Gjest savner en god venn Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Jeg er en mann i 30-årene som sliter med å gjøre et 'riktig' valg i en komplisert sak. En av mine barndomskamerater stod frem for ca 10 år siden og fortalte at han hadde misbrukt flere barn over en lengre periode. Han gikk selv og meldte seg, og ble deretter dømt til erstatning og fengsel. Straffen ble sonet og i ettertid har han fått seg kone og to barn. Jeg har alltid ansett han som en av mine beste venner(har ikke mange), men denne saken gjorde at jeg tok avtstand fra han. Jeg har alltid vært sterk motstander av pedofile menn, men her er det et menneske som jeg kjenner godt og som jeg trives sammen med. Jeg har holdt avstand i mange år, men han tar nå og da kontakt for å prøve å bygge opp vennskapet igjen. Jeg merker at jeg savner mye av det vi hadde felles, type fisketurer, sykling og ikke minst den åpenhjertige kommunikasjen jeg ikke har hatt med andre enn han. Denne situasjoen gnager meg, skal jeg ta opp kontakten eller bør jeg holde meg vekk!? 0 Siter
soleil Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hvis du opplever at det er ok å være sammen med han og han også får noe ut av det så hvorfor ikke ta opp igjen kontakten? Sikkert mange som har kuttet han ut så han har kanskje ikke så mange venner. Det han har gjort er forferdelig, men det er ikke din jobb å dømme. Han har sonet og har startet et "nytt liv", forhåpentligvis. Litt utenfor tema, men vet kona at han har denne bakgrunnen? Personlig ville jeg aldri ha stolt på en pedofil i forhold til omsorg for barn, men det er jo en helt annen sak... 0 Siter
Gjest savner en god venn Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hvis du opplever at det er ok å være sammen med han og han også får noe ut av det så hvorfor ikke ta opp igjen kontakten? Sikkert mange som har kuttet han ut så han har kanskje ikke så mange venner. Det han har gjort er forferdelig, men det er ikke din jobb å dømme. Han har sonet og har startet et "nytt liv", forhåpentligvis. Litt utenfor tema, men vet kona at han har denne bakgrunnen? Personlig ville jeg aldri ha stolt på en pedofil i forhold til omsorg for barn, men det er jo en helt annen sak... Ja, hans kone vet om dette. Jeg glemte å si at ingen av mine kamerater(en annen vennegren) eller min kone vet om hans 'historie'. Min kone har som meg, store fordommer mot pedofile mennesker. Føler at det blir vanskelig å forklare henne/kompisene om hans bakgrunn, for så å ta opp vennskapet med han. 0 Siter
soleil Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Ja, hans kone vet om dette. Jeg glemte å si at ingen av mine kamerater(en annen vennegren) eller min kone vet om hans 'historie'. Min kone har som meg, store fordommer mot pedofile mennesker. Føler at det blir vanskelig å forklare henne/kompisene om hans bakgrunn, for så å ta opp vennskapet med han. Må du forklare noe for din kone og de andre kompisene, da? Tror de fleste har store fordommer mot pedofile og mener at dette er folk de aldri i verden kunne likt, men en kan nok få seg noen overraskelser om en blir kjent med en person og senere får vite at vedkommende er pedofil.. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Hvis du opplever at det er ok å være sammen med han og han også får noe ut av det så hvorfor ikke ta opp igjen kontakten? Sikkert mange som har kuttet han ut så han har kanskje ikke så mange venner. Det han har gjort er forferdelig, men det er ikke din jobb å dømme. Han har sonet og har startet et "nytt liv", forhåpentligvis. Litt utenfor tema, men vet kona at han har denne bakgrunnen? Personlig ville jeg aldri ha stolt på en pedofil i forhold til omsorg for barn, men det er jo en helt annen sak... Enig. 0 Siter
Gjest det mener da jeg Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Må du forklare noe for din kone og de andre kompisene, da? Tror de fleste har store fordommer mot pedofile og mener at dette er folk de aldri i verden kunne likt, men en kan nok få seg noen overraskelser om en blir kjent med en person og senere får vite at vedkommende er pedofil.. Ja, iallefall når det gjelder partneren din mener jeg absolutt en bør fortelle om at vennen har en pedofil dom. Dette sier jeg ut fra egen erfaring. Min partner hadde og en bekjennt som vi omgikks med endel som var pedo dømt for mange på siden. Da det kom frem for en god tid siden at han igjen hadde forbrudt seg på barn ble jeg rasende over at han ikke hadde fortalt meg om dommen mannen hadde fra før. Hvordan iallverden skal jeg kunne beskytte mine barn når jeg ikke visste noe... Min manns kommentar var at han aldri hadde trodd at dette ville skje igjen og at han derfor ikke ville si noe om det. Men hvilken garanti har en for det da..Her mener jeg en bør tenke seg om og være bevisst på hvem en vil beskytte. Dessuten fikk tilliten til partneren min en alvorlig knekk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.