Gå til innhold

Så godt du holder deg!

Anbefalte innlegg

Gjest gamlelaura
Skrevet

Er dette uforbeholdent et kompliment, eller kan det ligge en fornærmelse i det? Jeg mener, når noen sier "så godt du holder deg", så ligger jo det i det at man er litt opp i åra. Eller?

Gjest miss orange
Skrevet

Det må jo være et kompliment! Er man opp i åra, så er man, ikke noe å gjøre med det.

Gjest gamlelaura
Skrevet

Det må jo være et kompliment! Er man opp i åra, så er man, ikke noe å gjøre med det.

Men hvis man er 33 da?

Skrevet

Men hvis man er 33 da?

De som sier det tror sikkert at du er eldre enn du er.. Kanskje at du er i 40-åra! hehe :-)

Gjest gamlelaura
Skrevet

De som sier det tror sikkert at du er eldre enn du er.. Kanskje at du er i 40-åra! hehe :-)

Tusen takk..

Skrevet

Det kan jeg ikke se på som annet enn et komplement.

Skrevet

Men hvis man er 33 da?

Så mener folk vel du ser yngre ut enn du er.

Skrevet

Hehe.

Hehe. Her har du et par til:

Å, så fin du er blitt på håret! = Du så helt jævlig ut før.

Så tynn du er blitt = Du har vært smellfeit.

Du er den venninna jeg liker aller best å gå på byen med! = Du ser så anonym ut at du ikke stjeler oppmerksomheten fra henne.

Typisk damer å vri og vende på alt:-)

Gjest miss orange
Skrevet

Men hvis man er 33 da?

Da holder du deg godt i forhold til da du var 18! Det gjelder å se det positive i kommentarene. :-)

Skrevet

Tusen takk..

Litt selvironi er alltid kledelig. ;)

Gjest gamlelaura
Skrevet

Hehe.

Hehe. Her har du et par til:

Å, så fin du er blitt på håret! = Du så helt jævlig ut før.

Så tynn du er blitt = Du har vært smellfeit.

Du er den venninna jeg liker aller best å gå på byen med! = Du ser så anonym ut at du ikke stjeler oppmerksomheten fra henne.

Typisk damer å vri og vende på alt:-)

Hehe..ja det er typisk oss :) Reneste Bridget ..hehe...

Gjest gamlelaura
Skrevet

Da holder du deg godt i forhold til da du var 18! Det gjelder å se det positive i kommentarene. :-)

Ja, sant nok :) ha ofte hørt at jeg ser yngre ut.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg har samme problemet med "du ser godt ut"...

Jeg har alltid trodd at det betyr at du ser sunn og frisk ut, ikke trøtt og sliten og sånn.

Men da jeg sa det til min mor, en gang hun så ekstra fresh ut, (hun kan se veldig sliten og gammel ut) så fikk jeg et forskrekket svar tilbake, "Hva? Har jeg lagt på meg???"

Så nå forstår jeg at alle de "hyggelige" gamle damene egenlig mente at jeg hadde for mange kilo... Blæh!

petter smart
Skrevet

Det er bare kjerringer som klarer å tolke noe sånt som en fornærmelse. Er det mulig å tro at folk mener dette på en annen måte enn som et kompliment? Ja, kanskje andre kjerringer mener det slik.....

Snakk om gjøre livet vanskelig.

Gjest Happiness
Skrevet

Det er bare kjerringer som klarer å tolke noe sånt som en fornærmelse. Er det mulig å tro at folk mener dette på en annen måte enn som et kompliment? Ja, kanskje andre kjerringer mener det slik.....

:o)

Vi er så kompliserte at dere aner bare littegrann av det før dere går i graven.

Gjest Kolvnefisk1
Skrevet

Det er et uforbeholdent kompliment.

Skrevet

Jeg har samme problemet med "du ser godt ut"...

Jeg har alltid trodd at det betyr at du ser sunn og frisk ut, ikke trøtt og sliten og sånn.

Men da jeg sa det til min mor, en gang hun så ekstra fresh ut, (hun kan se veldig sliten og gammel ut) så fikk jeg et forskrekket svar tilbake, "Hva? Har jeg lagt på meg???"

Så nå forstår jeg at alle de "hyggelige" gamle damene egenlig mente at jeg hadde for mange kilo... Blæh!

"Du ser godt ut" betyr da vel at man ser sunn og frisk ut! Hvis man er i "godt hold", derimot, da er man i overkant lubben...

Skrevet

"Du ser godt ut" betyr da vel at man ser sunn og frisk ut! Hvis man er i "godt hold", derimot, da er man i overkant lubben...

Sånn trodde jeg også det var.

Mista nikket
Skrevet

Enig i det Happiness skriver under her. En mann sa til meg en gang "Den mannen som sier han forstår kvinner, er dum". Vi er et mysterium, ikke bare for menn, men også for oss selv innimellom ;-)

Gjest Her menes det det
Skrevet

Der jeg er fra, betyr "Du ser godt ut" at man har litt for mange kg. Varierer vel fra plass til plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...