vanilje Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Har gått ned ca 14kg siden januar, men nå har det stått stille lenge, altfor lenge. Har nok ikke vært så veldig flink å trene, og det forbaska søtsuget har kommet tilbake :-(( Prøver virkelig å spise fornuftig og såkalt riktig, men nope...er jo så uendelig mange kg igjen til målet.. Et stort hjertesukk fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Men 14 kilo er jo kjempemasse!!! Tenk på at det er like mye som 14 literskartonger med melk, vanilje! Forstår du er oppgitt når du kjemper alt du kan, men likevel står på stedet hvil. Men det er vanlig å komme til slike vektplatåer, der man står stille en stund før det igjen "løsner". Kroppen trenger litt tid på å omstille seg. Hva med å ha som mål å holde din nye vekt(altså ikke gå opp igjen) en stund? Kanskje trenger du en liten "pause" for igjen å orke å ta ordentlig tak? Mener ikke at du skal slippe helt opp, altså, men muligens er det utfordring nok for deg akkurat nå å ligge stabilt? Og søtsug er noe dritt!! Hmm. Tenker på hva du kan gjøre for å motivere deg selv...Kanskje har du prøvd dette allerede, men her er noen forslag: *Har du noen nære som kan peppe deg? Eller melde deg inn i en nettbasert slankeklubb/forum? *Sammenligne bilder av deg selv; før og nå? Ser du noen forskjell? *Fylle en sekk med 14 kilo, så du kan kjenne og riktig fatte hvor flink du har vært. * Prøve klær du brukte for 14 kilo siden. Sitter sikkert litt løsere, right? *Skriv ned en liste over HVORFOR du vil gå ned i vekt. Heng den gjerne på kjøleskapet el.l, der du kan se den når du trenger en påminnelse om hvorfor du strever på *Hvordan har din vektnedgang hittil påvirket deg? Har du f.eks. fått mindre vondt i ledd? Lettere å finne klær? Bedre kondisjon? Bedre selvtillit? Skriv liste igjen:) *Skrive matdagbok-har du prøvd det? Bra for å se hva du faktisk putter i deg. Skriv ned hver minste smitt og smule:) Ingen juks;) Kanskje du oppdager at du må øke mengden litt på hovedmåltidene for å unngå søtsug... Noe å fundere på: 100 gram sjokolade gir samme energi som 5 brødskiver med magert pålegg. Eller en flott søndagsmiddag(med en god porsj. oksefilet(150 g), 2-3 poteter, litt bearnaisesaus(2-3 ss), brokkoli og en stor porsj. salat.) Men hva metter best? (Hehe, nå ble jeg sulten selv her, gitt!) *Bruk skritteller og konkurrer med deg selv!(eller en venn;) *Husk at: En vektnedgang på 5-10% har vist seg å minske risikoen for en rekke livsstilssykdommer betraktelig hos overvektige, dette selv om man ikke når helt ned til normalvekt. Håper du får svar fra andre som har vært i din situasjon, og som kan motivere deg nå. Jeg kan komme med hvor mye teoretisk viten jeg vil, men det er ikke hva du behøver for øyeblikket, tror jeg. Hadde bare lyst til å svare deg, for å banke inn i hodet ditt hvilken prestasjon det er å ha gått ned 14 kg. Jobben er imidlertid ikke gjort, for å stabilisere vekten etter en slankekur er den største utfordringen for mange. Og å holde ut disse irriterende platåene underveis. Mange gir opp totalt og slipper alle tøyler når de når et platå, slik du nå har gjort. Men vanilje er sterkere enn som så, eller hva?? Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Men 14 kilo er jo kjempemasse!!! Tenk på at det er like mye som 14 literskartonger med melk, vanilje! Forstår du er oppgitt når du kjemper alt du kan, men likevel står på stedet hvil. Men det er vanlig å komme til slike vektplatåer, der man står stille en stund før det igjen "løsner". Kroppen trenger litt tid på å omstille seg. Hva med å ha som mål å holde din nye vekt(altså ikke gå opp igjen) en stund? Kanskje trenger du en liten "pause" for igjen å orke å ta ordentlig tak? Mener ikke at du skal slippe helt opp, altså, men muligens er det utfordring nok for deg akkurat nå å ligge stabilt? Og søtsug er noe dritt!! Hmm. Tenker på hva du kan gjøre for å motivere deg selv...Kanskje har du prøvd dette allerede, men her er noen forslag: *Har du noen nære som kan peppe deg? Eller melde deg inn i en nettbasert slankeklubb/forum? *Sammenligne bilder av deg selv; før og nå? Ser du noen forskjell? *Fylle en sekk med 14 kilo, så du kan kjenne og riktig fatte hvor flink du har vært. * Prøve klær du brukte for 14 kilo siden. Sitter sikkert litt løsere, right? *Skriv ned en liste over HVORFOR du vil gå ned i vekt. Heng den gjerne på kjøleskapet el.l, der du kan se den når du trenger en påminnelse om hvorfor du strever på *Hvordan har din