Gå til innhold

jobb og trening

Gjest guggen

Anbefalte innlegg

Gjest guggen

jeg begynner i en ny jobb fra onsdag av. Jeg skal jobbe på en kirkegård, klippe gresset og sånt. :) Poenget er at jeg regner med at dette blir en ganske fysisk jobb i forhold til det jeg har drevet med før, hvor jeg har vært i ro stort sett hele tida. Jeg har til nå trent 45 min kardio før frokost 3 ganger i uka og styrketrening 3 ganger i uka. Jeg lurer på opm jeg bør kutte ned på kardioen nå for å unngå overtrening. Jeg driver og deffer. Bør jeg ha litt kardio da dette øker forbrenning osv?

har dere noen synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kardio? hva er det? kordan deffer du?ville gjerne deffe jeg å...? men ingen vill lære mæj....kan desverre ikke svare på dine spørsmål....de er i litt "høyere" klasse....vill du svare mæj?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guggen

kardio? hva er det? kordan deffer du?ville gjerne deffe jeg å...? men ingen vill lære mæj....kan desverre ikke svare på dine spørsmål....de er i litt "høyere" klasse....vill du svare mæj?!?

hei selvfølgelig vil jeg svare

kardio - utholdenhetstrening, særlig å bruke sotre muskler i hofteparti og bein da. Effektivt for fettforbrenning. JOgging stepping gåing osv

Det er litt liten tid å deffe på nå hvis du vil deffe til sommern.

Deffe gjør du ved å spise hver tredje time( spis sunt: lite fett, lavt glykemisk indeks, få i deg riktig type fett og nok proteiner)

Tren også for å beholde muskelene. Varier mellom styrketrening og kardio. Det var vel litt sånn i stikkordsform. Kutt gradvis ned på kaloriinntaket, kutt ned annenhver uke ca.

Ha en spisedag i uka hvor du spiser hva du vil og hvor mye du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg tror ikke dette vil innvirke i særlig grad på kardioen din. Men noe som kan bli et problem, er den økede belastningen på bindevev, sener og ledd. Øket antall timer oppreist med småarbeid fører fort til at det oppstår ubehag og smerter, gjerne i øvre del av setet eller/og knærne og leggene. Så det kan nok være lurt å være ekstra snill med treningen i en overgangsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...