Gå til innhold

Foreldrene til Jan Werner

Anbefalte innlegg

Gjest Store bjørn
Skrevet

Jeg vil begynne dette innlegget med å si at jeg syntes det var veldig trist at Jan Werner gikk bort, og at jeg har stor sympati med hans etterlatte i savnet etter et flott menneske.

Ganske umiddelbart etter Jan Werners bortgang hadde foreldrene han behov for å gå ut i Se og hør for å avbekrefte at han hadde tatt selvmord. Videre har du dukket opp i rene Sven O. og Cowboy-Lailia stil med det ene og andre på forsiden av ukebladet. I forrige uke kunne de blant annet berette at de ikke greide å høre på platene til Jan Werner pga lengselen etter sønnen. Vet ikke om dette er en eller annen form for terapi, men det er påfallende at Se og Hør betaler SVÆRT godt for en god forside. De kunne f.eks gått ut til et annet ukeblad som betaler mye mindre, eller til dagspressen. Nå i helgen står faren frem med at han skriver bok om sønnen, og der han visstnok skal gi svaret på ALT om mytene rundt Jan Werner. Synes dette begynner å ligne på en strofe fra Øystein Sunde, 'smi mens liket er varmt'. Jan Werner var opptatt av å skjerme privatlivet sitt hele veien, og nå som han er borte så skal foreldrene hans blottlegge sønnen i form av en bok - av hvilke andre motiver enn de de har hatt ved å stå frem i Se og hør, PENGER! Patetisk spør du meg. La Jan Werner hvile i frem, slik vi husker han!

M

Gjest liljana
Skrevet

Det som slo meg når jeg så at det skulle avsløres alt om privatlivet hans i en bok , skrevet av faren var: ikke gjør det! Hvis jan werner hadde ønsket at alle skulle ta del i hans privatliv, regner jeg med han hadde fortalt ting selv.Det er nå min oppfatning...Vi trenger ikke vite alt om alle bare fordi de er kjendiser.

hare1365380455
Skrevet

Det som slo meg når jeg så at det skulle avsløres alt om privatlivet hans i en bok , skrevet av faren var: ikke gjør det! Hvis jan werner hadde ønsket at alle skulle ta del i hans privatliv, regner jeg med han hadde fortalt ting selv.Det er nå min oppfatning...Vi trenger ikke vite alt om alle bare fordi de er kjendiser.

Nemlig, vi trenger ikke vite alt.

Gjest Catwoman
Skrevet

Helt enig. Jan Werner var jo som du sa opptatt av å skjerme privatlivet sitt. Så hvorfor foreldrene nå skal skrive en bok hvor de avdekker alt, er ubegripelig. Men jeg har sett hva penger kan gjøre med folk, mer enn én gang, så dette kommer nok ikke som et sjokk. Men trist, det er det.

Gjest Catwoman
Skrevet

Vedder på at foreldrene vil tjene grovt på denne boken. Og ikke dumt heller å gå ut i media med det på forhånd, for å skape en "teaser".

Gjest miss orange
Skrevet

Slik tenkte jeg også! Haae Jan Werner villet at vi skulle vite ALT, så hadde hanfortalt det. Synes det er stygt gjort mot deres avdøde sønn. De skulle latt han hvile i fred.

Gjest hibbi
Skrevet

Er i utgangspunkte enig, men så er det dette at vi reagere så forsjeligt på sorg. Det som kan føles rett for en, kan føles helt galt for en annen. Kansje det og er litt "redselen" for at han skal bli glemt som driver de til å stå frem..Ikke vet jeg, men tenker at er dette deres måte å sørge på,- så la de ha lov til det. At det er pengene som driver de har jeg liten tro på. Tror heller dette er en måte å takle sorgen på etter tape av barnet sitt.

Skrevet

Tenkte det samme. Ble nesten flau på foreldrenes vegne da jeg så de stod frem om den boken...............

Skrevet

Er i utgangspunkte enig, men så er det dette at vi reagere så forsjeligt på sorg. Det som kan føles rett for en, kan føles helt galt for en annen. Kansje det og er litt "redselen" for at han skal bli glemt som driver de til å stå frem..Ikke vet jeg, men tenker at er dette deres måte å sørge på,- så la de ha lov til det. At det er pengene som driver de har jeg liten tro på. Tror heller dette er en måte å takle sorgen på etter tape av barnet sitt.

