Gå til innhold

Forlatt i dødssonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk skal der oppe i det hele tatt. Jeg er nesten fristet til å si at om de er så kørka at de skal opp der så må de vite at de er villige til å risikere livet for det. Ren idioti etter min mening.

Når det er sagt så er det selvfølgelig kjempestygt å gå forbi noen som ligger der og holder på å dø!

Gjest Catwoman
Skrevet

Er bare helt utrolig dårlig gjort. Sånne folk kan ikke ha andre følelser enn sin egen ærgjerrighet. Det er avskylig.

Skrevet

Er det mulig???

Kan man virkelig bli så hengt opp i noe at man blir likeglad med alt annet?

Skrevet

Er det mulig???

Kan man virkelig bli så hengt opp i noe at man blir likeglad med alt annet?

Hvorfor ikke? Alle vet hva som gjelder, så å sitte og sutre etterpå har ikke noe for seg.

Skrevet

Hvorfor ikke? Alle vet hva som gjelder, så å sitte og sutre etterpå har ikke noe for seg.

I vår del av verden er det straffbart å ikke hjelpe, på en fjelltopp eller ei.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk skal der oppe i det hele tatt. Jeg er nesten fristet til å si at om de er så kørka at de skal opp der så må de vite at de er villige til å risikere livet for det. Ren idioti etter min mening.

Når det er sagt så er det selvfølgelig kjempestygt å gå forbi noen som ligger der og holder på å dø!

Jeg må tilstå at det var min første tanke også: Man vet hva man risikerer når man på død og liv (bokstavelig talt) skal opp dit.

Skrevet

Enig med deg. Har skjønt det sånn at folk nærmest går i kø nå for å komme seg opp dit...

Skrevet

Sånn er det blitt på Mount Everest, synd men sant. Etikken i å forlate noen der er jo helt på jordet. Man burde selvsagt hjelpe.

Når det er sagt, det er kanskje litt vel mange mennesker i verden som prøver seg på å bestige Mount Everest uten å være skikket til det. Man skal ha respekt for slike høyder. Hva denne damen var skikket til vet ikke jeg!? Det er rekordmange som prøver seg på å nå toppen i år, det betyr vel at det blir rekordmange dødsfall også tenker jeg.

petter smart
Skrevet

Tenk deg at du bruker 3-4 år av livet ditt i forberedelser til noe du virkelig har lyst til. Du sparer opp penger til dette i enda flere år. Så blir du stoppet halvveis i det du ønsker å gjøre fordi en idiot som ikke var skikkelig forberedt trenger hjelp. Hadde du gladelig hjulpet til da?

Altfor mange prøver å bestile mount everest uten tilstrekkelig trening, ressurser osv.

Selvfølgelig burde de i teamet hennes hjulpet henne, men at andre evt ikke gjorde det har jeg forståelse for.

Det er heller ikke ufarlig å hjelpe andre. Som det stod tok det mange personer å få henne ned.

Det henvises til at det i Norge er straffbart å ikke hjelpe folk i nød. Dette gjelder ikke dersom en må sette seg selv i vesentlig fare ved å hjelpe dem.

Skrevet

Tenk deg at du bruker 3-4 år av livet ditt i forberedelser til noe du virkelig har lyst til. Du sparer opp penger til dette i enda flere år. Så blir du stoppet halvveis i det du ønsker å gjøre fordi en idiot som ikke var skikkelig forberedt trenger hjelp. Hadde du gladelig hjulpet til da?

Altfor mange prøver å bestile mount everest uten tilstrekkelig trening, ressurser osv.

Selvfølgelig burde de i teamet hennes hjulpet henne, men at andre evt ikke gjorde det har jeg forståelse for.

Det er heller ikke ufarlig å hjelpe andre. Som det stod tok det mange personer å få henne ned.

Det henvises til at det i Norge er straffbart å ikke hjelpe folk i nød. Dette gjelder ikke dersom en må sette seg selv i vesentlig fare ved å hjelpe dem.

God forberedelse betyr ikke at man er 100% sikker på å ikke komme ut for noe.

Og det kan da umulig være mer farlig å hjelpe en når man er på vei opp enn å ikke hjelpe, eller i det minste kontakte noen som kan hjelpe. Skremmende holdninger!

petter smart
Skrevet

God forberedelse betyr ikke at man er 100% sikker på å ikke komme ut for noe.

Og det kan da umulig være mer farlig å hjelpe en når man er på vei opp enn å ikke hjelpe, eller i det minste kontakte noen som kan hjelpe. Skremmende holdninger!

Det kan være farlig å hjelpe. En vil bruke av kreftene sine, av mat, medisiner og luft. En risikerer å bli sittende fast selv. En kan selvfølgelig varsle, men de har jo ingen redningstjeneste, så det hjelper lite.

Men den viktigste grunnen er nok at dersom man hjelper noen når man selv er på vei opp må man avbryte forsøket og grunnet tiden og stor pågång må man vente mange år til neste gang man får prøve seg.

Skrevet

Det kan være farlig å hjelpe. En vil bruke av kreftene sine, av mat, medisiner og luft. En risikerer å bli sittende fast selv. En kan selvfølgelig varsle, men de har jo ingen redningstjeneste, så det hjelper lite.

Men den viktigste grunnen er nok at dersom man hjelper noen når man selv er på vei opp må man avbryte forsøket og grunnet tiden og stor pågång må man vente mange år til neste gang man får prøve seg.

"Men den viktigste grunnen er nok at dersom man hjelper noen når man selv er på vei opp må man avbryte forsøket og grunnet tiden og stor pågång må man vente mange år til neste gang man får prøve seg."

Det er fortsatt skremmende at folk har samvittighet til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...