Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere kjøpt hus? :P

Nesten. Vi har kjøpt bredbånd med gulv, vegger, tak og dobbelgarasje. Nå er jeg drittlei 384 Kb.

Dessuten kjøpte vi automatgir med motor, kupe og hjul på. Diesel, selvfølgelig, ellers blir man jo lynsjet offentlig.

Om jeg gleder meg til å flytte til Norge?

Nei.

Gro og Dorthe Skrammel da vi dro, og Gro og Dorthe Skrammel når vi drar hjem.

Sukk!

Skrevet

Nesten. Vi har kjøpt bredbånd med gulv, vegger, tak og dobbelgarasje. Nå er jeg drittlei 384 Kb.

Dessuten kjøpte vi automatgir med motor, kupe og hjul på. Diesel, selvfølgelig, ellers blir man jo lynsjet offentlig.

Om jeg gleder meg til å flytte til Norge?

Nei.

Gro og Dorthe Skrammel da vi dro, og Gro og Dorthe Skrammel når vi drar hjem.

Sukk!

*Skrammel*

Gratulerer med hus, bil og data :) Hvor lenge har du bodd utenlands?

Skrevet

*Skrammel*

Gratulerer med hus, bil og data :) Hvor lenge har du bodd utenlands?

Litt over 5 år med shorts, t-skjorte og sandaler.

Skrevet

Trøsten må vel være at sommeren kommer her nå snart... 5år er ganske lenge ja. Håper det har vært fine år da :) Og Norges "oppholdet" blir som du gjør det til selv vettu!

Skrevet

Ja, hvis det er fem år siden du bodde her så har nok boligprisene steget betraktelig. Det som ikke har steget er sko og klær samt mat.

Skrevet

Hvorfor flytte tilbake?

Skrevet

Hvorfor flytte tilbake?

Godt spørsmål. Det fleste jobber ute er av kontraktstype, dvs har begrenset varighet. Det er ikke sånn som i Norge at dersom du klarer å klamre deg fast i tre ås, så kan du søke om statsborgerskap og fulle nasjonale rettigheter.

Jeg kan forsåvidt bli her ganske mye lengre, men nå kommer det andre faktorer inn i bildet. Det er hyggelig å ha skattefri lønn og 80% av alle utgifter dekket, men noen pensjonsinnbetaling finnes f.eks. ikke.

Blir jeg alvorlig syk så er jeg forsikret behandlingsmessig, men etter et par måneder uten å jobbe så stopper lønna. Deretter sier de adios.

Sånn er det bare, men nå må jeg titte litt lengre fremover. Da blir det Norge selv om jeg ikke har så voldsomt lyst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...