Gjest I det filosofiske hjørnet Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Jeg holder ikke på med eksamen, men sitter og filosoferer litt over norske ledere. Hvis en tenker sort/hvitt så er jo Valla på en måte skrekkeksempelet på en leder som misbruker sin makt og autoritet. Men finnes det eksempel på gode (gjerne offentlige) ledere som stikker seg frem når det gjelder å lede på en "god" måte? Jeg har en følelse av at det kan bli spørsmål om ledelse og makt på eksamen, og vil gjerne kunne komme med noen gode eks. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hvis du kan ta med idrettsledere så tenker jeg på Marit Breivik. Hun får jo kritikk, men jeg tenker på måten at hun lar jentene ta ansvar og får medbestemmelse i spillingen. Kanskje ikke det du var på jakt etter, men det var mine første tanker. 0 Siter
Gjest I det filosofiske hjørnet Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hvis du kan ta med idrettsledere så tenker jeg på Marit Breivik. Hun får jo kritikk, men jeg tenker på måten at hun lar jentene ta ansvar og får medbestemmelse i spillingen. Kanskje ikke det du var på jakt etter, men det var mine første tanker. Takk for svar. Kan godt henne jeg kan bruke henne som eks hvis jeg får spørsmålet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.