Gå til innhold

Henvisning

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym jeg...
Skrevet

Jeg var til legen min å fikk henvisning videre til psykolog... og regningen jeg fikk fra psykologen er på 700,- kr.... jeg trodde at når man fikk henvisning så måtte man betale kun egenandelen?? Noen som kan hjelpe meg ang regler o.l??

Skrevet

Hvis psykologen ikke har refusjonsavtale med trygden, må du betale hele beløpet selv. Det hjelper i såfall ikke at du har henvisning.

Gjest Anonym jeg også.
Skrevet

Du har sikkert valgt en psykolog med privat praksis og da må du jo betale alt selv. Det koster ikke så mye mellom det offentlige.

Mellom det offentlige betaler du kun egenandelen og det får du skrevet av på egenandelskortet på samme måte som et vanlig besøk hos legen din, og får frikort når egenandelen er nådd. Det går jo fort hvis du går jevnlig til psykolog og da blir det jo gratis.

Beste ønsker fra meg.

Gjest Anonym jeg også.
Skrevet

Hvis psykologen ikke har refusjonsavtale med trygden, må du betale hele beløpet selv. Det hjelper i såfall ikke at du har henvisning.

Jeg vet det, men det visste tydeligvis ikke innskriver (Jeg skrev det muligens litt uklart og uforståelig). Da må vedkommende finne ut hvilken psykolog(er) som har refusjonsavtale med trygden og velge en av disse. Særlig hvis vedkommende har dårlig råd, og uansett så er det vel ikke så mange som vil betale unødvendig mye hvis de ikke behøver.

Selvsagt kan det være unntak også der, dvs. hvis noen vet om en spesiell som er meget dyktig, så kan det være verdt og betale- forsake noe annet om nødvendig. Men det er jo ikke alltid at en som er bra for noen er bra for alle andre. En vurderingsak for den enkelte.

Det beste her er vel at innskriver rådfører seg med primærlegen sin og hører hva h*u skal gjøre videre.

Skrevet

Jeg vet det, men det visste tydeligvis ikke innskriver (Jeg skrev det muligens litt uklart og uforståelig). Da må vedkommende finne ut hvilken psykolog(er) som har refusjonsavtale med trygden og velge en av disse. Særlig hvis vedkommende har dårlig råd, og uansett så er det vel ikke så mange som vil betale unødvendig mye hvis de ikke behøver.

Selvsagt kan det være unntak også der, dvs. hvis noen vet om en spesiell som er meget dyktig, så kan det være verdt og betale- forsake noe annet om nødvendig. Men det er jo ikke alltid at en som er bra for noen er bra for alle andre. En vurderingsak for den enkelte.

Det beste her er vel at innskriver rådfører seg med primærlegen sin og hører hva h*u skal gjøre videre.

Hvorfor skriver du dette svaret til meg?

Gjest Anonym jeg...
Skrevet

Du har sikkert valgt en psykolog med privat praksis og da må du jo betale alt selv. Det koster ikke så mye mellom det offentlige.

Mellom det offentlige betaler du kun egenandelen og det får du skrevet av på egenandelskortet på samme måte som et vanlig besøk hos legen din, og får frikort når egenandelen er nådd. Det går jo fort hvis du går jevnlig til psykolog og da blir det jo gratis.

Beste ønsker fra meg.

Det har seg slik at d er min lege som har sendt henvisning til denne psykologen, ikke jeg som har valgt han. Synes derfor det er litt rart siden min lege vet godt at jeg er student og ikke har overflod med penger!!

Det ble heller ikke nevnt, eneste som var nevnt var at han ønsket at jeg skulle få en fast psy. Ikke bytte mellom hver time!!

Trur virkelig min lege skjønner at jeg ikke kan betale 700,- kr hver gang!!

Tenkte jeg skulle ta det opp med min lege, men føler det er så lite til å bestille time til legen!!

Men må vel gjøre d!!

Men tusen takk for svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...