødvendigvis noe med svik å gjøre selvom det kan oppleves slik. Glem hele greia. Jeg antar at dere har andre venner og vil få nye etterhvert slik som skjer i livet. Dere skal bygge opp et liv sammen og det er det dere skal konsentrere dere om. Ikke forrige svik og sår. Jeg vet ikke om dere har barn, men hvis dere får det så ser du at vennekretsen blir mest småbarnsforeldre. Venner kommer og går i livet etter situasjon og bosetning. Selvfølgelig glemmer man ikke nødvendigvis de man kjente før, men omgangen forandres. Selv skiftet jeg omgangskrets etter skilsmisse. I dag omgås jeg mest single personer i min alder. Noen venner ble borte og sårene holder på gro eller er grodd. Andre er tilstede som venner når jeg trenger det, men siden livssituasjonen er forskjellig finner vi på mindre sammen. Jeg fikk i hvert fall sortert hvem som er virkelig mine venner. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Hva jeg ville gjort!? Ingen verdens ting selvfølgelig. Det er ikke noe du har noe som helst med. Hvor gamle er dere egentlig? 14? 0 Siter
Gjest Helledussen Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1180121746' post='3617413] Eks-forloveren og eks-dama til mannendin er sikkert pulevenner Ja, mest sannsynlig. En dritt bra match - bokstavelig talt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.