Gå til innhold

Diett

Gjest Mary J. Blige

Anbefalte innlegg

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Jeg har begynt på diett nå.Har sneket seg 14 kilo på meg siden i fjor,så jeg må få bukt med de nå.

Noen som har prøvd denne?

http://www.nokadietten.no/index.html

Jeg startet på tirsdag, og til nå er 1,4 kg borte.Mye sultfølelse,men tror kroppen og magesekken trenger tid til omstilling før sultfølelsen forsvinner.

Det verste er om natta. Jeg har vært "nattspiser" i alle år, går i søvne halvveis, og plukker frem ting fra kjøleskap og matskap og putter i glefset.Huff.Alt fra pølsepålegg til fiskepudding, skinkepålegg, fårepølse....you name it.

Så det blir en prøvelse.Disse 4 dagene (nettene) har jeg klart å si til meg selv at "nå rører du ikke kjøleskapet"! Og jeg klarte å la være. Tok meg noen glass vann istedet.

Noen som har tatt denne eller andre dietter?Hva synes dere om opplegget, smaken, vektnedgangen etc etc

Fortsetter under...

Mary Poppins
Skrevet

Nokadietten er en grei slankediett dersom man trenger gå ned i vekt fort til f.eks en spesiell anledning. Men hver oppmerksom på at dersom du ønsker langvarig vekttap så er ikke dette dietten for deg. Så fort du slutter på nokadietten vil du gå opp de kiloene du tapte, og gjerne pluss noen til.

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Nokadietten er en grei slankediett dersom man trenger gå ned i vekt fort til f.eks en spesiell anledning. Men hver oppmerksom på at dersom du ønsker langvarig vekttap så er ikke dette dietten for deg. Så fort du slutter på nokadietten vil du gå opp de kiloene du tapte, og gjerne pluss noen til.

Ja,jeg tenker jo selvsagt at en må (hvis en har lett å legge på seg) "telle litt kcal" også finne typer mat som ikke er proppet med fett.

Jeg var så innmari glad i musli,kornblanding.Og spiste det til alle måltider unntagen middag,og gjett om kiloene kom fort på.

Kyllingfilet og div fiskesorter får en da heller velge fremfor det som er fettrikt.

Og jeg HAR lett for å legge på meg.

Det handler vel om (etter vekttapet) å være bevisst på hva en spiser.

Gjest D*lilith
Skrevet

Går ikke på den dietten men prøver å slanke meg..kjenner til sultfølelsen men prøver å holde ut,magesekken blir jo mindre etterhvert,det er kanskje den første uken som er værst....

Gjest togli
Skrevet

Spis rugknekkebrød (jeg liker veldig godt "rugsprø") med kalkunpålegg. Metter godt, men nesten ingen kalorier.

candyqueen_83
Skrevet

Gå inn på www.lavkarbo.no

Lite karbohydrater, mer fett og proteiner. En kur som virker, og som man kan leve med senere

Annonse

Skrevet

Jeg har overhodet ikke tro på Nokia-dietten. Du får i deg veldig få kalorier, og de fleste fra karbohydrater.

Du går ned i vekt, og når du så begynner å spise normalt legger du på deg alt og vel så det.

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Gå inn på www.lavkarbo.no

Lite karbohydrater, mer fett og proteiner. En kur som virker, og som man kan leve med senere

Det som er spesielt med Noka dietten er at den er fullgod av næringsstoffer, både vitaminer, mineraler og omega-3, så selv om en slanker seg lider ikke kroppen noe tap.

Jeg har Periodontitt i tannkjøttet og det er viktig for meg å få i meg nødvendige næringsstoffer.

Jeg har også slanket meg tidligere med bl.a. knekkebrød, men kroppen lider da et enormt tap av næringsstoffer.

Jeg måtte bl a til tannlege og trekke mange tenner som hadde løsnet i munnen min, helt sikkert pga for dårlige tilskudd av næringsstoffer. Jeg drev rovdrift på kroppen min. Gikk jo ned 20 kg, men mistet mye annet også....

candyqueen_83
Skrevet

Det som er spesielt med Noka dietten er at den er fullgod av næringsstoffer, både vitaminer, mineraler og omega-3, så selv om en slanker seg lider ikke kroppen noe tap.

