Gå til innhold

Ferie, avspasering og sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på dette
Skrevet

Hvordan er det om man avtaler i god tid å avspasere en dag, men blir sykemeldt. Må man da bruke avspaserigen likevel om man er frisk nok til å reise? Om man er halvt sykemeldt, skal man da bare avspasere halve dagen?

Hva om man skal jobbe inn en dag for så å ta fri en annen, og har avtalt dette i god tid, men altså ikke får jobbet inn denne dagen pga sykdom. Har man da rett på fri siden dette var avtalt på forhånd?

Hva om man har tatt en feriedag/avspaseringsdag og man får sykt barn denne dagen, har man da rett på nye ferie/avspasering om man velger å bruke sykt barn dag i steden for? Vis gjerne til lovverket.

Skrevet

Jeg mener å huske at du kun har rett til å få igjen ferien din senere hvis det er snakk om flere sykedager (en uke?).

Gjest Usikker på dette
Skrevet

Jeg mener å huske at du kun har rett til å få igjen ferien din senere hvis det er snakk om flere sykedager (en uke?).

Vet at du får refundert ferien om du er syk i mer enn 6 dager. Men her er det snakk om å være frisk nok for ferie, men for syk til å gå på jobb. Ferien blir jo sånn sett ikke ødelagt :0)

Skrevet

Dette er en definisjon, og jeg tror ikke du vil ha krav på avspasering igjen hvis det bare er en dag eller to. Hvorvidt du er frisk til å reise noen steder er irrelevant. Dette vil jeg tro er opp til arbeidsgiver,men jeg ville tatt dette opp med fagforeningen eller tillitsvalgt på arbeidsstedet.

Hvis du blir sykemeldt i ferien så har du krav på ferie senere, men det gjelder ikke ferie som jul og påske f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...