Gjest lara Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Spiser toastsmørbrød med tre osteskiver, en skive kokt skinke en tomatskive og litt løk. Er dette usunt?? Det kan ikke være noe mer usunt enn om jeg ikke hadde putta brødskiva i toastjernet..bruker ikkenoe smør..vet dette høres litt teit ut, men jeg bare lurte... (ostesmørbrød har jeg hørt at ikke er så sunt...derfor) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ost Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Toast er vel bare et annet navn på ostesmørbrød.. Mener du sunt som i "inneholder mye næringsstoffer og lite skadelige stoffer" eller sunt som i "magert"? Loff er ikke særlig sunt, grovbrød er sunt. Ost er melkefett, ikke så sunt, kommer jo an på hvor fet ost og hvor mye ost. Plantefett (margarin, olivenolje) er mye sunnere enn melkefett (smør, ost, helmelk). Det mest kaloririke er osten. Det sunneste er tomaten og løken. Kokt skinke er relativt magert. Hvor sunt svinekjøtt er er det mange meninger om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Hei lara Det er akkurat like sunt om du spiser ostesmørbrødet varmt eller om du spiser det samme kaldt. Måltidet er næringsrikt og bra, spesielt dersom du velger en lettere gulost framfor fet, grovt brød framfor loff og bruker mer tomat og gjerne løk til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.