Jeg har Periodontitt i tannkjøttet og det er viktig for meg å få i meg nødvendige næringsstoffer.

Jeg har også slanket meg tidligere med bl.a. knekkebrød, men kroppen lider da et enormt tap av næringsstoffer.

Jeg måtte bl a til tannlege og trekke mange tenner som hadde løsnet i munnen min, helt sikkert pga for dårlige tilskudd av næringsstoffer. Jeg drev rovdrift på kroppen min. Gikk jo ned 20 kg, men mistet mye annet også....

Du trenger jo ikke gå glipp av næringsstoffer på lavkarbodiett heller. Spiser grønnsaker, kjøtt, egg, rømme, fløte +++ Eneste man er forsiktig med er karbohydrater, og det er ikke så mye du går glipp av om du kutter poteter og brød :o)

Skrevet

Jeg har ikke lest så nøye på internettsidene, men hva spiser man egentlig når man går på Noka-dietten? Er det bare milk shake og "energibarer"? Og hvor lenge er det meningen man skal holde på med det?

Genrelt fungerer ikke andre dietter enn varig kostomlegging. Dietter som denne kan du starte med for å få en buffer, men det som er viktigst er å legge om kostholdet og/eller ikke spise for mye.

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Jeg har ikke lest så nøye på internettsidene, men hva spiser man egentlig når man går på Noka-dietten? Er det bare milk shake og "energibarer"? Og hvor lenge er det meningen man skal holde på med det?

Genrelt fungerer ikke andre dietter enn varig kostomlegging. Dietter som denne kan du starte med for å få en buffer, men det som er viktigst er å legge om kostholdet og/eller ikke spise for mye.

Man drikker milkshak, 3 måltider pr dag.Så fåes kjøpt varmrettsmåltid utenom, nuddler.Smaker himmelsk godt alt sammen,så ikke noen kjedelig diett.

Ja jeg får en god og rask start på dietten med Noka.Jeg ønsker å gå litt drastisk ned først for å få vekk det verste, jeg har virkelig seget ut både i ansiktet og ellers all-over.Føler meg uvel rett og slett, i tillegg passer ingen jakker lengre, får ikke lukket dem på grunn av puppestellet.

Jaja, jeg får se hvor lenge jeg tar denne dietten.Men jeg har et magert kosthold fra før, bare det at nå dette siste året har jeg spist for mye mellom måltidene.Det er den uvanen der som må gjøres noe med.

Skrevet

Man drikker milkshak, 3 måltider pr dag.Så fåes kjøpt varmrettsmåltid utenom, nuddler.Smaker himmelsk godt alt sammen,så ikke noen kjedelig diett.

Ja jeg får en god og rask start på dietten med Noka.Jeg ønsker å gå litt drastisk ned først for å få vekk det verste, jeg har virkelig seget ut både i ansiktet og ellers all-over.Føler meg uvel rett og slett, i tillegg passer ingen jakker lengre, får ikke lukket dem på grunn av puppestellet.

Jaja, jeg får se hvor lenge jeg tar denne dietten.Men jeg har et magert kosthold fra før, bare det at nå dette siste året har jeg spist for mye mellom måltidene.Det er den uvanen der som må gjøres noe med.

Jeg synes nå det høres ut som noe jeg ville blitt lei av.

Jeg kjenner til problemet med småspising mellom måltidne. :-)

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Jeg synes nå det høres ut som noe jeg ville blitt lei av.

Jeg kjenner til problemet med småspising mellom måltidne. :-)

Jeg blir kanskje lei også, har bare gått på den 5 dager til nå.....Får se.Men jeg er ikke så streng med meg selv at jeg ikke kan spise bittelitt vanlig mat.Koste meg med en kotelett i går kveld.

Er man streng går man nok fortere lei.

Annonse

petter smart
Skrevet

Dietter er tull og bortkastede penger.

Du skal ikke gå rundt å være sulten. Da vil kroppen spare på enda flere av kaloriene den får. Og du ender fort opp med å spise mellom måltidene. I tillegg går du opp mye når du begynner å spise "normalt" igjen.

Spis mer grønnsaker og proteiner. Da kan du spise deg god og mett. Legg om kostholdet, det er det eneste som fungerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...