Gå til innhold

Foreldrene til Jan Werner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er jo at det er et marked for det.Vi husker vel marianne Aulis utblåsning hvor "alle" vil vite hvem de to kjendisene var. Den våpen galekjendisen som ble outet av se og hør. Det er et marked for en grafsing i kjendisers privatliv. Bare tro hvis se og hør hadde fått tak i selvmordsbrevet til en eller annen kjendis feks. Tror ikke de hadde hatt noen skrupler med å trykke det.

Ja, det er et marked for grafsing i kjendisers privatliv, men her er det jo kjendisen selv som står frem, eller rettere sagt foreldrene hans. Døde har ingen stemme. Desverre, må man si i dette tilfellet.

Skrevet

Ja, det er et marked for grafsing i kjendisers privatliv, men her er det jo kjendisen selv som står frem, eller rettere sagt foreldrene hans. Døde har ingen stemme. Desverre, må man si i dette tilfellet.

Media grafser da i privatlivet til kjendiser som også ikke står frem.

Jeg har hørt noe sånt som at enkelte har opplevd såpass mye press og mas av Se og hør at det tilslutt har endt med at de "ufrivillig" har stått frem.At feks ukebladet sier at dette skriver vi om uansett. Tror ikke akkurat godeste Valen ville stått fram i vg om ikke media hadde skrevet om denne a-kjendisene og gitt alle mulige hint om hvem det kunne være og at folk ved å enkelte google kunne idenfisere hvem det er.

Altså disse ukebladene eier ikke moral eller respekt for menneskers privatliv. min påstand.

Ronald Reagans dagbok er nylig gitt ut da , kan man sammenligne det.

Skrevet

Media grafser da i privatlivet til kjendiser som også ikke står frem.

Jeg har hørt noe sånt som at enkelte har opplevd såpass mye press og mas av Se og hør at det tilslutt har endt med at de "ufrivillig" har stått frem.At feks ukebladet sier at dette skriver vi om uansett. Tror ikke akkurat godeste Valen ville stått fram i vg om ikke media hadde skrevet om denne a-kjendisene og gitt alle mulige hint om hvem det kunne være og at folk ved å enkelte google kunne idenfisere hvem det er.

Altså disse ukebladene eier ikke moral eller respekt for menneskers privatliv. min påstand.

Ronald Reagans dagbok er nylig gitt ut da , kan man sammenligne det.

Jeg sier ikke at ukebladene ikke grafser i livet til kjendiser som lever. Men de har tross alt et valg selv, og kan selv klage til Pressens Faglige Utvalg om det trykkes noe ufint om dem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du skal ha vært bra fraværende i timen om du ikke har fått med deg at du ikke skal tro på alt som står i Se og Hør.

Skrevet

Tildels enig. Men ettersom jeg forstod så fikk foreldrene høre at det var et forlag som hadde tenkt å utgi en bok om Jan Werner, og hvis ikke foreldrene hadde tatt skjeen i egen hånd, så ville en annen blitt bedt om å gjøre det, og da ville foreldrene ikke hatt noen kontroll over hva som ble skrevet. I lys av dette, kan jeg forstå deres valg.

• 4 måneder senere...
Gjest anonym for anledningen...
Skrevet

Helt enig. Jan Werner var jo som du sa opptatt av å skjerme privatlivet sitt. Så hvorfor foreldrene nå skal skrive en bok hvor de avdekker alt, er ubegripelig. Men jeg har sett hva penger kan gjøre med folk, mer enn én gang, så dette kommer nok ikke som et sjokk. Men trist, det er det.

Et gammelt innlegg, men jeg føler jeg må svare på det likevel. Hadde det vært opp til foreldrene og familien i det hele tatt, så hadde det aldri kommet ut noen slik bok. Grunnen til at de valgte å skrive den selv, er fordi forlaget sa at det _uansett_ vil komme en bok om ham. Da mente de at det var mest riktig at de selv skrev den, fordi det var de som kjente han best gjennom hele livet, helt fra han ble født. Da vet de at det som blir skrevet er sannheten. En journalist kunne vinklet historien på en hvilken som helst måte, og skapt både usannheter og enda flere spekulasjoner.

Gjest anonym for anledningen...
Skrevet

Ikke pepre meg om det er trådstarters innlegg du klikker på ;-) Den personen sier sin mening, jeg sier min, og alle andre her inne sier sin mening.

Er få saker som kan sammenlignes med hverandre, bort sett fra sorg-momentet.

Men jeg ser fortsatt ikke hvorfor foreldrene til J-W vil gi ut boka, i stedet for å skrive den til deres nærmeste. Jeg ville tro at de ville stoppe alle ryktene med å trekke seg tilbake, i stedet for å sette i gang hele greia på nytt. Noe som helt klart kommer til å skje uansett hvor mye eller lite de skriver i boka si.

Et gammelt innlegg her også, men se svaret jeg skrev lenger opp til Catwoman. Der har du årsaken til at boka blir skrevet... hadde det vært opp til foreldene, hadde den aldri kommet ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...