Da tenker jeg at de kunne ha skrevet disse tingene for seg selv og familien, ikke resten av verden.

Skrevet

Da tenker jeg at de kunne ha skrevet disse tingene for seg selv og familien, ikke resten av verden.

Altså husker du etter både september 11th og siste skyteepisoden i USA på et universitet.Det var flere som ville snakke med media om hva de hadde opplevd eller om de som de hadde mistet. Hvem er du som skal bestemme hva som er den rette måten å sørge på eller reagere.Sorry men jeg blir litt irritert.Det minner meg også om hvor utrolig mye kjeft Marianne Auli fikk.Og denne sørgende bestefaren som utaler seg om innvandringspolitikk .Altså det finnes ingen fasit på hvordan man skal sørge eller reagere. Og om foreldrene vil fortelle om sønnen sin så skal de vel få lov til det uten å bli tillagt motiver som at de prøver å sko seg på sønnens død og det at han var kjent.

Skrevet

Altså om det er noen som skal tildeles skyld her så er det evt se og hør eller andre media .De har tross alt et redaktøransvar og skal ikke la se brukes enten av de som er i sorg eller som vil ha penger eller publisitet. Noenganger er det jo viktige saker og ting som er verdt å skrive om og opplyse allmenheten.Feks mener jeg bestefaren i overhalla drapene er en slik sak. Jeg mener bestemt ikke at Jan Werners privatliv er det.

Vi har noe som heter vær varsom plakaten og man ser stadig vekk i mediene folk som åpenbart har vært igjenom veldig traumatiske ting nylig blilr brukt av media. Se og hør er vel ikke kjent for å være det mest etiske mediet heller.

Skrevet

Altså husker du etter både september 11th og siste skyteepisoden i USA på et universitet.Det var flere som ville snakke med media om hva de hadde opplevd eller om de som de hadde mistet. Hvem er du som skal bestemme hva som er den rette måten å sørge på eller reagere.Sorry men jeg blir litt irritert.Det minner meg også om hvor utrolig mye kjeft Marianne Auli fikk.Og denne sørgende bestefaren som utaler seg om innvandringspolitikk .Altså det finnes ingen fasit på hvordan man skal sørge eller reagere. Og om foreldrene vil fortelle om sønnen sin så skal de vel få lov til det uten å bli tillagt motiver som at de prøver å sko seg på sønnens død og det at han var kjent.

Ta å jekk deg ned noen hakk...

Tror du hun Auli-dama kommer til å skrive bok? Eller kan du være helt sikker på at ikke Jan Wernes foreldre bruker Se og Hør bevisst?

Nei, det er ingen rett eller gal måte å sørge på, men jeg ville ikke ha latt meg avbilde på forsiden av et sånt blad om jeg hadde mistet noe, uansett.

Skrevet

Altså om det er noen som skal tildeles skyld her så er det evt se og hør eller andre media .De har tross alt et redaktøransvar og skal ikke la se brukes enten av de som er i sorg eller som vil ha penger eller publisitet. Noenganger er det jo viktige saker og ting som er verdt å skrive om og opplyse allmenheten.Feks mener jeg bestefaren i overhalla drapene er en slik sak. Jeg mener bestemt ikke at Jan Werners privatliv er det.

Vi har noe som heter vær varsom plakaten og man ser stadig vekk i mediene folk som åpenbart har vært igjenom veldig traumatiske ting nylig blilr brukt av media. Se og hør er vel ikke kjent for å være det mest etiske mediet heller.

Er jo foreldrene som har sagt ja, tror ikke forlagsfolkene har tvunget dem akkurat.

Og trekk ikke ditt innvandringssyn inn i dette.

Skrevet

Ta å jekk deg ned noen hakk...

Tror du hun Auli-dama kommer til å skrive bok? Eller kan du være helt sikker på at ikke Jan Wernes foreldre bruker Se og Hør bevisst?

Nei, det er ingen rett eller gal måte å sørge på, men jeg ville ikke ha latt meg avbilde på forsiden av et sånt blad om jeg hadde mistet noe, uansett.

Det er vel godt mulig. Uansett så er det nå ikke Jan Werners foreldre eller Auli som skal ta det redaktøransvaret.Og selv om du aldri ville gjort det så betyr det vel ikke det at en selv kan avgjøre hva som er rett eller galt eller motivene til familien.

