Gå til innhold

Antrekk i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest hustrig
Skrevet

Hvor vanlig er det å bruke bunad i bryllup? Det er kanskje ikke mange som bruker det i juni, det er i varmeste laget noen dager nå.... ?

Skrevet

Jeg skal i bryllup i morgen, mange som stiller i bunad da. Noen av de kommer nok til å kle seg om til festen på kvelden.

Bunad er alltid passende antrekk i et bryllup, uavhengig av årstider.

Gjest hustrig
Skrevet

Jeg skal i bryllup i morgen, mange som stiller i bunad da. Noen av de kommer nok til å kle seg om til festen på kvelden.

Bunad er alltid passende antrekk i et bryllup, uavhengig av årstider.

Vet noen om det er slik at begge bør ha bunad når vi er et par, er om bare en av oss har?

Skrevet

Vet noen om det er slik at begge bør ha bunad når vi er et par, er om bare en av oss har?

Neida, begge behøver ikke å stille i bunad.

Skrevet

Det er vanlig. Bunad kan man også bruke om antrekket er kjole og hvitt eller galla.

Skrevet

Svigerinna mi giftet seg i juli og jeg i august - det var mange som brukte bunad i begge bryllupene.

Men bunaden tas helst av etter vielsen. Det er visst noe med at man ikke skal drikke alkohol når man har den på. (Dette hørte jeg første gang på 17. mai i år.)

Skrevet

Det gjør ikke noe om bare den ene har bunad på.

Mrs. Wallace
Skrevet

Selvsagt må ikke begge ha bunad. Det velger man selv.

Mrs. Wallace
Skrevet

Svigerinna mi giftet seg i juli og jeg i august - det var mange som brukte bunad i begge bryllupene.

Men bunaden tas helst av etter vielsen. Det er visst noe med at man ikke skal drikke alkohol når man har den på. (Dette hørte jeg første gang på 17. mai i år.)

Det finnes ikke noen "regler" på sånt, det er bare tull.

Og hvorfor skulle det vært feil å nyte alkohol i bunad? Det er da ikke noe hellig plagg.

Skrevet

Det finnes ikke noen "regler" på sånt, det er bare tull.

Og hvorfor skulle det vært feil å nyte alkohol i bunad? Det er da ikke noe hellig plagg.

Jeg bare refererer det jeg har hørt - og forsåvidt opplevd også.

Det virker som om det er mange uskrevne regler rundt det med bunader...

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg bare refererer det jeg har hørt - og forsåvidt opplevd også.

Det virker som om det er mange uskrevne regler rundt det med bunader...

Jada, jeg har også hørt noen ymte frempå med denslags, men det er virkelig bare sludder og pølsevev. Bunaden er jo et festplagg, med alt som følger med. Selvsagt tar det seg ikke ut å rave dritings rundt i bunad, men det gjør det jo slett ikke med vanlig kjole, heller.Eller olabukse, for den saks skyld. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...