vektnedgang hittil påvirket deg? Har du f.eks. fått mindre vondt i ledd? Lettere å finne klær? Bedre kondisjon? Bedre selvtillit? Skriv liste igjen:) *Skrive matdagbok-har du prøvd det? Bra for å se hva du faktisk putter i deg. Skriv ned hver minste smitt og smule:) Ingen juks;) Kanskje du oppdager at du må øke mengden litt på hovedmåltidene for å unngå søtsug... Noe å fundere på: 100 gram sjokolade gir samme energi som 5 brødskiver med magert pålegg. Eller en flott søndagsmiddag(med en god porsj. oksefilet(150 g), 2-3 poteter, litt bearnaisesaus(2-3 ss), brokkoli og en stor porsj. salat.) Men hva metter best? (Hehe, nå ble jeg sulten selv her, gitt!) *Bruk skritteller og konkurrer med deg selv!(eller en venn;) *Husk at: En vektnedgang på 5-10% har vist seg å minske risikoen for en rekke livsstilssykdommer betraktelig hos overvektige, dette selv om man ikke når helt ned til normalvekt. Håper du får svar fra andre som har vært i din situasjon, og som kan motivere deg nå. Jeg kan komme med hvor mye teoretisk viten jeg vil, men det er ikke hva du behøver for øyeblikket, tror jeg. Hadde bare lyst til å svare deg, for å banke inn i hodet ditt hvilken prestasjon det er å ha gått ned 14 kg. Jobben er imidlertid ikke gjort, for å stabilisere vekten etter en slankekur er den største utfordringen for mange. Og å holde ut disse irriterende platåene underveis. Mange gir opp totalt og slipper alle tøyler når de når et platå, slik du nå har gjort. Men vanilje er sterkere enn som så, eller hva?? Stå på! Tusen tusen takk for et fantastisk oppmuntrende svar!! :-))) Ble skikkelig glad nå :-) Tror jeg skal printe ut hele innlegget ditt å henge det på kjøleskapet :-) Tusen takk :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 14 kg på 5 mndr er kjempebra!! Jeg synes du skal være stolt av deg selv. Du er 14 kg nærmere målet ditt. Dessuten kan du jo se for deg 28 pakker margarin/melange (1/2kg`s). Det er masse! Så mye har du gått ned. DU er kjempeflink. stå på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Tusen tusen takk for et fantastisk oppmuntrende svar!! :-))) Ble skikkelig glad nå :-) Tror jeg skal printe ut hele innlegget ditt å henge det på kjøleskapet :-) Tusen takk :-)) Oi, så kjekt at jeg kunne hjelpe til med å muntre deg litt opp, da:)) Velbekomme, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding, nå ble jeg glad jeg også Lykke til framover! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 14 kg på 5 mndr er kjempebra!! Jeg synes du skal være stolt av deg selv. Du er 14 kg nærmere målet ditt. Dessuten kan du jo se for deg 28 pakker margarin/melange (1/2kg`s). Det er masse! Så mye har du gått ned. DU er kjempeflink. stå på! Takk, men 14 kg er ingenting mot det som står igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du har vært sååå flink! Jeg er stum av beundring over deg! Det er en kjempeprestasjon å gå ned 14 kilo! Noe du virkelig kan være stolt av! Sender deg mange klemmer om du vil ha! *Klem* ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelyP Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har lagt på meg nesten 5 på 5 måneder! Hmmm... Jeg har dykket og hadde et blybelte på 15 kg... det er tungt kan du tro! Tenk at du har vært så flink og tatt av så mye. Kjempebra innsats, vanilje! Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Du har vært sååå flink! Jeg er stum av beundring over deg! Det er en kjempeprestasjon å gå ned 14 kilo! Noe du virkelig kan være stolt av! Sender deg mange klemmer om du vil ha! *Klem* ) Hmm, tror det er mye verre å gå ned de få 2-3kg, enn de første når man skal gå ned over 60kg, men takk for støtten :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har lagt på meg nesten 5 på 5 måneder! Hmmm... Jeg har dykket og hadde et blybelte på 15 kg... det er tungt kan du tro! Tenk at du har vært så flink og tatt av så mye. Kjempebra innsats, vanilje! Lykke til videre. Ja, er sant det, sliter jo veldig når jeg bærer 6-7kg på ryggen nå. Men er rart det der, merkes ikke på den måten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Takk, men 14 kg er ingenting mot det som står igjen... Ikke tenk for mye på alle koiloene som gjenstår. Gled deg over de som er borte og sett deg delmål. En dag når du målet. Men det fine er at en slipper å vente helt til da på gleden over å miste vekt. Den kommer allerede underveis. Det er tøft å komme i gang også, og det har du klart. Veldig bra. Og når det har gått trått en stund, kan du glede deg over at sannsynligheten er stor for at du mister mye i et jafs når det først slipper. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Ikke tenk for mye på alle koiloene som gjenstår. Gled deg over de som er borte og sett deg delmål. En dag når du målet. Men det fine er at en slipper å vente helt til da på gleden over å miste vekt. Den kommer allerede underveis. Det er tøft å komme i gang også, og det har du klart. Veldig bra. Og når det har gått trått en stund, kan du glede deg over at sannsynligheten er stor for at du mister mye i et jafs når det først slipper. ) Mm, håper på en lang, overskyet sommer, men uten regn, sånn at det er mulig å gå i skogen :-) Men ikke si til andre folk her i området at jeg ønsker det, folk er jo helt gale etter sola :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Mm, håper på en lang, overskyet sommer, men uten regn, sånn at det er mulig å gå i skogen :-) Men ikke si til andre folk her i området at jeg ønsker det, folk er jo helt gale etter sola :-/ Jeg er heller ikke så glad i sola. For det første får jeg så lett hodepine, og for det andre føler jeg presset om avkledning. Og jeg er ikke glad i bikini. Eller min kropp i bikini, overvekt eller ikke. Jeg er ofte det blekeste menneske en kan tenke seg om sommeren, men håper på min hevn når de som maser på meg er blitt skrukkete av sola. Soling er temmelige oppskrytte greier spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg er heller ikke så glad i sola. For det første får jeg så lett hodepine, og for det andre føler jeg presset om avkledning. Og jeg er ikke glad i bikini. Eller min kropp i bikini, overvekt eller ikke. Jeg er ofte det blekeste menneske en kan tenke seg om sommeren, men håper på min hevn når de som maser på meg er blitt skrukkete av sola. Soling er temmelige oppskrytte greier spør du meg. Helt enig!! Er også kritthvit hele sommeren / høsten, men får mye skryt for huden, og folk tar meg for ca 10 år yngre enn jeg er, så da er det greit ;-))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Helt enig!! Er også kritthvit hele sommeren / høsten, men får mye skryt for huden, og folk tar meg for ca 10 år yngre enn jeg er, så da er det greit ;-))) Jeg vet ikke om jeg kan skryte på meg 10 år yngre akkurat. Men det ville uansett vært verre hvis jeg solte meg mye også. Føler at huden blir sliten nok av medisiner og mye fysisk smerte. Tror ikke jeg ser eldre ut enn mine år da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg vet ikke om jeg kan skryte på meg 10 år yngre akkurat. Men det ville uansett vært verre hvis jeg solte meg mye også. Føler at huden blir sliten nok av medisiner og mye fysisk smerte. Tror ikke jeg ser eldre ut enn mine år da. Ja... men vi kan sitte her om 30-40 år og skryte av (nesten) rynkefri hud ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ja... men vi kan sitte her om 30-40 år og skryte av (nesten) rynkefri hud ;-)) Jepp:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Takk, men 14 kg er ingenting mot det som står igjen... Forstår det. Men det er nærmere, uansett. Mye nærmere. Jeg synes du er flink, dette er noe som man må gjøre over tid. Det handler om å legge om livsstilen, og ikke gå tilbake til gamle vaner når man er ferdig slanket. Jeg gikk på grete roede kurs, og gikk ned 18 kg, men alt for raskt. For jeg gikk tilbake til gamle vaner, og har lagt på meg disse 18 kg samt dobbelte av det igjen. Dette sa de på kurset, at faren for det var stor. Men jeg forsto det ikke før senere. Vi ble anbefalt å gå ned ca 0,5 kg i uka. Vær stolt av deg selv, med god grunn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Forstår det. Men det er nærmere, uansett. Mye nærmere. Jeg synes du er flink, dette er noe som man må gjøre over tid. Det handler om å legge om livsstilen, og ikke gå tilbake til gamle vaner når man er ferdig slanket. Jeg gikk på grete roede kurs, og gikk ned 18 kg, men alt for raskt. For jeg gikk tilbake til gamle vaner, og har lagt på meg disse 18 kg samt dobbelte av det igjen. Dette sa de på kurset, at faren for det var stor. Men jeg forsto det ikke før senere. Vi ble anbefalt å gå ned ca 0,5 kg i uka. Vær stolt av deg selv, med god grunn! Skal prøve alt jeg kan å ikke gå opp igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Skal prøve alt jeg kan å ikke gå opp igjen. Det tror jeg at du klarer. Sett deg noen mål, som feks hver lørdag, hvor du kan unne deg noe ekstra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.