Uansett så reagerte jeg mest på trådstarters innlegg egentlig.

Å ville fortelle om sine kjære avdøde og gode minner slik at alle kan lese det , kanskje det er en form for terapi for de.

det var det samme med Auli.Hun ble tillagt motiver som pr-kåt , at hun ville selge flere bilder og at hun hadde spilt på seksualitet. etc. Synes det er uheldig å drive å tillegge noen motiver på den måten.

Skrevet

Er jo foreldrene som har sagt ja, tror ikke forlagsfolkene har tvunget dem akkurat.

Og trekk ikke ditt innvandringssyn inn i dette.

Det er ikke poenget at foreldrene sa ja. De kan ha alle mulige motiver for å ville skrive bok etc. Jeg forstår ikke at noen ville gidde å kjøpe en bok om jan werner Danielsen.Men folk kjøper se og hør og det er åpenbart et marked for det.Og jeg opplever heller at det da er media (les se og hør)som er skruppeløse i forhold til å evt benytte seg av foreldre som er i sorg og kanskje ikke tenker helt rasjonelt. Altså det har ikke noe med innvandringssynet mitt å gjøre.Men altså jeg synes den overhalla saken er noe lignende. Der er det en bestefar som har opplevd noe helt forferdelig grusomt og media lar han få utale seg og delta på debatter.Synes man kan sammenligne litt med at dette også er en person i sorg.Og hvor mye ansvar skal vi gi enkeltmennesker i forhold til å ta sine egne beslutninger om de er sterke nok til å stå fram i media.Det er en vanskelig avveining om man skal umyndigjøre mennesker på en måte ved å si at du er i sorg , du er utilregnelig,du kan ikke være objektiv etc.

Media sin motivasjon er jo høye lesertall og sånt , og de bryr seg nødvendigvis ikke alltid hvorvidt den personlige vinkingen virkelig er nødvendig for å få skrevet godt om historien.

Media som har et redaktøransvar og også beskytte enkelte mennesker mot seg selv ,sven o høyby saken viser jo hvor dårlig media kan være på det..Den forrige se og hør debatten viser jo at akkurat det ukebladet der ikke oppfører seg på en ordentlig og redelig måte og nesten går over lik for å få historien sin.

Skrevet

Vær varsom plakaten gjelder helt klart ikke i dette tilfellet.

Skrevet

Det er vel godt mulig. Uansett så er det nå ikke Jan Werners foreldre eller Auli som skal ta det redaktøransvaret.Og selv om du aldri ville gjort det så betyr det vel ikke det at en selv kan avgjøre hva som er rett eller galt eller motivene til familien.

Uansett så reagerte jeg mest på trådstarters innlegg egentlig.

Å ville fortelle om sine kjære avdøde og gode minner slik at alle kan lese det , kanskje det er en form for terapi for de.

det var det samme med Auli.Hun ble tillagt motiver som pr-kåt , at hun ville selge flere bilder og at hun hadde spilt på seksualitet. etc. Synes det er uheldig å drive å tillegge noen motiver på den måten.

Ikke pepre meg om det er trådstarters innlegg du klikker på ;-) Den personen sier sin mening, jeg sier min, og alle andre her inne sier sin mening.

Er få saker som kan sammenlignes med hverandre, bort sett fra sorg-momentet.

Men jeg ser fortsatt ikke hvorfor foreldrene til J-W vil gi ut boka, i stedet for å skrive den til deres nærmeste. Jeg ville tro at de ville stoppe alle ryktene med å trekke seg tilbake, i stedet for å sette i gang hele greia på nytt. Noe som helt klart kommer til å skje uansett hvor mye eller lite de skriver i boka si.

Skrevet

Vær varsom plakaten gjelder helt klart ikke i dette tilfellet.

Problemet er jo at det er et marked for det.Vi husker vel marianne Aulis utblåsning hvor "alle" vil vite hvem de to kjendisene var. Den våpen galekjendisen som ble outet av se og hør. Det er et marked for en grafsing i kjendisers privatliv. Bare tro hvis se og hør hadde fått tak i selvmordsbrevet til en eller annen kjendis feks. Tror ikke de hadde hatt noen skrupler med å trykke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...