Gå til innhold

Hva er skikk og bruk?

Anbefalte innlegg

Gjest balansekunstneren
Skrevet

Ofte når jeg har lyst til å finne på noe i helgen, så sender jeg sms'er til folk og spør om de vil finne på noe.

Problemet er mine venner som ikke kjenner hverandre. Jeg har en venninnne med sosial angst , som føler seg ukonfortabel med fremmede i en slik setting. En annen venninne setter mest pris på å ha meg for seg selv. Jeg kan jo selvsagt være sammen med de alle samtidig, men da opplever jeg at det blir pinlig stille, og jeg føler et stort ansvar for å bryte stillheten.

Hvis jeg da får to sms'er med " ja jeg blir gjerne med å finner på noe", sier man ja til den første og avslår den andre?

Hva pleier dere å gjøre med enkeltstående venner, som ikke føler seg konfortable med å finne på noe med andre som de ikke kjenner?

candyqueen_83
Skrevet

"Hvis jeg da får to sms'er med " ja jeg blir gjerne med å finner på noe", sier man ja til den første og avslår den andre?"

Du kan ikke sende til to for så å avsla den ene. Må da sende til en først og se hva svaret blir.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes det er ganske uhflig å sende til flere for så å avslå noen. Kan du ikke nøye deg med å sende til en venninne, og dersom hun ikke kan kan du spørre en annen.

Enkelte ganger blir jeg overrasket over at det går ann å lage så mye problemer ut av ingenting.

Gjest balansekunstneren
Skrevet

"Hvis jeg da får to sms'er med " ja jeg blir gjerne med å finner på noe", sier man ja til den første og avslår den andre?"

Du kan ikke sende til to for så å avsla den ene. Må da sende til en først og se hva svaret blir.

Hva om de bruker 12 timer på å svare da?

Mrs. Wallace
Skrevet

Da ringer du dem i stedet. Herlighet, det er vennene dine - ikke potensielle arbeidsgivere. Hvor vanskelig kan det være?

Skrevet

Du sender ikke sms til flere før du har fått svar fra den første.

candyqueen_83
Skrevet

Det går an å RINGE

Skrevet

Så skriver du først til den ene og avventer svar før du spør en annen. Man spør ikke først om de vil finne på noe for deretter å trekke seg.

Skrevet

Så er du ute i god tid.

Gjest miss orange
Skrevet

Du skriver at du er så keen på å finne ut noe at du må ha svar innen en halv time, ellers må du sende forespørsel til en annen isteden. Og slik holder du på til du har fått napp. Slik har jeg gjort det når jeg er utrolig selskapssjuk og rastløs. Ringer ei venninne etter fristen (hehe...) og sier ja, og jeg har fått napp hos ei annen, så sier jeg bare det, at fint at du blir med, men da kommer den og den også. Vil ikke vedkommende da, så har hun iallefall fått tilbudet. Og jeg har holdt ord, for jeg ventet en halv time med å sende ny SMS.

Men det her er jo tungvinte greer, så er jeg helt utrolig selskapssjuk, så er det jo mye enklere å ta telefonen da!

Gjest miss orange
Skrevet

Da ringer du dem i stedet. Herlighet, det er vennene dine - ikke potensielle arbeidsgivere. Hvor vanskelig kan det være?

Det er vel kan hende det at når du er så ivrig på å finne på noe, så er det mye bedre å bli skuffet ved å få avslag på SMS enn ved å høre stemmen rett i øret. Kanskje hører du også på stemmen at vedkommende ikke har lyst, og drar noen teite unnskyldninger. Og så er det hensynsfullt på den måten at noen har lettere for å si nei på SMS enn direkte på telefon. Noen klarer jo ikke si nei stakkar. Det er jo deres eget problem, men da slipper de det pga min selskapssjuke iallefall. ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er vel kan hende det at når du er så ivrig på å finne på noe, så er det mye bedre å bli skuffet ved å få avslag på SMS enn ved å høre stemmen rett i øret. Kanskje hører du også på stemmen at vedkommende ikke har lyst, og drar noen teite unnskyldninger. Og så er det hensynsfullt på den måten at noen har lettere for å si nei på SMS enn direkte på telefon. Noen klarer jo ikke si nei stakkar. Det er jo deres eget problem, men da slipper de det pga min selskapssjuke iallefall. ;-)

Jøss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...