Gjest annlovinda Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Datteren min er helt plutselig blitt veldig plaget med sur mage. Var hos legen her om dagen, fordi hun føler at det er ved hjerte hun har vondt. Konklusjonen etter undersøkelsene var at hun var plaget med sur mage. Hun fikk brusetabletter zantac på resept, som hun skal ta to ganger for dagen. Morgen og kveld. Men det hjalp en dag eller to også er det veldig, veldig ille igjen. Helt sikkert noe hun har spist som hun ikke burde. I går spiste hun visstnok en enorm posjon med rømmegrøt, og det er jo veldig fett, så det er sikkert en grunn til at det er verre i dag, for det begynte noen timer etter det måltidet. Samtidig som hun drakk kullsyreholdig drikke til måltidet. Hun har skjønt at hun ikke må drikke kullsyre og andre syrlige drikker som juice. Men noen råd som gjør at smertene vil bli raskere borte tar jeg gjerne i mot. Ikke noe godt å se at hun plages slik. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Rårevne gulerøtter. Tusen takk for forslag, det skal vi prøve. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Tusen takk for forslag, det skal vi prøve. Ellers kan dere også søke på nettet etter basisk mat. Det er en egen liten "verden" av dem som sverger til å spise basisk mat, så du finner helt sikkert en god del. 0 Siter
vanilje Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Har noe av det samme problemet, men tar nexium + at jeg tar gaviscon om det blir for ille. Det legger seg som et slags lokk oppå innholdet i magesekken. Jeg må unngå alt av krydret mat, mat med syre f.eks juice og youghurt el.l Fikk tips om bl.a fiskeboller. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Har noe av det samme problemet, men tar nexium + at jeg tar gaviscon om det blir for ille. Det legger seg som et slags lokk oppå innholdet i magesekken. Jeg må unngå alt av krydret mat, mat med syre f.eks juice og youghurt el.l Fikk tips om bl.a fiskeboller. Takk for svar. Hun fikk resept på zantac, men synes ikke det har virket noe særlig. Sikkert ikke rart, med tanke på den enorme posjonen med rømmegrøt hun spiste i går. I tillegg har jeg utstyrt henne med link, men det hjelper heller ikke stort. Var og kjøpte flytende gaviskon i stad, skal ta den med til henne i morgen. For hun er på turnering, og har det ikke særlig bra. Men ser henne i morgen, og tar med gaviscon. Håper den hjelper litt. Har kjøpt fiskeboller og fiskepudding, så vi får ta mange slike middager uten krydder, og holde oss til det milde. takk for svar. 0 Siter
vanilje Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Takk for svar. Hun fikk resept på zantac, men synes ikke det har virket noe særlig. Sikkert ikke rart, med tanke på den enorme posjonen med rømmegrøt hun spiste i går. I tillegg har jeg utstyrt henne med link, men det hjelper heller ikke stort. Var og kjøpte flytende gaviskon i stad, skal ta den med til henne i morgen. For hun er på turnering, og har det ikke særlig bra. Men ser henne i morgen, og tar med gaviscon. Håper den hjelper litt. Har kjøpt fiskeboller og fiskepudding, så vi får ta mange slike middager uten krydder, og holde oss til det milde. takk for svar. Må bare si at den Gaviscon'en ikke er spesielt god...er litt som å svelge flytende tyggis. Vil anbefale å ha noe saft f.eks som hun drikke rett etterpå. Men det virker, helt klart :-) Lykke til! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Må bare si at den Gaviscon'en ikke er spesielt god...er litt som å svelge flytende tyggis. Vil anbefale å ha noe saft f.eks som hun drikke rett etterpå. Men det virker, helt klart :-) Lykke til! Brukte den selv i graviditeten husker jeg. Syntes ikke den var så ille jeg, men hun er kresen, så hun synes sikkert den er fæl. Men virker den, så får det være det samme. Takk for svar. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Som dere vet, alt med syrer gjør det verre, fett er ille også. I det daglige kan et glass skummet melk hjelpe, men er det veldig ille er min erfaring at bare Gaviscon hjelper. Flytende sådann. Smaker ikke veldig godt, kanskje, men det er nok mer konsistensen og tørrheten som gjør det mindre OK. Det er vel en vanesak, og synes hun det hjelper kan det være god nok motivasjon. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Som dere vet, alt med syrer gjør det verre, fett er ille også. I det daglige kan et glass skummet melk hjelpe, men er det veldig ille er min erfaring at bare Gaviscon hjelper. Flytende sådann. Smaker ikke veldig godt, kanskje, men det er nok mer konsistensen og tørrheten som gjør det mindre OK. Det er vel en vanesak, og synes hun det hjelper kan det være god nok motivasjon. Tusen takk for svar. Var på apoteket i stad, kjøpte flytende gaviscon. Har brukt den selv, og var fornøyd med det, men mange år siden jeg brukte den, så det var nok litt tilfeldig at jeg kjøpte den, men var nok bra det da. Da skal jeg overlevere den til henne når jeg ser henne i morgen. Da håper jeg den hjelper for henne også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.